Seful Carrefour face dezvaluiri cu privire la strategia de expansiune a grupului | Progresiv
George Plassat, CEO-ul grupului Carrefour, a dezvaluit cateva aspecte legate de strategia retailerului intr-un interviu acordat publicatiei franceze LSA, citat de Planet Retail. Potrivit declaratiei acestuia, in urma retragerii din unele piete, operatiunile retailerului se bazeaza acum pe trei piloni geografici – Europe, America Latina si Asia – unde francezii intentioneaza de altfel sa isi si focuseze expansiunea. Plassat a reintarit ideea ca este nevoie de o intensificare a expansiunii in tari precum Brazilia, atat pe segmental hypermarketurilor cat si prin divizia de cash & carry care functioneaza sub brandul Atacadão, pentru a monetiza ritmul dinamic de crestere al aceste piete.
Atunci cand a fost intrebat daca planuieste si alte retrageri, CEO-ul Carrefour a raspuns: “Vom ramane in aceeasi configuratie peste tot? Nu stim cu siguranta. Ce pot sa va spun insa este ca nici nu am nevoie si nici nu imi doresc sa strang fonduri prin vanzarea unor active majore”.
Intrebarea a venit in contextul in care Carrefour a vandut saptamana trecuta participatia de 25% pe care o mai detinea in joint-venture-ul format cu partenerul sau local din Orientul Mijlociu, Majid Al Futtain, pentru 530 de milioane de euro. Tranzactia a determinat o scadere a cotatiei actiunilor Carrefour pe bursa, pe fondul temerilor investitorilor ca retailerul francez renunta prea usor la operatiunile pe pietele cu potential ridicat de crestere.
Executivul a mai confirmat si ca o mare parte din cele 2,3 miliarde de euro planificati pentru investitii in perioada urmatoare se vor duce catre piata-mama, Franta. “Este o tara care are nevoie de investitii mai ales in contextul in care in ultimii 10 ani a fost privata de ele”, a specificat acesta. Retailerul va continua sa sustina si strategia de preturi agresive mai ales ca imaginea acestuia la acest capitol s-a imbunatatit, insa Plassat a precizat ca “desi este pretul este un lucru necesare, nu este totul”.
In ceea ce priveste oferta non-food din magazinele de format mare, George Plassat a respins inca o data ideea de a micsora oferta de pe acest segment afirmand ca “non-food nu a adus niciodata multi bani, insa este un generator foarte bun de trafic”. In consecinta, hypermarketurile vor avea in continuare o oferta larga permanenta de produse non-food in detrimentul ofertelor sezoniere, insa in dreptul celor din urma francezii vor fi mai agresivi la capitolul pret. LSA a mai dezvaluit si ca Hervé Skornik, un expert in ceea ce priveste categoria non-food, se va alatura echipei de management din vara lui 2013.
Carrefour, al doilea retailer la nivel mondial, a inregistrat anul trecut o crestere cu 1% a vanzarilor la 86,5 miliarde de euro, valoare care include si TVA. Cea mai importanta pondere a vanzarilor o inregistreaza in continuare Franta, tara de origine a retailerului, cu vanzari de 39,5 miliarde de euro, insa cu o crestere modesta, de numai 0,1%. In schimb, incasarile Carrefour din Asia s-au majorat cu 10%, la 7,2 miliarde de euro, iar cele din America Latina cu 4,8%, la 16,1 miliarde de euro.
Europa, fara aportul Frantei a inregistrat o scadere de 2,5% in 2012, in special datorita situatiei economice dificile din Spania si Italia, unde grupul francez a inregistrat o scadere a vanzarilor de 4,1%, respectiv 5,7%. In tarile din estul Europei (Polonia, Romania, Turcia), Carrefour a raportat o crestere de 1%, la 4,6 miliarde de euro. In Romania, grupul francez a inregistrat o crestere organica a vanzarilor (raportate la aceeasi suprafata de vanzare, like-for-like).
Tot anul trecut, in vederea restructurarii operatiunilor la nivel mondial, grupul francez si-a vandut anul trecut operatiunile din Grecia, Singapore, Malaezia, Indonezia si Columbia.
Sursa foto: bloomberg.com