Soft drinks sales in Italy down by 25% since 2009 | Progresiv

In spite of recent summers in Italy getting progressively hotter, sales of soft drinks in the country have fallen by 25% since 2009, according to a study commissioned by Assobibe, the Italian association of companies that produce and sell non-alcoholic drinks. As a result, Italy now ranks second to last in Europe in terms of soft drink consumption per head. Soft drinks sales in Italy down by 25% since 2009

The sector employs 80,000 people across Italy. The production and sale of soft drinks generates a total direct and indirect value of 4.9 billion euros to the economy, equal to 0.29% of Italy’s GDP and contributes around 2.3 billion euros in tax to state coffers.

Of the 4.9 billion euros in added value, 800 million euros is generated by production companies, 1.1 billion euros by raw material suppliers and 3 billion euros from the marketing phases of finished products.

The Italian soft drink sector consists of 80 companies with 100 production facilities that produce and market soft drinks, non-alcoholic aperitifs, energy and sports drinks and ready-made teas.

In Italy, consumers pay a VAT rate on soft drinks that is among the highest in Europe (22% compared to an average of 10%), unlike other foods that have rates of 4% or 10%. (www.esmmagazine.com)

Florina Dobre, CEO Bringo
Florina Dobre, managerul pentru care flexibilitatea și învățarea sunt esențiale
După o experiență de aproape două decenii în telecom, Florina Dobre a intrat într-o industrie nouă, iar patru ani mai târziu a ajuns să...
Mia Karimzadeh, Vicepreședinte Prodal ’94
Prodal ’94, în căutarea mixului perfect pentru creștere
După trei ani consecutivi de creștere, 2024 a adus provocări multiple pentru Prodal ’94. Compania a trebuit să găsească o strategie...
Annabella Retail Park
Businessul Annabella, pași mărunți în drumul spre o prezență națională
Pentru Annabella, 2024 a fost un an bun din perspectiva dezvoltării, proiectul emblematic fiind inaugurarea celui de-al doilea parc de retail în...
unilever_16
Unilever reușește să iasă de pe piața din Rusia după vânzarea operațiunilor
Gigantul britanic Unilever a anunțat finalizarea vânzării operațiunilor din Rusia către Arnest Group, un producător local de parfumuri,...
Raftul bunatatilor locale Timisoara Profi Via Profi
Profi extinde programul Raftul cu Bunătăți Locale și în județul Timiș
Profi extinde programul de susținere a producătorilor locali „Raftul cu Bunătăți Locale” în județul Timiș, în magazinele selectate din...
angajati generatii diferite
Angajații tineri vor un job lipsit de stres, generațiile mai mature caută un sentiment de apartenență
În timp ce reprezentanții generației Z pun mai mare accent pe lipsa presiunii și a stresului, pentru angajații din generația Baby Boomers e mai...