Afla ce s-a discutat la Trade Round Table | Progresiv
Aproape 200 de participanti s-au reunit in Bucuresti la cea de a 8-a editie a Conferintei Trade Round Table, evenimentul de toamna organizat de revista Magazinul Progresiv pentru industria de retail si FMCG. Acestia au avut ocazia sa afle perspectivele pentru anul 2012, dar si cum retailerii si furnizorii pot genera cresteri intr-un context dificil de piata, prin colaborare.
Vezi galerie foto completa - Trade Round Table 2011.
Ora 10.00
Cecile Riverain, Europe Research Manager IGD - Cum genereaza cresteri retailerii si furnizorii europeni intr-un context dificil de piata
Specialistul IGD si-a inceput prezentarea prin a contrazice una dintre prejudecatile crizei, conform careia ritmul de crestere prezent inaintea recesiunii nu mai poate fi reluat. Orice crestere este posibila in conditiile unui parteneriat solid, reinventat dupa regulile crizei.
Tehnicile prin care retailerii pot atinge crestere:
- produse inovatoare;
- sustenabilitate si grija pentru sanatatea clientilor;
- tehnologie avansata;
- marca privata;
- format de magazin inovator.
Recomandare pentru retailerii: promotiile cu mecanism simplu insotite de mesaje autentice si prietenoase au in acest context un mare efect asupra consumatorilor. Activitatile promotionale pot fi o oportunitate de crestere. In acest caz, retailerii trebuie sa inteleaga ce promotii au succes in functie de anumite formate de magazin. Se impune, nu in ultimul rand, cunoasterea cumparatorului dar si o colaborare stransa cu partenerii cu scopul de a livra servicii complete.
Digitalul devine o componenta esentiala in strategia retailerilor pe termen lung iar trendul a fost lansat de nume precum Tesco sau Sainsbury`s. Astfel, transparenta preturilor devine o realitate cu atat mai mult cu cat consumatori de pretutindeni, posesori de smartphone, apeleaza la aplicatii menite sa ii ajute sa identifice cele mai bune oferte de pret. Cel mai elocvent exemplu este cea mai recenta campanie Tesco in Marea Britanie. Vezi spotul TV.
Ora 10.45
Sorana Georgia, Director Executiv Billa Romania - Retailul se transforma odata cu consumatorul. Studiu de caz remodelarile Billa
Executivul Billa si-a inceput prezentarea cu o observatie "folosim mult prea des cuvantul criza", dar si cu un indemn "Albert Einstein spunea ca crizele sunt momentele din istorie in care oamenii dau tot ce-i mai bun din ei. Si noi astazi trebuie sa avem curajul sa inovam, sa confrutam si nu sa evitam".
Sorana Georgia a trecut prin etapele de remodelare ale magazinelor, atragand atentia ca totul a plecat de la o analiza interna, atat hard facts - vanzari per magazin, per categorii, etc. si tendinte in consum, dar si soft facts crearea unei zone mai mari pentru produsele proaspete cu vizibilitate mai buna pentru clienti, plus de 1000 SKU in sortimentatie sau facilitarea libertatii clientilor in alegerea produselor pe care el si le doreste.
Idei de luat acasa:
- "La ora actuala cumparatorii se orienteaza mult mai mult spre convenience. Familiile sunt mult mai mici, timpul mai limitat.... Aceste lucruri au impact asupra vanzarilor si sortimentatia trebuie optimizata in permanenta";
- "Clientul se enerveaza cand este obligat sa urmeze un alt traseu in magazin. Au trecut vremurile cand retailerii puteau sa "pacaleasca" cumparatorii in acest fel";
- "Tot ce inseamna impachetari mai mici au crescut in ultima vreme, mai ales in cazul produselor scumpe. In cazurile in care am gasit receptivitate in randul furnizorilor si am gandit impreuna formate potrivite de produs vanzarile au crescut";
- Remodelarea a adus un plus de doua cifre in dreptul numarului de clienti;
- "Vom mai avea anul acesta inca 5 remodelari, o parte cu schimbari radicale de layout si altele cu modificari minimale - vopsire, reorganizare etc. "
Bogdan Popescu, Sef Departament Management Strategic METRO Cash & Carry Romania - Un punct strategic al METRO Cash & Carry Romania: METRO Punct
- focus pe clientii revanzatori si HoReCa
- o sortimentatie construita pe baza nevoilor clientilor amintiti
- o abordare directa si individuala a clientului
- mentinerea eficientei activitatii cu costuri reduse.
- concentrarea retailului;
- prezenta puternica a formatelor de tip discount;
- prezenta retailerilor internationali in piata;
- capacitate de productie in surplus din partea producatorilor sau existenta unor furnizori specializati;
- cererea din partea cumparatorilor;
- strategia retailerilor: sofisticarea si determinarea de care vor da dovada.
- denumirea mic.ro exprima caracteristica de spatiu redus a magazinului iar terminatia .ro componenta de digital atat de abordata astazi la nivelul comertului?
- identitatea vizuala a fost inspirata de magnetii de frigider?
- ideea de bacanie ce sta la baza conceptului de magazin are ca sursa de inspiratie o celebra bacanie din Bucurestiul interbelic - Bacania Dragomir Niculescu?
Administratorul Pall-Ex sustine ca situatia economica dificila a avut o influenta pozitiva asupra modelului de business care caracterizeaza compania pe care o reprezinta. Cum anume s-a intamplat asta? “Prin inovatie, care a dus la eficienta”, a explicat Danor Ionescu, care a facut referire si la prezentarea specialistei IGD, Cecile Riverain. Aceasta a mentionat ca 20% din activitatile cuprinse in lantul de distributie nu aduceau niciun fel de valoare produsului final de la raft. Pornind de la aceasta idee, Danor Ionescu a explicat cum functioneaza sistemul Pall-Ex si de ce acest sistem de distributie paletizata are succes in toate pietele pe care activeaza, implicit si in Romania, unde serviciile Pall-Ex vor incepe sa functioneze in curand, mai exact la finalul lunii noiembrie a acestui an.
Consultantul Deloitte si-a inceput prezentarea cu o scurta trecere in revista a principalelor modificari aduse Codului Fiscal la sfarsitul lunii august a acestui an. Dincolo de acestea insa, la fel de importante pentru producatori si comercianti sunt si modalitatile de reducere a costurilor fiscale, in special cu TVA si impozitul pe profit.
- Aplicarea de limite ale perisabilitatii
- Compensari
- Promotii sau vanzari sub cost
- Asigurarea produselor
- Imputarea pierderilor persoanelor responsabile
- Sponsorizarea.
- universul de retail in 2010 era de 88.042 de magazine, cu o tendinta pronuntata de contractie a comertului traditional;
- anul 2011 a fost anul discounterilor pentru ca in acest canal au avut loc cele mai multe deschideri;
- s-a redus frecventa de vizitare a magazinelor; daca in ianuarie 2008 consumatorii mergeau de 5 ori pe luna in modern trade, acum merg de 3 ori;
- desi frecventa de vizitare in modern trade a scazut ponderea acestuia a crescut ajungand sa reprezinte jumatate din retailul local;
- pretul mediu al produselor din categoria non-food a ramas relativ constant in utimii doi ani si ceea ce este si mai interesant este ca diferenta dintre aceasta categorie si cea a produselor alimentare este din ce in ce mai mica.
- 46% din vanzarile comertului traditional au fost generate de industria de tutun;
- bauturile racoritoare carbonatate raman cea mai importanta categorie din food si detergentii din non-food;
- din categoria produselor alimentare, pestele congelat, ice tea si branza procesata au inregistrat cele mai scaderi;
- vodka, lichiorul si apa minerala a crescut usor in retailul traditional.
Ora 16.50
Vorbind din perspectiva omului de marketing, reprezentantul PepsiCo Romania a incercat sa traseze si cateva caracteristici ale pietei FMCG la ora actuala, identificand urmatoarele lucruri:
- brandurile exista datorita relatiei pe care consumatorii o au cu ele
- exista o legatura foarte stransa intre cota de piata si investitia in promovare
- exista, de asemenea, o relatie la fel de puternica intre dimensiunea brandului si profit
- criza economica poate fi o oportunitate pentru cine stie sa profite de ea
![Logistica Supply chain colete transportatori firma de curierat. Colete trimise de la magazine si parteneri. Vezi pe revistaprogresiv.ro.](https://static.revistaprogresiv.ro/uploads/2022/09/logistica_shutterstock_1119265685-400x250.jpg)
![Nestle_rezultate financiare primul semestru 2024](https://static.revistaprogresiv.ro/uploads/2024/07/Nestle_rezultate-financiare-primul-semestru-2024-400x250.jpg)