Selgros Iasi, o noua generatie de cash&carry. VEZI GALERIE FOTO | Progresiv
Selgros Cash&Carry a finalizat procesul de modernizare al magazinului din Iasi, prin care elevetienii introduc si un nou concept de magazin pe piata locala, un model testat in ultimii trei ani in Germania si Polonia. Lucrarile de reamenajare au presupus o investitie de aproximativ 4 milioane de euro, semnificativ mai mult comparativ cu bugetele alocate remodelarilor de pana acum, estimate intre 500.000 si 1 milion de euro.
"Suntem prezenti demult in Romania si am decis ca este momentul sa venim cu ceva nou. Am ales magazinul din Iasi pentru ca este unul dintre cele mai importante din punct de vedere al profitabilitatii, iar mediul este foarte competitiv. Noul concept urmeaza tendintele din retail la nivel international si anume renuntarea la rigiditatea raioanelor clasice si crearea unui spatiu deschis de tipul pietelor unde produsele sunt mai bine puse in valoare. De altfel, cea mai mare parte din bani a fost directionata catre raioanele de produse proaspete, ca legume si fructe, peste sau brutarie", a declarat Alexandru Vlad, Directorul Executiv al companiei, prezent la inaugurarea oficiala a magazinului.
Care sunt noutatile?
- un spatiu de 300 mp, sub forma unei piete deschise, cu climatizare speciala pentru raionul legume-fructe si repozitionarea categoriei in inima magazinului, cu acces din toate directiile si cu legatura directa cu celelalte spatii dedicate produselor proaspete;
- un raion de paine care reuneste toata oferta de la aceasta categorie, care anterior era impartita in doua parti, paine industriala si produse proaspete;
- o zona de delicatese;
- raionul de vinuri are o imagine mai spectaculoasa, cu produse mai bind evidentiate prin insule speciale si iluminare. In plus, s-a introdus si o gama de produse high-end;
- pescarie care ofera peste viu, peste proaspat si peste afumat;
- separarea iaurturilor de restul produselor lactate;
- spatii specializate pentru categoriile de produse alimentare de nisa, cum sunt articolele ecologice/Bio;
- raioane dedicate pentru clientii cu activitate in sectorul gastronomic, ce includ aparatura de bucatarie, ustensile, mobilier, dotari si accesorii;
- zona de non-food a fost usor restransa, iar la raionul de electronice si electrocasnice s-a creat o insula centrala unde clientii pot apela la personalul specializat pentru consultanta;
- zona de cosmetice a fost reunita, iar traseul clientilor a fost si mai mult usurat prin structurarea produselor dupa adresabilitate, pentru femei si pentru barbati;
- nu in ultimul rand, semnalistica din magazin a fost reimprospatata si simplificata, culoarea predominanta fiind acum griul.
Lucrarile de remodelare au durat 3 luni, timp in care magazinul a ramas deschis, insa reprezentantii companiei au spus ca "vanzarile nu au fost afectate". Un magazin Selgros Cash&Carry are, in medie, un trafic de 50.000 de clienti pe luna.
Cu ocazia modernizarii magazinului Iasi, Selgros Cash & Carry a pregatit pentru clientii sai o tombola speciala care va oferi 4.000 de premii constand in vouchere de cumparaturi, in valoare totala de 200.000 de lei.
Magazinul din Iasi se alatura astfel celorlalte 14 locatii Selgros din Romania modernizate in ultimii ani.
Expansiunea inca in carti
Pe langa investitiile in procesul de remodelare, Selgros Cash&Carry si-propus sa ajunga la 21 de magazin in urmatorii ani in Romania, de la 19 cat are reteaua in prezent. "Nu pot sa va spun despre locatii pentru ca nu avem inca autorizatiile de constructie in mana. Cautam sa achizitionam teren in orasele mari, cu peste 150.000 de locuitori", spune Alexandru Vlad, Directorul Executiv al companiei. Investitia intr-o unitate ridicata de la zero pleaca de la 15 milioane de euro insa variaza in functie de valoare terenului. Preturile au scazut in ultima vreme insa nu indeajuns de mult". In 2012, compania a inregistrat o cifra de afaceri de 780 milioane de euro, iar managerul estimeaza o stagnare anul acesta.
GALERIE FOTO



