FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Anuga 2009: pregatiti-va de pe acum!

Anuga 2009: pregatiti-va de pe acum!

Suntem in plina perioada a sarbatorilor de iarna si nu ne putem gandi la altceva decat la cand si cum ajung produsele in magazine (eventual si cat ajunge din comanda) si cum sa scoatem un profit cat mai mare din vanzarile acestui sezon. Cati dintre dvs. se gandesc la anul viitor?

Fortati de criza globala, probabil ca multi, iar dilemele se refera mai degraba la reduceri de costuri, decat la investitii. Si totusi…

Poate va mai intrebati, de asemenea, ce legatura exista intre luna decembrie 2008, rubrica „Subiectul lunii“, la care am inserat acest articol, si cel mai mare targ din industria alimentara, cel putin europeana. Raspunsul este simplu: in vartejul sarbatorilor, nici n-ati observat ca data limita de inscriere ca expozant la Anuga, pana la care ati fi beneficiat si de un discount substantial, a trecut deja. Daca o economie de mai bine de 100 euro pe metru patrat n-a fost suficienta sa va starneasca vreo emotie, atunci aflati motivele pentru care am considerat ca Anuga trebuie sa fie subiectul lunii, chiar daca targul se desfasoara intre 10 si 14 octombrie 2009: 1.inscrierile sunt inca la inceput, planificarea halelor a inceput pe 30 noiembrie si aveti inca de unde alege o pozitionare cat mai buna a standului; 2. mai ales intr-o perioada dificila economic si financiar nu va puteti permite sa nu va promovati produsele si marcile si sa nu cautati parteneri de afacere de incredere. Si nu exista loc mai bun pentru asta decat Anuga.

Mai exista un al treilea motiv, cel putin la fel de important ca primele doua. Romania nu a avut niciodata o prezenta puternica la Anuga si nici nu a beneficiat, cel putin pana la editia precedenta, de sprijin din partea statului, asa cum s-a intamplat cu alte tari din regiune. Tara noastra a avut intotdeauna cea mai mica suprafata inchiriata si, daca nu ne putem compara cu Ungaria, nu avem nicio scuza ca Bulgaria a expus pe o suprafata mai mare ca Romania. Mai mult, de abia editia din 2007 a fost prima la care Romania a participat cu stand national.

Stabiliti-va obiectivele

Sentimentul de mandrie nationala nu tine loc de beneficii, intr-adevar. Multi potentiali expozanti traiesc cu senzatia ca participarea la un targ este sinonima cu a cheltui bani in schimbul carora nu primesc mai nimic. Beneficiile nu vin de la sine, ci trebuie pregatite cu mult timp inainte.

Cu scrupulozitatea si meticulozitatea tipice germanilor, site-ul Anuga contine absolut toate informatiile care-i sunt necesare cuiva care vrea sa expuna sau sa viziteze Anuga, de la pregatirea standului si stabilirea obiectivelor, pana la evaluarea participarii la targ.

Stabilirea obiectivelor pe care vi le propuneti pentru un trag va ofera si baza necesara pentru a evalua, la final, rezultatele. Cateva exemple de obiective pe care le puteti urmari va pot da o idee asupra modului in care va puteti face propria lista de scopuri. Evident, este important ca obiectivele urmarite sa fie in concordanta cu cele ale conducerii companiei si, de asemenea, sa fie comunicate cat mai clar persoanelor care stau la stand pe timpul desfasurarii evenimentului.

Tipuri de obiective

Cantitative:

- cresterea numarului de vanzari incheiate;

- cresterea cifrei de afaceri (fie prin cresterea volumului, fie prin implementarea de noi conditii comerciale / preturi);

Calitative:

n stabilirea de contacte cu  clienti straini;

n prospectarea unor clienti noi; n cultivarea relatiilor cu  clientii existenti;

n cultivarea relatiilor cu mass-media;

n identificarea de parteneri: distribuitori, furnizori.

Tot in seria obiectivelor calitative intra si colectarea informatiilor despre industria in care activati si despre competitie. De exemplu:

- informatii despre situatia dintr-un anumit sector;

- observarea competitiei (informatii despre preturi, produse);

- informatii despre comportamente de cumparare si consum;

- informatii despre produse noi, inovatii, tendinte, nise;

- oportunitati de export.

Nu in ultimul rand, ca toate cele de mai sus sa se materializeze, trebuie sa va stabiliti in avans intalniri pentru perioada targului.

Publicitatea si promovarea

Materialele de comunicare, ca si mesajele pe care le transmiteti prin intermediul lor si pe care le concepeti cu prilejul participarii la un targ trebuie sa fie in concordanta cu publicul caruia i le adresati. Informatiile destinate achizitorilor, de exemplu, trebuie sa contina mai multe detalii tehnice, promitand, in acelasi timp, un beneficiu sau un serviciu unic.

Persoanele care stau la stand au, de asemenea, o importanta cruciala. Daca doriti sa contactati furnizori, ar trebui sa aveti in echipa membri ai departamentului de achizitii. Pentru cei care doresc detalii tehnice, aveti nevoie de oameni din departamentele de cercetare&dezvoltare. Pana la sfarsitul lunii noiembrie, participantii romani inscrisi la Anuga erau Ministerul pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii, Comert, Turism si Profesii Liberale, care a inchiriat o suprafata mai mult decat dubla fata de 2007.  Participarea la Anuga trebuie sa faca parte din obiectivele de marketing ale companiei dvs. pentru anul viitor. Aduce rezultate, daca este pregatita cum trebuie. Marturie stau si declaratiile expozantilor romani la un alt eveniment extrem de important, Sial, pe care le puteti citi la rubrica „Targ“, de la pagina 94.

Cheltuieli suportate de Ministerul pentru IMM-uri

Ministerul pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii, Comert, Turism si Profesii Liberale, suporta, partial sau total, din fonduri de la bugetul de stat cheltuielile privind participarea la targuri si expozitii internationale, dupa cum urmeaza: 

n suportarea a 50% din cheltuielile de transport si cazare pentru un participant de la fiecare expozant, la nivelul baremelor stabilite pentru institutiile publice; 

- suportarea totala a cheltuielilor privind: 

- transportul, asigurarea si manipularea exponatelor, mostrelor si materialelor publicitare, formalitatile vamale aferente acestora; 

- depozitarea ambalajelor aferente exponatelor pe perioada desfasurarii actiunii promotionale;  - elaborarea proiectului de executie a standului; 

- inchirierea, construirea si / sau amenajarea spatiului expozitional;  

- transportul materialelor aferente; 

- cheltuielile generale pe perioada de desfasurare a actiunilor promotionale; 

- cheltuielile de reprezentare si de protocol; 

- cheltuielile de deplasare pentru persoanele care organizeaza si coordoneaza actiunile, inclusiv pentru un reprezentant din partea patronatului de ramura sau a asociatei profesionale care contribuie la realizare actiunii respective; 

- cheltuielile pentru materialele publicitare, de prezentare si promovare cu caracter economic general si pentru mediatizarea prezentei romanesti la actiunile promotionale; 

- cheltuielile aferente comisionului prevazut in contractul incheiat cu societatea organizatoare a pavilioanelor nationale, standurilor specializate pe produse si mini-expozitiilor; 

- alte cheltuieli care se justifica  a fi alocate pentru realizarea targurilor si expozitiilor internationale, cu aprobarea ordonatorului de credite.

Am dorit sa va atragem atentia asupra evenimentului acum, cand inca nu este prea tarziu pentru inchirierea unui spatiu de calitate, cu vizibilitate, mai ales in conditiile in care puteti beneficia de suport financiar din partea autoritatilor. Site-ul Anuga, www.anuga.com, va ofera absolut toate informatiile necesare, legate inclusiv de cazare, transport, amenajare de standuri, posibilitati de a stabili intalniri de afaceri, servicii etc. 

Pentru informatii suplimentare privind participarea la Anuga, puteti contacta Reprezentanta Koelnmesse in Romania, Tel/Fax +40 31 409 41 76, Mobil +40 722 23 82 14, roberta.moldoveanu@rdslink.ro, koelnmesse.romania@rdsmail.ro, www.koelnmesse.com  Roxana Baciu

Caseta:
Pentru informatii privind stabilirea obiectivelor, a bugetului necesar participarii la targ si despre cum sa va calculati profitabiltiatea, puteti vizita: 

Stabilirea obiectivelor si urmarirea competitiei:  http://www.anuga.com/wEnglisch/anuga/img/dokumente/Trade_fair_objectives...

Cum sa-ti faci bugetul pentru Anuga: http://www.anuga.com/wEnglisch/anuga/img/dokumente/Trade_fair_budget_PDF...

Cum sa-ti calculezi profitabilitatea participarii la targ: http://www.anuga.com/wEnglisch/anuga/img/dokumente/Monitoring_trade_fair...

Follow-up la participarea la Anuga: http://www.anuga.com/wEnglisch/anuga/img/dokumente/Trade_fair_followup_P...

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content