Viata la tara - o alegere mai ieftina pentru romani | Progresiv

Mutarea intr-o zona rurala este o varianta luata in considerare de 2% dintre persoanele de peste 15 ani din mediul urban, acestea declarand ca in urmatorul an intentioneaza sa se stabileasca la tara. Un procent asemanator este reprezentat de cei care si-au schimbat deja domiciliul in ultimele 12 luni, mutandu-se de la oras la sat, potrivit unui studiu GfK Omnibus. Studiu, realizat lunar, contine date reprezentative pentru populatia Romaniei in varsta de 15 ani si peste. Esantionul este format din 1100 persoane din zona urbana si rurala, iar culegerea datelor a fost realizata in iulie 2009. Viata la tara - o alegere mai ieftina pentru romani

Statisticile oficiale din ultimii ani arata ca Romania a inregistrat o anomalie a cursului de migratie, dominanta fiind mutarea de la oras la sat, in conditiile in care Romania se caracterizeaza deja printr-un grad redus de urbanizare in comparatie cu statele din Europa.

In general, sub 10% dintre oraseni obisnuiesc sa-si petreaca o perioada mai mare de timp - de peste o luna - la tara. Cu toate acestea, rudele si cunostintele din mediul rural sunt un sprijin important pentru o treime dintre oraseni, acestia obisnuind sa primeasca diverse alimente de la tara.

O alta sursa de legume si fructe pentru cei de la oras o reprezinta propriile gradini, chiar daca locuiesc in zone urbane. Aproape un sfert dintre ei consuma astfel de alimente, mai ales cei care locuiesc in orase mici, cu mai putin de 50.000 locuitori.

Indiferent daca au sau nu o sursa de alimente la tara sau o gradina proprie, pentru 85% dintre oraseni alimentele cumparate din piata fac parte din cosul de cumparaturi. Tinerii sunt cei care merg mai rar la piata preferand magazinele, dar ei in general nu sunt responsabili cu aprovizionarea in gospodarie. O pondere mai mare a celor care cumpara din magazine se mai regaseste in Ardeal si in orasele mari.

In mediul rural, chiar daca exista gradini si animale, produsele din magazine sunt indispensabile. Dintre alimentele pe care le consuma locuitorii de la tara, aproximativ jumatate provine din magazine, iar cealalta jumatate este reprezentata de produse obtinute in gospodarie sau achizitionate de la alti tarani. O pondere mai mica a alimentelor procurate din magazine o intalnim in randul varstnicilor (65 ani si peste) si a locuitorilor din Oltenia, in timp ce in Muntenia si Dobrogea acestea predomina.

Marius Bîcu, proprietarul Ferma cu Omenie
Ferma cu Omenie demarează investițiile pentru o fabrică nouă la Ocna Mureș
Producătorul de brânzeturi Ferma cu Omenie a achiziționat un teren la Ocna Mureș, unde vrea să construiască o nouă fabrică. Proiectul este...
ambalaje cu garantie SGR colectare de RetuRO
Aproape 474 de milioane de ambalaje SGR, returnate în luna iulie
În cele opt luni de la implementare, Sistemul de Garanție-Returnare s-a dezvoltat constant, înregistrând lunar cifre în creștere. În luna...
centru comercial spatiu de retail livrare de proiecte de retail. Vezi mai multe pe revistaprogresiv
Livrările de proiecte de retail din prima jumătate a anului, triple față de 2023
Primul semestru din 2024 a fost foarte dinamic în ceea ce privește livrările de noi proiecte de retail, adăugând aproximativ 106.000 de metri...
Alexandru Turcanu Country Manager Munch
Munch, creștere de circa 80% a numărului de clienți în lunile de vară
Munch, aplicația care ajută la reducerea risipei alimentare, a raportat o creștere cu aproape 80% a numărului de clienți în cele trei lunile de...
cumparaturi de produse de tip nutriție specială pe Sezamo
Sezamo: 1 din 5 coșuri conține cel puțin un produs de tip nutriție specială
Supermarketul online Sezamo anunță creșterea interesului clienților pentru produse de tip nutriție specială, cu 1 din 5 coșuri conținând cel...
Ds Smith ambalaje 2749 RHM_DSS
DS Smith lansează un serviciu prin care companiile pot evalua reciclabilitatea ambalajelor
DS Smith, furnizor de top în domeniul ambalajelor sustenabile, anunță lansarea Serviciului de Evaluare a Reciclabilității (RES), prin care...