ROMANIA: Superfood - 5% advance on the baby eco products market in 2018 | Progresiv

Superfood Company, an importer and distributor of baby products, estimates a 5% increase in organic products for children up to 3 years of age. The total value of the organic food market for infants and young children is currently around 7.5 million euros, as estimated by the company's representatives. ROMANIA: Superfood - 5% advance on the baby eco products market in 2018

Also, the total food market for infants and young children rose last year to about 50 million euros, according to company representatives.

"Romanians’ appeal towards healthy products in recent times can only make us happy. It is a global trend that has begun to be felt locally as well. It is essential to provide children with a diet perfectly suited to their needs, starting with the diversification period", said Daniel Daraban, General Director of Superfood Company.

The Organix product range was launched in 1992 and is in Superfood Company's portfolio since 2012. In 2017, Organix grew by 20%, and estimates for 2018 aim to continue the upward trend, with an increase of about 10%, taking into account the current market dynamics. Organix is an ideal range of foods for starting and continuing to diversify the baby's food for six months. The range is available in most IKA stores: Auchan, Cora, Carrefour-Billa, DM, Mega Image, Selgros, Kaufland.

Superfood Company is a German-Romanian company that is one of the major players on the local market for the import and distribution of children's products in the 0-3 year age category. The company owns six branches located in Braila, Brasov, Cluj-Napoca, Craiova, Iasi and Timisoara. The imported products are distributed through various channels: large pharmacy chains, independent pharmacies, hospitals, the most important hypermarkets and supermarkets in the country, traditional trade channels.

1200 x 750 Visual_IBM_watsonx
Inteligența artificială la scară enterprise: watsonx, soluția completă de la IBM
Inteligența artificială redefinește rapid modul în care companiile își conduc operațiunile, iar organizațiile care adoptă strategic această...
Raftul cu Bunatati Locale pune bunatatile autentice romanesti la raft, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Profi duce „Raftul cu Bunătăți Locale” la Brașov
Profi a deschis oficial Raftul cu Bunătăți Locale în magazine selectate din județul Brașov, oferind producătorilor locali posibilitatea să...
Alin Serban Wolt Romania
Alin Șerban, Wolt: Prima lună în România ne-a confirmat potențialul uriaș al pieței
Cu o extindere treptată în întreaga țară, care s-a desfășurat pe parcursul lunii mai, Wolt a înregistrat o cerere neașteptat de mare din...
FEPRA oferă 10% din acțiuni angajaților prin programul ESOP
Grupul FEPRA oferă 10% din acțiuni angajaților prin programul ESOP
FEPRA, grup cu capital 100% românesc în domeniul managementul deșeurilor și a economiei circulare, anunță lansarea programului ESOP (Employee...
Voluntari_PG_Landscape
Procter & Gamble și Act for Tomorrow, o nouă ediție a campaniei Este Casa Noastră
Procter & Gamble și Act for Tomorrow au lansat o nouă ediție a campaniei Este Casa Noastră. Acțiunea de colectare a deșeurilor din natură...
Froo ajunge la 100 de magazine in Romania. detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Froo, 100 de magazine în 12 luni de la intrarea pe piață
Froo, formatul modern de proximitate dezvoltat de Grupul Zabka, a deschis cel de-al 100-lea magazin în România, la doar 12 luni de la intrarea pe...