FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > 89% dintre romani doresc sa-si majoreze cheltuielile in 2011, in detrimentul economiilor

89% dintre romani doresc sa-si majoreze cheltuielile in 2011, in detrimentul economiilor

Activitatile de divertisment, calatoriile si produsele necesare utilarii si renovarii casei se afla in topul achizitiilor dorite de locuitorii Europei de Est in 2011.

Cetelem IFN, liderul pe piata creditelor de consum, a facut publice rezultatele studiului „Observator Cetelem 2011” care a avut ca obiective determinarea intentiilor de cumparare si economisire, influenta exercitata de pret si marci asupra cumparatorilor dar si masura in care acestia folosesc internetul in procesul de achizitie.

Sondajul a fost realizat de TNS Sofres in colaborare cu firma de cercetare si consultanta BIPE in decembrie 2010. Chestionarele au fost completate pe Internet de 8700 de europeni, cate 500 de persoane din tarile: Germania, Marea Britanie, Belgia, Franta, Italia, Spania, Portugalia, Ungaria, Polonia, Republica Ceha, Romania, Slovacia si Rusia.

Romania a fost inclusa in 2010 pentru prima data in esantionul de studiu. Conform rezultatelor studiului, 89% dintre romani intentioneaza sa cheltuie mai mult in decursul anului 2011, in timp ce doar 14% dintre acestia planuiesc sa-si mareasca soldul economiilor. La nivel european, exista o diferenta semnificativa intre intentiile exprimate de cetatenii statelor din est si a celor din sud. Daca participantii la studiu din Romania, Ungaria, Polonia, Cehia, Slovacia aleg in acest an consumul, cei din Spania, Franta, Italia, Portugalia, Belgia sau Germania sunt mai rezervati, acordand o atentie mai mare economiilor. Britanicii sunt cei mai preocupati sa-si majoreze nivelul economiilor, 58% dintre acestia declarand ca isi doresc ca in 2011 sa puna mai multi bani deoparte.

[click pe grafic pentru marire]

Intrebati ce intentioneaza sa cumpere in urmatoarele 12 luni dintre bunuri sau servicii, pentru 50% dintre cei chestionati cheltuielile cu petrecerea timpului liber si calatoriile sunt o prioritate, in timp ce peste 40% dintre acestia vor aloca pe parcursul anului 2011 bugete suplimentare pentru achizitia de produse electrocasnice, lucrari de amenajare a locuintei si chiar de telefoane mobile. Obiectele de mobilier, echipamentele electronice sau ustensilele de gradina se afla, de asemenea, in topul prioritatilor.
La nivelul respondentilor care au optat pentru calatorii, efectele crizei se fac resimtite - se observa o schimbare in comportamentul consumatorilor in sensul ca rezervarile se fac mai tarziu, sunt pe distante mici si se urmareste in general pretul mic.

Ce inseamna o achizitie majora la nivel european?
O achizitie devine importanta pentru bugetul familiei atunci cand depaseste o anumita valoare, diferita de la o tara la alta. Daca pentru un german cumpararea de echipamente necesare utilarii locuintei este importanta atunci cand pretul depaseste valoarea de 768 euro( aproximativ 3 220 lei), pentru un roman nivelul de suportabilitate pleaca de la doar 184 euro (aproximativ 773 lei).

 [click pe grafic pentru marire]

In ceea ce priveste sumele alocate pentru divertisment si calatorii, romanii se bucura printre putinii europeni (alaturi de cehi si unguri) care considera ca un buget cu impact raportat la veniturile totale este de peste 168 euro (aproximativ 705 lei). Spre comparatie, un italian sau un german considera ca aloca resurse financiare importante daca valoarea pachetului trece de 1018 euro ( aproximativ 4 275 lei), respectiv 906 euro ( aproximativ 3 805 lei).

Procesul de cumparare nu mai este de mult o decizie spontana pentru consumator, acesta alocand resurse de timp importante pentru o analiza amanuntita a ofertelor din piata din punct de vedere calitate-pret. “Vanzatorii zilelor noastre se confrunta cu un consumator extrem de bine informat, care se descurca singur in gasirea informatiei de care are nevoie, sa compare, sa ceara sfaturi si sa oa astfel o decizie bazandu-se pe propriile cercetari. In contextul in care rata de penetrare a internetului in Europa ajunsese in iunie 2010 la o medie de 68%, peste 90% dintre utilizatori folosesc mediul online pentru documentare”, a precizat Gilles Zeitoun, Director General Cetelem IFN.

In procesul de cercetare, romanii se afla printre cei mai responsabili romani. Daca au internet la dispozitie, peste 90% dintre romani cauta pe internet inainte sa faca o achizitie.

 [click pe grafic pentru marire]

Fidelitatea fata de marci se manifesta diferit in functie de tara dar si de categoria de varsta. Consumatorul european mentine o relatie ambigua cu brandurile, le recunoaste valoarea dar face o alegere intre ele. In afara de Ungaria, Slovacia si Rusia, tinerii par mult mai putin loiali decat seniorii. Doar 14% dintre consumatorii europeni sub 30 de ani si 15% in randul celor de peste 50 de ani au declarat ca achizitioneaza intotdeauna aceeasi marca. Consumatorul roman crede in puterea marcii, 34% dintre seniori fiind fideli unui brand, intr-o masura mai mare decat tineri (23%).
 
Nicio achizitie fara cercetare
Potrivit studiului, peste 90% dintre europeni, indiferent de varsta, aloca in medie o luna de zile perioadei de cercetare proprie. Neincrezatori in discursurile vanzatorilor, peste 50% dintre consumatorii europeni au incredere mai degraba in intuitia proprie sau cea a apropiatilor, in analiza personala desfasurata pe Internet sau in sfaturile prietenilor si ale familiei.

Pe fondul crizei, europenii au revenit la fundamentele consumului: o buna achizitie este inainte de toate un bun raport calitate - pret, iar cautarea unui pret bun presupune bineinteles comparatia acestora. In aceste conditii, peste 59% dintre europeni compara cu atentie preturile, iar acest tip de comportament afecteaza toate generatiile, in toate tarile.

In Romania, peste 65% din populatie compara preturile inainte de a trece la achizitia propriu-zisa, procent ce se numara printre cele mai ridicate din Europa, alaturi de Belgia, Portugalia sau Slovacia. Britanicii sunt cei care acorda cea mai mica importanta acestui aspect, in medie, doar 47% dintre acestia fiind atenti la o analiza comparativa a costurilor. In plus, promotiile reprezinta in continuare un instrument de marketing la care tot mai multi consumatori sunt sensibili, fiind cautate de peste 50% dintre europeni.

 [click pe grafic pentru marire]

Cetelem este unul dintre cei mai importanti jucatori de pe piata creditelor de consum, beneficiind de experienta de peste 50 de ani a grupului financiar francez BNP Paribas. In afara de creditul de consum in magazine, Cetelem IFN ofera clientilor sai carduri de credit sub sigla MasterCard, credite auto si credite de nevoi personale cu acordare prin telefon sau Internet.

In cadrul grupului BNP Paribas, BNP Paribas Personal Finance este specialistul in finantarea persoanelor fizice, prin acordarea de credite de consum si credite imobiliare. Cu peste 29 000 de angajati in 30 de tari pe 4 continente, BNP Paribas Personal Finance se pozitioneaza ca numarul 1, atat in Franta, cat si la nivel european. 

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content