Tesco, Jeronimo Martins si discounterul turc BIM vizeaza Romania - raport Consiliul Concurentei | Progresiv

Consiliul Concurentei a publicat ieri raportul pe retail care evalueaza efectele intrarii Lidl pe piata din Romania. Acesta mentioneaza, printre altele, faptul ca cel mai mare retailer britanic, Tesco, grupul portughez Jeronimo Martins si retailerul turc BIM – companii deja active in Europa de Est – estimeaza o potentiala intrare pe piata din Romania. Tesco, Jeronimo Martins si discounterul turc BIM vizeaza Romania - raport Consiliul Concurentei

Informatiile privind o posibila intrare a Tesco pe piata locala au aparut inca din 2010, zvonurile vehiculate la acel moment fiind legate de o posibila preluare ce ar tinti Carrefour si Real Hypermarket. Despre Jeronimo Martins, operatorul celei mai mari retele de magazine din Polonia – Biedronka - s-a scris recent in presa ca ar viza achizitia retelei de magazine de proximitate Profi, informatie infirmata insa de catre actionarul Profi, fondul de investitii Enterprise Investors. Numele retailerul turc BIM, in schimb, apare mentionat pentru prima pe piata romaneasca. BIM este un retailer cu politica de discount care detine prima pozitie in top-ul retelelor de magazine din Turcia, cu vanzari de circa 3,2 miliarde de euro in 2012 prin cele 3655 de magazine ale sale. Cele mai recente piete bifate pe harta expansiunii sale sunt Marocul (in 2009) si Egiptul (in 2013).

In conditiile unei concurente acerbe intre lanturile internationale de comert existente in Romania, intrarea unui jucator nou pe piata se va realiza, cel mai probabil, printr-o preluare, iar posibile tinte ar putea fi majoritatea retelelor mari operationale. Pentru a finaliza o eventuala achizitie, retailerul nou intrat pe piata nu este obligat sa ceara acordul Consiliului Concurentei. Autoritatea de concurenta avizeaza doar tranzactiile dintre jucatori deja existenti pe piata.

Delia Corniciuc Director de Marketing Danone pentru regiunea Europa Centrala si de Est.jpg
Delia Corniciuc, numită Director de Marketing CEE în cadrul Danone
Danone România anunță numirea Deliei Corniciuc în funcția de Director de Marketing pentru regiunea Europa Centrală și de Est. Cu o...
Carrefour renunță la încă 39 de magazine din Franța. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Carrefour renunță la încă 39 de magazine din Franța
Carrefour a anunțat că renunță la alte 39 de magazine din Franța, majoritatea hipermarketuri și supermarketuri care înregistrau pierderi, în...
Dinamică pe piața muncii la început de an: 6 din 10 angajați vor să-și schimbe jobul. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Dinamică pe piața muncii la început de an: 6 din 10 angajați vor să-și schimbe jobul
Piața muncii din România se confruntă la începutul anului cu o dinamică intensă, conform unui sondaj realizat de platforma online de recrutare...
Wolt finalizeaza preluarea Tazz. Ilustratie curieri Tazz si Wolt
Wolt finalizează achiziția Tazz și intră oficial pe piața din România
Wolt, platformă de comerț local de origine finlandeză cu operațiuni în 28 de țări, intră oficial pe piața din România după ce a finalizat...
Pain Plaisir, planuri pentru 2025
Atingerea pragului de 25 mil. lei, ambiția Pain Plaisir pentru 2025
Pain Plaisir, unul dintre cei mai importanți jucători din Capitală pe segmentul de brutărie artizanală, și-a setat atingerea unei cifre de...
inflatie evoluție prețuri alimente INS
Alimentele au continuat să se scumpească și în 2024
Deși ritmul scumpirilor s-a temperat pe parcursul anului trecut, existând chiar categorii de alimente de bază unde prețurile au scăzut, datele...