Tesco and Carrefour announce joint purchasing tie-up | Progresiv

Tesco and Carrefour have announced plans to enter into a “long-term, strategic alliance”, with the aim of getting better deals from multinational suppliers, cutting costs, and combating increased competition in their domestic markets. Tesco and Carrefour announce joint purchasing tie-up

The two sides said the agreement will initially last for three years and will cover their “strategic relationship with global suppliers, the joint purchasing of own brand products and goods not for resale”.  It is hoped the tie-up will be formally agreed upon within the next two months.

The groups said they expect the deal to help improve the quality and choice of products offered to consumers, at “even lower prices”. They also stressed that the deal will help strengthen their relationships with suppliers and “create significant opportunities for those suppliers”, adding that both sides will continue to work with suppliers at a local and national level.

Dave Lewis, Group Chief Executive of Tesco, said: “By working together and making the most of our collective product expertise and sourcing capability, we will be able to serve our customers even better, further improving choice, quality and value.”

Carrefour recently revealed an ambitious transformation plan to cut 2 billion euros in costs annually by 2020. Its Chairman and CEO, Alexandre Bompard, commented: “This strategic alliance between Carrefour and Tesco is a major agreement as it combines the purchasing expertise of two world leaders, complementary in their geographies, with common strategies. This agreement is a great opportunity to develop our two brands at the service of our customers. This international alliance further strengthens Carrefour allowing it to reach a key milestone in the implementation of its strategy.”

The deal marks the latest purchasing tie-up between major European supermarkets in the face of heightened competition from the discounters and online players. It is also likely to be seen as Tesco’s reaction to the proposed Sainsbury’s-Asda merger. (www.kamcity.com)

Nestlé România. Pentru a îndeplini așteptările consumatorilor și a răspunde tendințelor globale de adoptare a unei alimentații echilibrate, Nestlé își revizuiește strategia de nutriție și introduce o nouă abordare “Bun pentru tine, bun pentru planetă” Vezi mai multe pe revista.progresiv.ro
Nestlé vrea să-și crească vânzările de produse mai nutritive cu peste 20 miliarde euro până în 2030
Nestlé și-a stabilit obiectivul de a crește vânzările produselor sale mai nutritive cu 20-25 de miliarde de franci elvețieni (echivalent cu...
Logo magazin Lidl, fatada de sticla a unei locatii Lidl Romania, discounter activ pe piata din Romania
Lidl își propune să ajungă la zero emisii (Net-Zero) până în 2050
Lidl se angajează să ajungă o companie cu zero emisii (Net-Zero), ca urmare a unor noi obiective în ceea ce privește protejarea mediului prin...
Perla Harghitei_Tecon project 002
Perla Harghitei investește 2,8 mil. euro într-o nouă clădire de birouri
Perla Harghitei, una dintre cele mai importante companii de îmbuteliere de apă minerală naturală din România, a alocat un buget de 2,8 milioane...
Arnaud Dussaix
Arnaud Dussaix se întoarce în Carrefour și preia conducerea Supeco
Arnaud Dussaix, cu o experiență vastă de peste două decenii pe piața de retail din sud-estul Europei, se întoarce în Carrefour România....
Genesis Biopartner statie biogaz Cordun Neamt
Genesis Biopartner a investit 17 milioane de euro într-o nouă stație de biogaz
Grupul Genesis Biopartner a inaugurat o nouă stație de biogaz în comuna Cordun, județul Neamț, după o investiție de aproximativ 17 milioane de...
Auchan Bradu 2
Auchan redeschide încă un magazin în Pitești după ce a finalizat modernizarea acestuia
După ce a dus conceptul de hiperstore la Pitești prin remodelarea locației din Găvana, Auchan anunță redeschiderea celui de-al doilea...