FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > 9 din 10 produse se vand in retailul modern

9 din 10 produse se vand in retailul modern

Marcile private au fost in 2011 liderul categoriei de produse de ingrijire a mobilei, in volum, insa clasamentul dupa cotele de piata valorice indica un alt lider: compania Johnson Wax (cu brandul Pronto).

Conform datelor agentiei de cercetare de piata Nielsen Romania, noua din 10 produse de ingrijire a mobilei achizitionate de consumatorii romani apartin furnizorilor de marci private sau producatorilor Harper Hygienics, Johnson Wax, Ekinci Kozm sau Diva International, cei cinci jucatori avand  in 2011 circa 91,1% din vanzarile in volum ale categoriei.

Topul primilor cinci jucatori in functie de valoarea vanzarilor cunoaste o alta componenta, insa gradul de concentrare al categoriei este aproape la fel de ridicat (Top5 jucatori detin o cota cumulata de 81,5% din vanzarile totale realizate in retail). Comparativ cu topul volumic, in clasamentul valoric se remarca trei nume noi, si anume companiile Interstar, Sano Bruno’s si Lider.

Inconsecventa dintre topul in volum si topul in valoare se reflecta si la nivelul ierarhiei brandurilor in retail. Marcile private ale retailerilor, brandurile Presto, Pronto, Monuk si Super Wipe au detinut peste 90% din vanzarile in volum, doar doua dintre acestea (marcile private si Pronto) regasindu-se in topul realizat in functie de valoarea vanzarilor.

Indubitabil, retailul modern (care cuprinde hypermarketurile, supermarketurile si dis­­counterele) este cel mai important canal de vanzare pentru produsele de ingrijire a mobilei, in 2011 acesta cumuland aproximativ 93% din vanzarile in volum inregistrate de categorie si 64% in valoare.

Categorii cu potential de asociere la raft:

- produse de curatenie universale;
- accesorii pentru curatenie;
- insecticide;
- produse pentru ingrijirea incaltamintei.

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content