
70 de participanti la seminarul Progresiv Interactiv pentru comerciantii locali
Seminarul pentru comerciantii locali Progresiv Interactiv, organizat in data de 22 septembrie de revista Magazinul Progresiv, la Hotel Ramada Majestic Bucuresti, a reunit 70 de participanti, veniti atat din Capitala cat si din alte orase ale tarii.
Retailerii si reprezentantii partenerilor evenimentului - Kraft Foods Romania, Sah Prod Meteor, HL Display si D’Aucy Romania – impreuna cu speakerii invitati, au dezbatut subiectele cele mai arzatoare din sectorul de profil: relatia furnizor-comerciant traditional, adaptarea business-ului din comert la nevoile actuale ale consumatorului, rolul magazinului de proximitate in dezvoltarea pietei si controalele in magazine.
Schimbarile din comportamentul de consum din ultimii ani, generate de contextul economic dificil, au favorizat dezvoltarea magazinelor de proximitate - fie a celor de format modern, fie traditional. Principala explicatie este faptul ca reducerea veniturilor si a puterii de cumparare a consumatorilor romani i-a determinat pe acestia din urma nu numai sa-si restranga lista de cumparaturi, ci si sa se reorienteze catre acele magazine unde sa poata cheltui cat mai putin pentru ceea ce au nevoie, dupa cum arata studiile recente realizate de compania de cercetare a pietei Nielsen Romania. Aceasta “goana dupa proximitate” este vizibila si in cazul unor retele internationale de comert (Metro, Mega Image si Carrefour), dar si la nivelul business-urilor locale, prin expansiunea lanturilor romanesti de magazine de proximitate, cum este reteaua Mic.Ro.
Datele au fost prezentate in cadrul seminarului Progresiv Interactiv de catre Madalina Carstea, Research Manager - Consumer Research - la Nielsen Romania. Ea a prezentat si o radiografie a vanzarilor in comertul traditional, care indica faptul ca acesta ramane un canal de vanzare extrem de important pentru categorii mari din industria bunurilor de larg consum, precum berea sau bauturile racoritoare (ale caror vanzari sunt generate in proportie de peste 60% de catre magazinele traditionale).
Tot la Progresiv Interactiv, Ioan Ungur, Trade Marketing Manager la Kraft Foods Romania, a prezentat retailerilor strategiile de sustinere a vanzarilor in comertul de proximitate pentru cele mai mari lansari de produse realizate de companie in ultimul an si jumatate: biscuitii dulci, bomboanele Halls si snacks-urile dulci Snax, acestea din urma fiind lansate de curand pe piata, in septembrie.
La randul sau, Iulius Octavian David, Marketing Manager la Sahprod Meteor (brandul Sultan), a afirmat ca proximitatea este, in opinia sa, cel mai puternic instrument pe care il are la dispozitie magazinul traditional in contextul actual si ca rezistenta comerciantilor independenti in fata retelelor internationale este inca puternica. El a prezentat si modul in care compania pe care o reprezinta abordeaza relatia cu magazinele traditionale, acesta bazandu-se pe urmatoarele elemente: brand si accesibilitate catre consumator, loialitate, profitablitate, promotii, merchandising si diferite mecanisme de plata.
In cadrul panelului de discutii pe tema “Vine controlul!”, retailerii participanti la Progresiv Interactiv au adresat intrebari reprezentantilor autoritatilor de control prezenti la eveniment (Daniela Coteneanu – Comisar DSVSA, Sanziana Coliba – Comisar ANPC si Magdalena Gheorghe – Inspector Garda Nationala de Mediu) si avocatului Salans speacializat pe dreptul muncii, Anamaria Corbescu.
In cadrul evenimentului a fost lansat oficial Ghidul Practic pentru Comercianti, un produs editorial de referinta pentru retailerii independenti din sectorul bunurilor de larg consum. Ghidul este distribuit abonatilor impreuna cu editia de septembrie a revistei Magazinul Progresiv.
Adaugă comentariu nou