Tesco plans to reduce store spaces in Hungary | Progresiv

Customers prefer fast shopping rather than roaming in huge spaces, and so Tesco plans to reduce its store spaces to a maximum of 6,000 square meters, Matt Simister, CEO of Tesco Europe, told weekly news magazine Figyelő. Tesco will stay in Hungary and is planning in the long term, Simister told Figyelő. The company has 206 stores in Hungary, ranging in size from 10,000-15,000 sqm hypermarkets to smaller-sized Tesco Express shops, and employs a total of 18,000 people. Tesco plans to reduce store spaces in Hungary

Simister said that nowadays, customers do not like huge stores, but tend to shop more often and spend less at once. Tesco is therefore continually shrinking its shopping areas and letting out the space that is freed up instead.

As a result, the area of the Tesco store in Budaörs has decreased from 15,000 sqm to 10,000 sqm, while Tesco plans to decrease the space to a maximum of 6,000 sqm in most of its stores.

Meanwhile, the freed space will be let out to companies such as H&M, Sports Direct and Decathlon, according to the report. (www.bbj.hu)

Florina Dobre, CEO Bringo
Florina Dobre, managerul pentru care flexibilitatea și învățarea sunt esențiale
După o experiență de aproape două decenii în telecom, Florina Dobre a intrat într-o industrie nouă, iar patru ani mai târziu a ajuns să...
Mia Karimzadeh, Vicepreședinte Prodal ’94
Prodal ’94, în căutarea mixului perfect pentru creștere
După trei ani consecutivi de creștere, 2024 a adus provocări multiple pentru Prodal ’94. Compania a trebuit să găsească o strategie...
Annabella Retail Park
Businessul Annabella, pași mărunți în drumul spre o prezență națională
Pentru Annabella, 2024 a fost un an bun din perspectiva dezvoltării, proiectul emblematic fiind inaugurarea celui de-al doilea parc de retail în...
unilever_16
Unilever reușește să iasă de pe piața din Rusia după vânzarea operațiunilor
Gigantul britanic Unilever a anunțat finalizarea vânzării operațiunilor din Rusia către Arnest Group, un producător local de parfumuri,...
Raftul bunatatilor locale Timisoara Profi Via Profi
Profi extinde programul Raftul cu Bunătăți Locale și în județul Timiș
Profi extinde programul de susținere a producătorilor locali „Raftul cu Bunătăți Locale” în județul Timiș, în magazinele selectate din...
angajati generatii diferite
Angajații tineri vor un job lipsit de stres, generațiile mai mature caută un sentiment de apartenență
În timp ce reprezentanții generației Z pun mai mare accent pe lipsa presiunii și a stresului, pentru angajații din generația Baby Boomers e mai...