FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > 2011 este anul social commerce

2011 este anul social commerce

Daca ma uit la istoria marketingului online de la noi, voi vedea ca brand-urile FMCG si comerciantii nu s-au inghesuit sa fie printre early adopters. Acelasi lucru il pot spune si despre prezenta lor in social media. Nu imi vine acum in minte un brand de larg consum care sa fi marcat teritoriu vizibil in ultimii doi ani. Insa timpurile se schimba. Comertul se mai reinventeaza o data.

Chiar daca am lasat sa se inteleaga ca retailul si bunurile de larg consum au pierdut startul in social media, nu pot decat sa ma bucur acum ca au in 2011 ocazia sa surclaseze orice alte domenii. 2011 a fost numit de multi analisti ai mediului online drept anul social commerce (comert online prin social media) si momentul de crestere pentru f-commerce (Facebook Commerce).

In ultimii trei ani, social media au reprezentat un canal de comunicare si marketing. Brandurile s-au concentrat pe a gasi cai creative de a folosi platformele sociale in promovare ori au deschis canale de comunicare directa. In acest „joc” numele mari din FMCG si retail s-au implicat cu destule rezerve, dar cu o deschidere fata de acest nou domeniu si cu un ochi atent la ceea ce ar putea urma. De anul trecut, am vazut cum interesul lor a inceput sa creasca, companii precum P&G si Unilever aratand ca au intentii serioase.
La Festivalul de Publicitate de la Cannes din 2010, seful pe marketing de la Unilever, Keith Weed, declara ca va dubla cheltuielile companiei in zona digitala, privind evolutia pe care social media si in special Facebook o aveau. Tot cu gandul la Facebook era si P&G cand a decis, la inceputul anului trecut, sa deschida un birou in Silicon Valley, chiar in mijlocul celor care creeaza noul Internet.

In 2011, social media adauga rolului pe care il au in marketing si experienta comertului online. Astfel, ce numeam mai sus social commerce va insemna pentru companii un alt canal pentru vanzare (comercializezi acolo unde iti sunt consumatorii) si o ocazie de a creste experienta de shopping (consumatorii vor cumpara pe loc si nu din alta parte). Iar Facebook va fi unul din motoarele puternice in social commerce.

Avand aproape 650 de milioane de utilizatori la nivel global, Facebook ofera astazi acces la cea mai  mare comunitate din lume. Intr-un mod aproape natural, brandurile trec acum firesc de la actiuni de marketing clasice la vanzare efectiva. Asistam deci la formarea conceptului f-commerce.
P&G vinde deja „pampersi” pe pagina sa (fb.com/pampers), Coca-Cola are un magazin pe Facebook pentru obiecte promotionale, BestBuy si-a pus catalogul de produse in fata fanilor, iar comerciantii din zona fashion se grabesc sa isi marcheze teritoriul in aceasta mega-retea.

Cu peste 3 milioane de conturi pe Facebook, Romania se afla inca in stadiul de marketing si comunicare cand vorbim de implicarea brandurilor. Iar aici produsele de infrumusetare si-au dat cel mai mult interesul. Ba mai mult, abia acum jucatorii din FMCG si Retail incep sa isi creasca sau sa isi seteze o pagina de companie. Vad totusi ca apar initiative de f-commerce si probabil anul viitor, cand Facebook va depasi Yahoo Messenger in popularitate si ii va atinge pe mai toti oamenii relevanti ce petrec mult timp pe Internet, va voi arata tot in aceasta revista - daca voi avea ocazia - performantele brandurilor locale.
Valoarea bunurilor vandute prin social media, la nivel mondial, este in prezent de 5 miliarde de dolari, spune un raport al CapGemini, si va ajunge la 30 de miliarde de dolari in urmatorii 5 ani. Facebook are ca tinta atingerea primului miliard de utilizatori cat mai curand, iar retelele sociale tind sa devina destinatia virtuala principala pentru internauti, depasind astfel cautarea pe Google sau e-mail-ul. Toate aceste semne nu ar trebui ignorate de companii.

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content