Unu din doi romani si-a schimbat obiceiurile de consum in urma scandalului carnii de cal | Progresiv

Unul din doi romani declara ca are mai putina incredere in originea carnii cumparate si ca si-a schimbat alegerile legate de consum, in urma scandalului carnii de cal etichetata ca fiind de vita, potrivit raportului “Criza carnii de cal fata in fata cu consumatorul roman”, realizat de agentia Rogalski Grigoriu Public Relations. Unu din doi romani si-a schimbat obiceiurile de consum in urma scandalului carnii de cal

Peste jumatate dintre romani si-au schimbat obiceiurile privind consumul de carne in urma scandalului carnii de cal, iar 14.26% declara ca au cumparat mai multa carne de pui ambalata provenita de la producatori cunoscuti. Subiectul  carnii de cal etichetate drept carne de vita este cunoscut de peste 96% dintre consumatori si a devenit o tema pe agenda lor: 9 din 10 consumatori au discutat despre subiect cu cineva din universul lor (familie, prieteni sau colegi), acest rezultat calificand recentul scandal ca unul dintre cele mai virale subiecte sociale din ultimele 12 luni.

Cercetarea pe care se bazeaza studiul realizat de Rogalski Grigoriu Public Relations a fost realizata in perioada 28 februarie – 4 martie a.c pe platforma iVOX.ro pe un esantion de 4.659 de persoane. In ceea ce priveste gestionarea crizei, 40.7% dintre respondenti considera ca autoritatile din Romania au intervenit corect pentru restabilirea adevarului, Victor Ponta fiind personalitatea publica cu cea mai mare vizibilitate in aceasta controversa (65%).

Scandalul carnii de cal etichetata ca fiind carne de vita a izbucnit la mijlocul lui ianuarie 2013 si inca nu s-a terminat. In presa, subiectul a generat peste 25 de ore de emisie TV, 3 ore de emisie radio si 82 de pagini de ziar tabloid, concentrandu-se pe relatarea principalelor informatii si declaratii date publicitatii atat in Romania cat si in presa internationala. Factorul amplificator a fost  descoperirea a 500 de kilograme de carne de cal abandonate la marginea unui lac din judetul Cluj. In social media, stirea a generat comentarii mai degraba ironice, factorul amplificator  fiind retragerea de la vanzare a unor chiftelute suspectate de a fi continut carne de cal. Expunerea totala a subiectului in social media a cumulat peste 15,000 aparitii, 500 de postari pe blogurile romanesti, 2000 de postari Facebook.com si 43 filme youtube.com.

Fiind intens mediatizat, chiar daca lipsit de dovezi privind afectarea directa a sigurantei consumatorilor, subiectul a creat suspiciuni legate de originea carnii in general si a generat schimbari de comportament pentru mai bine de jumatate dintre respondenti. Cei mai multi dintre acestia se indreapta spre carnea de pui ambalata provenita de la producatori cunoscuti (14.26%), in timp ce 7.75% au declarat ca nu au mai cumparat carne de vita deloc.

Cand vine vorba de achizitia carnii in care au incredere, cele mai importante 3 criterii mentionate raman marca de producator (63% dintre respondenti), tipul de carne din care e preparat produsul  (55% dintre consumatorii chestionati)  si informatiile care atesta originea si calitatea produsului (48% dintre respondenti).

Subiectul carnii de cal a generat confuzie in Romania, mai ales in intervalul cuprins intre lansarea stirii si infirmarea originii romanesti a etichetarii gresite. Pe de alta parte insa, acest episod releva, inca o data, care sunt factorii care construiesc sau, dimpotriva, distrug increderea consumatorilor in produsele alimentare. Migrarea consumatorilor spre carnea de pui ambalata, provenita de la producatori cunoscuti, arata ca increderea se construieste in timp si se reconfirma mai ales in perioade de criza.

Studiul a fost realizat cu ajutorul datelor puse la dispozitia Rogalski Grigoriu PR de catre Media Image Group, Ze Monitor (TreeWorks) si iVox.ro.

Retailul independent, o piață a contrastelor. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Retailul independent, o piață a contrastelor
Imprevizibil, dar dinamic, dificil, dar cu oportunități de creștere pentru jucătorii care au găsit mixul potrivit între prudență și...
schimbari management ceo numiri promovari director piata locala de retail & fmcg femei la conducere business women leadership feminin schimbari de management romania. vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro.
Cele mai importante schimbări de management din industria de retail & FMCG din ultimul an
În ultimul an, industria de retail și FMCG din România a trecut printr-o serie de transformări semnificative la nivel de leadership, ceea ce...
jidvei obtine certificarea DOP
Jidvei a obținut statutul de DOP, consolidând astfel reputația vinului românesc
Jidvei a fost oficial înregistrat de către Comisia Europeană ca Denumire de Origine Protejată (DOP), un statut care confirmă calitatea vinurilor...
Carrefour, în fața unui an cu ambiții mari. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Carrefour, în fața unui an cu ambiții mari
După un an în care integrarea cora a reprezentat proiectul cu cea mai mare amploare, 2025 va aduce pentru Carrefour România o accelerare a...
Cornel Cărămizaru, Coca-Cola HBC România: Am intrat în acest an pregătindu-ne pentru incertitudine. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Cornel Cărămizaru, Coca-Cola HBC România: Am intrat în acest an pregătindu-ne pentru incertitudine
„Adaptabilitate”, „regândirea strategiei de business”, „creștere incrementală pentru categoriile noi” sau „portofoliu relevant”...
Emilia Popa-Dolis fondator EMBLEMA Retail Solutions
Inovație în sustenabilitate. Povestea EMBLEMA Paper Bags, de la frunză la ambalaj
Un produs unic, patentat la nivel mondial, sacoșele din hârtie din frunze căzute au început să fie produse în România la finalul anului 2023,...