Tesco on the right track again | Progresiv

Tesco breathes a sigh of relief, as the British supermarket group is well underway towards reaching its transformation goals. Turnover and profits both increased in the past financial year. Tesco on the right track again

In the past financial year, which ended on February 23rd, Tesco generated a turnover of 63.91 billion British pounds (74.31 billion euros). That's an increase of 11% compared to the year before. On a comparable basis, the supermarket group's turnover growth was 2.9%, 11.1% of which comes from wholesale branch Booker and 1.7% from the Tesco supermarkets.

Profit before taxes ended at 1.67 billion pounds (1.94 billion euros), an improvement compared to the 1.3 billion pounds of the previous year. Profits increased by 28% and (without non-recurring expenses) operational profits even ended 34% higher, at 2.21 billion pounds (2.57 billion euros), considerably more than what analysts had expected.

Tesco also claims to have reduced its expenses by 532 million pounds (619 million euros), which would mean the distribution group has already reached 1.4 billion of its projected 1.5 billion pounds of savings. "We're four years into the turnaround. We have met or we are about to meet our targets this year," says CEO Dave Lewis, who is confident the company will reach its destination in 2019/2020. He considers the past financial year to be a strong one and sees wide improvement across the company. Four years ago, Lewis became CEO to save Tesco after an accounting scandal.

Jack's – a new subsidiary discount formula meant to compete with Aldi and Lidl – is doing well: today, there are eight stores and thanks to a strong response, the chain will continue to expand this year. In addition, Booker's bulk assortment is successful in Tesco's 70 lab stores and will continue to be rolled out.

Despite these good results, Lewis will continue unabated with his plan to scrap service counters in a number of the stores. That will jeopardise 9,000 jobs. "Some of the decisions taken to strengthen the business have been difficult but they’ve been the right ones to ensure that we stay focused on the customer while making the business more sustainable," the CEO told Reuters. (www.retaildetail.eu)

Mia Karimzadeh, Vicepreședinte Prodal ’94
Prodal ’94, în căutarea mixului perfect pentru creștere
După trei ani consecutivi de creștere, 2024 a adus provocări multiple pentru Prodal ’94. Compania a trebuit să găsească o strategie...
Annabella Retail Park
Businessul Annabella, pași mărunți în drumul spre o prezență națională
Pentru Annabella, 2024 a fost un an bun din perspectiva dezvoltării, proiectul emblematic fiind inaugurarea celui de-al doilea parc de retail în...
unilever_16
Unilever reușește să iasă de pe piața din Rusia după vânzarea operațiunilor
Gigantul britanic Unilever a anunțat finalizarea vânzării operațiunilor din Rusia către Arnest Group, un producător local de parfumuri,...
Raftul bunatatilor locale Timisoara Profi Via Profi
Profi extinde programul Raftul cu Bunătăți Locale și în județul Timiș
Profi extinde programul de susținere a producătorilor locali „Raftul cu Bunătăți Locale” în județul Timiș, în magazinele selectate din...
angajati generatii diferite
Angajații tineri vor un job lipsit de stres, generațiile mai mature caută un sentiment de apartenență
În timp ce reprezentanții generației Z pun mai mare accent pe lipsa presiunii și a stresului, pentru angajații din generația Baby Boomers e mai...
Tazz, creștere de 37% a partenerilor din retail. Planurile aplicației de food delivery includ listarea Profi, Penny și Carrefour
Tranzacție în piața de food delivery: Tazz este cumpărat de Wolt
Tazz, una dintre cele mai importante platforme de livrare din România, parte a grupului eMAG, anunță încheierea unui contract privind achiziția...