Tesco and Carrefour announce joint purchasing tie-up | Progresiv

Tesco and Carrefour have announced plans to enter into a “long-term, strategic alliance”, with the aim of getting better deals from multinational suppliers, cutting costs, and combating increased competition in their domestic markets. Tesco and Carrefour announce joint purchasing tie-up

The two sides said the agreement will initially last for three years and will cover their “strategic relationship with global suppliers, the joint purchasing of own brand products and goods not for resale”.  It is hoped the tie-up will be formally agreed upon within the next two months.

The groups said they expect the deal to help improve the quality and choice of products offered to consumers, at “even lower prices”. They also stressed that the deal will help strengthen their relationships with suppliers and “create significant opportunities for those suppliers”, adding that both sides will continue to work with suppliers at a local and national level.

Dave Lewis, Group Chief Executive of Tesco, said: “By working together and making the most of our collective product expertise and sourcing capability, we will be able to serve our customers even better, further improving choice, quality and value.”

Carrefour recently revealed an ambitious transformation plan to cut 2 billion euros in costs annually by 2020. Its Chairman and CEO, Alexandre Bompard, commented: “This strategic alliance between Carrefour and Tesco is a major agreement as it combines the purchasing expertise of two world leaders, complementary in their geographies, with common strategies. This agreement is a great opportunity to develop our two brands at the service of our customers. This international alliance further strengthens Carrefour allowing it to reach a key milestone in the implementation of its strategy.”

The deal marks the latest purchasing tie-up between major European supermarkets in the face of heightened competition from the discounters and online players. It is also likely to be seen as Tesco’s reaction to the proposed Sainsbury’s-Asda merger. (www.kamcity.com)

evolutia economiei blocului comunitar
Moody's: Deficitul fiscal al României, 7,8% din PIB în 2025 dacă măsurile fiscal - bugetare sunt implementate integral 
Agenția internațională de rating Moody's estimează că deficitul fiscal al României putea ajunge la 7,8% din PIB în 2025 și 6,1% din PIB în...
Marius Alexe owner Ohvaz
2025, un an de „tranziție și resetare” pentru Ohvăz
După o perioadă dificilă și oprirea temporară a producției, brandul Ohvăz intră într-un an de reconstrucție totală, mizând pe...
taxe fiscalitate controale 1
Implicațiile noilor cote de TVA și ale noului impozit pe dividende asupra companiilor
De la data publicării în Monitorul Oficial, contribuabilii vor avea la dispoziție circa două săptămâni pentru a implementa noutățile fiscale...
smart cart carrefour lansare in premiera in romania
Carrefour lansează primul cărucior inteligent din România
Carrefour România introduce, în premieră națională, Smart Cart, primul sistem de cărucioare inteligente din România. Disponibil exclusiv în...
work from home oferte joburi remote
Retailul, unul dintre sectoarele care oferă cele mai multe joburi remote
Din cele 1,1 milioane de aplicări înregistrate de la începutul verii pe eJobs.ro, 160.000 au fost pentru job-urile part time, iar, dintre acestea,...
VISA lanseaza ePosibil, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Visa lansează un program național pentru accelerarea plăților electronice
Visa, lider mondial în domeniul plăților digitale, lansează în România programul ePOSibil, o inițiativă dedicată digitalizării și...