RUSSIA: X5 Retail, Mail.Ru join forces to improve online ad targeting | Progresiv

The X5 Retail Group has formed a partnership with the Mail.Ru Group to measure the impact of targeted online advertising on offline sales. RUSSIA: X5 Retail, Mail.Ru join forces to improve online ad targeting

The solution, which has already been tested by Dentsu Aegis, will provide myTarget platform clients with access to anonymised data about X5 Retail consumer behaviour, with an aim to “enhance the accuracy of ad targeting and linking ad impression data with sales performance at the Pyaterochka, Perekrestok and Karusel chains”.

During the trial, X5 created anonymised customer segments for specific advertisers (based on their consumption patterns), and will soon add public segments featuring a CPM-based monetisation model. The group said this will contribute to improving the efficiency of online advertising campaigns and help advertisers to better understand the demand curve for specific products.

The X5 Retail Group noted: “We use accumulated purchasing data for effective marketing communication in the interests of food producers. By offering the opportunity to assess the actual impact of digital advertising campaigns on sales in the Company’s stores, we provide food manufacturers with a powerful tool for optimising marketing costs.”

The Mail.Ru Group added: “We help advertisers achieve the best conversion rates through continuous improvement of myTarget functions. Today, as part of our partnership with X5 Retail Group, we are pleased to offer our customers new opportunities to assess the effect on offline sales of online ads, coupled with new targeting opportunities. With a wider range of customer segments available, businesses are able to select target audiences for advertising messages as accurately as possible”. (www.kamcity.com)

Florina Dobre, CEO Bringo
Florina Dobre, managerul pentru care flexibilitatea și învățarea sunt esențiale
După o experiență de aproape două decenii în telecom, Florina Dobre a intrat într-o industrie nouă, iar patru ani mai târziu a ajuns să...
Mia Karimzadeh, Vicepreședinte Prodal ’94
Prodal ’94, în căutarea mixului perfect pentru creștere
După trei ani consecutivi de creștere, 2024 a adus provocări multiple pentru Prodal ’94. Compania a trebuit să găsească o strategie...
Annabella Retail Park
Businessul Annabella, pași mărunți în drumul spre o prezență națională
Pentru Annabella, 2024 a fost un an bun din perspectiva dezvoltării, proiectul emblematic fiind inaugurarea celui de-al doilea parc de retail în...
unilever_16
Unilever reușește să iasă de pe piața din Rusia după vânzarea operațiunilor
Gigantul britanic Unilever a anunțat finalizarea vânzării operațiunilor din Rusia către Arnest Group, un producător local de parfumuri,...
Raftul bunatatilor locale Timisoara Profi Via Profi
Profi extinde programul Raftul cu Bunătăți Locale și în județul Timiș
Profi extinde programul de susținere a producătorilor locali „Raftul cu Bunătăți Locale” în județul Timiș, în magazinele selectate din...
angajati generatii diferite
Angajații tineri vor un job lipsit de stres, generațiile mai mature caută un sentiment de apartenență
În timp ce reprezentanții generației Z pun mai mare accent pe lipsa presiunii și a stresului, pentru angajații din generația Baby Boomers e mai...