Schwarz Group reports solid FY growth | Progresiv

Schwarz Group has reported net sales of 90.2 billion euros for the 2016 financial year which ended 28 February 2017, up 5.2%. Even though the Group reported slower growth than in the previous two years when its sales grew between 7% and 9% annually, we consider a 5.2% revenue growth as a strong performance. Schwarz Group reports solid FY growth

Although Lidl does not publish its profit, based on the revenue growth, its investment in the new store concept and store remodelling has paid off. Lidl in Germany reported sales up 5.7% 20.4 billion euros, whereas Kaufland’s revenue grew only marginally by 0.7% to 13.6 billion euros.

Lidl has performed well in Spain, where the discounter reported sales growth of 9.4% to 3.3 billion euros. In Austria and the Czech Republic, Lidl managed to sustain its double digit growth from the previous financial year with revenues  up 10% to 1.2 billion euros, resp up 14%.

Schwarz Group plans to invest 7 billion this year, with focus on refurbishment of Kaufland stores and it will continue in testing e-commerce.

In contrast to Kaufland, Lidl has revised its e-commerce strategy (Lidl's new strategy under revision), but it will go ahead with the plans to entry the online market in China and launch its first 20 stores in the USA (Lidl US sets opening date). (www.igd.com)

angajati generatii diferite
Angajații tineri vor un job lipsit de stres, generațiile mai mature caută un sentiment de apartenență
În timp ce reprezentanții generației Z pun mai mare accent pe lipsa presiunii și a stresului, pentru angajații din generația Baby Boomers e mai...
Tazz, creștere de 37% a partenerilor din retail. Planurile aplicației de food delivery includ listarea Profi, Penny și Carrefour
Tranzacție în piața de food delivery: Tazz este cumpărat de Wolt
Tazz, una dintre cele mai importante platforme de livrare din România, parte a grupului eMAG, anunță încheierea unui contract privind achiziția...
Ionut Ardeleanu Director General Auchan Retail Romania
Ionuț Ardeleanu, Auchan: Anul viitor, expansiunea va fi concentrată pe francize
Cu o rețea de 440 de magazine la nivel național sub mărcile Auchan, ATAC, My Auchan, Simply și Auchan Go, care servesc în medie, peste 350.000...
comert electronic
ARMO: Comerțul electronic din România ocupă locul 3 în Europa Centrală și de Est
România se clasează pe locul 3 între statele membre UE din Europa Centrală și de Est în ceea ce privește valoarea comerțului electronic,...
Mondelez
Mondelēz International, plan de investiții de 30 mil. euro pe piața locală
Mondelēz International, producătorul unor branduri precum Oreo și Philadelphia, a alocat un buget de investiții de aproximativ 30 de milioane de...
Punctul de vedere al Mega Image vizavi de angajamentele asumate pentru preluarea Profi
Mega Image vrea să asigure stabilitate prin angajamentele propuse pentru preluarea Profi
Mega Image anunță definitivarea angajamentelor care să asigure o bună funcționare a pieței, după ce autoritatea de concurență va aproba...