
40% din categorie se reduce la biscuitii simpli
Produsele marca proprie ale retailerilor isi continua ascensiunea si la raftul de biscuiti. In topul primilor cinci producatori ai categoriei, marca privata s-a clasat pe locul secund din prisma volumului vanzarilor si pe locul trei in topul dupa valoare, in perioada decembrie 2009 - noiembrie 2010.
Categoria este puternic fragmentata, primii cinci jucatori – Rostar, Marca Privata, Kraft, Tecsa Business si Romdil – acoperind putin peste 50% din totalul vanzarilor atat in volum, cat si in valoare. Caracterul dispersat al categoriei este confirmat si de topul primelor cinci marci – Petit Beure Rostar, LU, Eugenia, Petit Beure Tecsa si Ulpio – care reprezinta aproximativ 30% din totalul vanzarilor de la raft.
Cea mai mare parte a vanzarilor de biscuiti este directionata catre canalul modern, cu 58,5% in volumul vanzarilor si 58,8% in valoarea vanzarilor. Din punct de vedere al aromei si al sortimentelor preferate, cea mai parte a vanzarilor este asigurata de biscuitii simpli. Acestia au detinut 43% din vanzarile in volum, atat in functie de tip cat si de aroma. Biscuitii simpli au detinut 37,6% din valoarea vanzarilor atat la segmentarea dupa tip cat si dupa aroma.
Categorii cu potential de asociere la raft
- cafea;
- ciocolata calda;
- produse pentru micul dejun (iaurt de baut, sana, kefir);
- ceai;
- miere.
Adaugă comentariu nou