FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Alfa Beta Brotacei, "vecinul prietenos"

Alfa Beta Brotacei, "vecinul prietenos"

Retailerul constantean Alfa Beta a deschis, in aceasta vara, cea mai noua achizitie a retelei, magazinul Brotacei. Complet renovat si cu echipamente noi, Alfa Beta Brotacei incearca sa se impuna in traseul de cumparaturi al locuitorilor cartierului Tomis.

Reteaua Alfa Beta a achizitionat, in aceasta primavara, doua spatii comerciale cu buna notorietate in Constanta, apartinand societatii Brotacei Aliment, situate pe aceeasi strada, Adamclisi, la numerele 6 si 20. Fost magazin cu servire asistata, spatiul alimentar de la numarul sase a fost redeschis in luna iulie ca supermarket cu autoservire, pe o suprafata de vanzare de circa 800 mp, cu sase case de marcat si doua raioane cu vanzare asistata.

Renovarea magazinului a insemnat transformarea sa completa, de la pardoseala si mobilier, pana la echipamente de frig si case de marcat. Supermarketul comercializeaza acum circa 10.000 de articole, inclusiv produse proaspete, legume / fructe, dulciuri, bauturi fine si cosmetica decorativa. Alfa Beta Brotacei reprezinta o noutate in portofoliul retelei din punct de vedere al pozitionarii magazinului si profilului clientilor acestuia. Primele trei spatii de vanzare ale Alfa Beta, din Navodari si din Constanta Poarta 6 si Tomis 3, sunt magazine de cartier pliate mai ales, dar nu exclusiv, pe un profil de consumator cu venituri mici si care se orienteaza in achizitii cu predilectie in functie de pret. Spre deosebire de acestea, Alfa Beta Brotacei propune un spatiu de vanzare mult mai mare si o sortimentatie mai bogata din care clientul poate sa-si aleaga.

„Pastrand garantiile specifice Alfa Beta – pret avantajos si prospetimea produselor – vrem sa oferim clientului nostru posibilitatea de a achizitiona intregul cos cu necesarul zilnic, de la produse de baza, pana la produse premium” declara Dan Armeanu, administrator Alfa Beta.

Primele rezultate

Analiza vanzarilor si a clientilor dupa primele luni de functionare sustine profilul deosebit al magazinului de pe Adamclisi in cadrul retelei Alfa Beta. Situat in apropierea magazinului de referinta, Tomis 3, Alfa Beta Brotacei se poate pozitiona drept supermarketul de proximitate ce se adreseaza unei clientele superioare ca venituri si educatie, pentru care ambianta si experienta de cumparaturi conteaza intr-o mai mare masura. Este obligatorie, de aceea, o pozitionare distincta a celor doua magazine care, din cauza proximitatii, au „sansa” de a se canibaliza.

Datele de vanzari au intarit aceasta concluzie, astfel incat conducerea Alfa Beta a decis implementarea unor actiuni menite sa consolideze numarul de clienti premium din Brotacei.
Analiza atenta atat a vanzarilor, cat si a comportamentului de cumparare al clientilor este cu atat mai necesara cu cat Constanta beneficiaza de prezenta unor comercianti internationali puternici. Gasirea elementelor de diferentiere si transpunerea lor inteligenta in magazin pot asigura succesul noului spatiu.

Primele actiuni

Pentru ca vorbim de atragerea unei clientele preponderent educate, confortul, ambianta si asistenta acordata acesteia sunt cruciale. Aceste elemente pot fi asigurate in primul rand prin instruirea personalului magazinului in sensul relationarii cu noul tip de clientela. Alfa Beta Brotacei va introduce programe de training pentru angajati, necesare pentru schimbarea atitudinii acestora fata de clienti. Crearea unei atmosfere prietenoase si amabilitatea sunt atu-uri esentiale in fidelizarea cumparatorilor pe care-i targeteaza magazinul. Programul de instruire a personalului va include si sisteme de recunoastere si recompensare a celor care se evidentiaza din acest punct de vedere.

Optimizarea sortimentatiei

Deoarece Alfa Beta Brotacei doreste sa se pozitioneze exact conform sloganului „La Alfa Beta esti multumit!”, conducerea magazinului a realizat un studiu temeinic privind obiceiurile de consum ale clientilor vizati. Rezultatele studiului, impreuna cu datele din analiza de vanzari au dus la hotararea de a se opera schimbari pe toate palierele – produse, spatii alocate, servicii. Astfel, vor fi introduse atat produse, cat si servicii noi.

Raionul de mezeluri si zona de carne refrigerata vor fi redimensionate si se va largi sortimentatia cu carne de vita si peste. La capitolul servicii, un aparat de tocat carnea va veni in sprijinul celor care doresc acest lucru. Se ia in calcul, de asemenea, si conceperea unui raion specializat pentru copii, care sa adune toate produsele necesare intr-un spatiu bine definit si crearea unui raion dedicat cumparatorilor care au imbratisat „alimentatia sanatoasa”.
Introducerea produselor premium va fi o alta masura menita sa diferentieze mai clar Alfa Beta Brotacei de restul magazinelor din retea si sa atraga o clientela cu venituri mari care isi face in mod obisnuit cumparaturile la magazinele retelelor internationale.

Desi, in acest an, tendinta este de orientare a cheltuielilor spre produsele mai ieftine, o selectie de articole de marca de calitate poate contribui la atragerea clientilor si cresterea valorii cosului de cumparaturi. Selectia se refera atat la produse alimentare – legume, fructe, conserve, paine, produse dietetice etc. – cat si nealimentare, de la produse cosmetice la electrocasnice mici.

Comunicarea in magazin

Un alt aspect important de care se preocupa in acest moment conducerea Alfa Beta este imbunatatirea comunicarii in magazin, atat la nivel de mesaj, cat si vizual. Semnalizarile promotiilor vor fi mult mai bine scoase in evidenta, atat la raft cat si in spatiile dedicate din magazin si din afara acestuia. Imbunatatirea comunicarii va fi sustinuta de actiuni de marketing, precum promotii proprii sau impreuna cu partenerii furnizori, campanii de marketing direct sau alte evenimente menite sa transforme magazinul intr-un punct de atractie pentru cumparatori.

Scopul tuturor acestor actiuni este transformarea supermarketului Alfa Beta Brotacei intr-un spatiu modern si atractiv, cu o oferta de produse alcatuita astfel incat sa atraga in continuare consumatorul mediu, prin preturi, dar care sa poata fi o alternativa preferata si de catre clientii mai pretentiosi.

Implicare in viata comunitatii

„Ne vom implica in viitorul apropiat si in viata comunitatii din care facem parte, intarind pozitionarea de „vecin prietenos”. Un prim proiect pe care intentionam sa-l desfasuram este „Saptamana Verde”, o saptamana in care o parte din profiturile realizate din vanzare vor fi folosite pentru amenajarea spatiului verde din vecinatatea magazinului Alfa Beta Brotacei, spatiu care la ora actuala este aproape in paragina”, mai spune Dan Armeanu.
„Ca nota definitorie se doreste pastrarea permanenta a comunicarii cu clientii si adaptarea constanta la nevoile acestora – de la produse si preturi, pana la servicii si ambianta in care acestia isi fac achizitiile. Este solutia pentru redefinirea comertului traditional de proximitate in conditiile actuale de piata”.
Reteaua Alfa Beta a realizat, anul trecut, vanzari de circa 700 miliarde lei vechi, inclusiv TVA. In urma acestei achizitii, spatiul total de vanzare al retelei Alfa Beta este de aproximativ 2.500 mp.

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content