Tetra Pak has a new General Director for Southeast Europe region | Progresiv

Tetra Pak, one of the most important players in the food processing and packaging industry, has appointed Guillaume Latourrette as General Director of the company's operations in the Southeast Europe region. Tetra Pak has a new General Director for Southeast Europe region

Guillaume Latourrette is replacing Francesco Faella, who took over a new position as General Director for Tetra Pak Italy.

Latourrette has over 16 years of international experience, having previously held a number of European and global leadership positions in the food and beverage packaging industry. He has developed his career in sales as well as marketing and product management. Guillaume Latourrette joins the South East European team after having held the position of Regional Marketing Director within the company, coordinating the development of the company's marketing strategy in Europe and Central Asia, focusing on the digital area and marketing services.

Prior to his European position, Guillaume served as Marketing Director for Tetra Pak France and Global Product Manager for a number of key products in the company portfolio, such as Tetra Gemina Aseptic and Tetra Prisma Aseptic.

In his new role, Guillaume Latourrette runs from Belgrade Tetra Pak’s business in the 14 markets of Southeast Europe, the largest being Serbia, Greece, Croatia and Romania.

Florina Dobre, CEO Bringo
Florina Dobre, managerul pentru care flexibilitatea și învățarea sunt esențiale
După o experiență de aproape două decenii în telecom, Florina Dobre a intrat într-o industrie nouă, iar patru ani mai târziu a ajuns să...
Mia Karimzadeh, Vicepreședinte Prodal ’94
Prodal ’94, în căutarea mixului perfect pentru creștere
După trei ani consecutivi de creștere, 2024 a adus provocări multiple pentru Prodal ’94. Compania a trebuit să găsească o strategie...
Annabella Retail Park
Businessul Annabella, pași mărunți în drumul spre o prezență națională
Pentru Annabella, 2024 a fost un an bun din perspectiva dezvoltării, proiectul emblematic fiind inaugurarea celui de-al doilea parc de retail în...
unilever_16
Unilever reușește să iasă de pe piața din Rusia după vânzarea operațiunilor
Gigantul britanic Unilever a anunțat finalizarea vânzării operațiunilor din Rusia către Arnest Group, un producător local de parfumuri,...
Raftul bunatatilor locale Timisoara Profi Via Profi
Profi extinde programul Raftul cu Bunătăți Locale și în județul Timiș
Profi extinde programul de susținere a producătorilor locali „Raftul cu Bunătăți Locale” în județul Timiș, în magazinele selectate din...
angajati generatii diferite
Angajații tineri vor un job lipsit de stres, generațiile mai mature caută un sentiment de apartenență
În timp ce reprezentanții generației Z pun mai mare accent pe lipsa presiunii și a stresului, pentru angajații din generația Baby Boomers e mai...