ROMANIA: Olympus brings a new yogurt brand on the market with an investment of 20 million euros | Progresiv

Olympus, one of the largest dairy producers in Romania, is expanding its product portfolio and launches the new Stragghisto Greek yogurt on the local market, following an investment of over 20 million euros. ROMANIA: Olympus brings a new yogurt brand on the market with an investment of 20 million euros

"With this new production line, we enrich our product portfolio and deliver Stragghisto to consumers, a completely new and authentic product, made according to a traditional recipe from the heart of Greece. We are pleased to announce its availability on the Romanian market and dedicate it to all lovers of quality dairy products", said Athanasios Giannousis, Commercial Director of Olympus Romania.

The new yogurt has low lactose content and the highest level of protein compared to products in the same category on the market, Olympus representatives claim.

Olympus was the first dairy producer to launch Greek yogurt on the local market in 2011. Yogurt is entirely intended for domestic consumption and is distributed in most major chain stores across the country.

Spread over an area of 35,000 sqm, the factory in Halchiu, Brasov County, has a total milk collection capacity of 75 tons per hour. Here are produced yogurt, fresh milk and UHT, cheese and cream. Part of the production is exported to countries such as Italy, Germany, Austria, England and Sweden.

The Olympus Group has been present in Romania since 1999. Between 1999 and 2018, Olympus' total investment in Romania amounted to 130 million euros. The group of companies, owned by a family of third generation dairy farmers, is based in Trikala, Greece, and operates in 43 countries around the world. Currently, Olympus has five production units in three countries (Greece, Romania and Bulgaria), which produce a full range of dairy and natural juices.

VISA lanseaza ePosibil, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Visa lansează un program național pentru accelerarea plăților electronice
Visa, lider mondial în domeniul plăților digitale, lansează în România programul ePOSibil, o inițiativă dedicată digitalizării și...
Sufocați de taxe, 60% dintre micii antreprenori din România iau măsuri dure de reducere a costurilor. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Sufocați de taxe, 60% dintre micii antreprenori din România iau măsuri dure de reducere a costurilor
Valul de majorări fiscale din 2025 afectează puternic IMM-urile din România. Mai exact, 60% dintre micii antreprenori susțin că sunt „foarte...
Melania Damian, SLooP: Este foarte greu în prezent, indiferent de geografia în care te afli, să dezvolți un brand puternic. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Melania Damian, SLooP: Este foarte greu în prezent să dezvolți un brand puternic
Consumatorii nu erau pregătiți în urmă cu 12 ani de un produs precum SLooP, însă tocmai aceasta a fost oportunitatea pentru brandul de smutiuri...
Preluarea magazinelor La Cocoș de către proprietarul Kaufland, sub lupa Consiliului Concurenței. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Preluarea magazinelor La Cocoș de către proprietarul Kaufland, sub lupa Consiliului Concurenței 
Consiliul Concurenței analizează tranzacția prin care grupul Schwarz intenționează să preia magazinele La Cocoș, dar și tranzacțiile prin...
TIPLOG și-a bugetat o creștere a afacerilor cu 36% în acest an. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
TIPLOG și-a bugetat o creștere a afacerilor cu 36% în acest an
TIPLOG, companie antreprenorială de tipar și logistică, și-a bugetat pentru 2025 o cifră de afaceri de 31 de milioane de lei (6,2 mil. euro),...
Introducerea accizei pe vinul liniștit pune presiune pe producătorii locali și crește riscul de falimente. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Introducerea accizei pe vinul liniștit pune presiune pe producătorii locali și crește riscul de falimente
România este un producător tradițional de vin cu zeci de mii de mici viticultori și crame artizanale, iar introducerea unei accize pe vinul...