ROMANIA: Olympus brings a new yogurt brand on the market with an investment of 20 million euros | Progresiv

Olympus, one of the largest dairy producers in Romania, is expanding its product portfolio and launches the new Stragghisto Greek yogurt on the local market, following an investment of over 20 million euros. ROMANIA: Olympus brings a new yogurt brand on the market with an investment of 20 million euros

"With this new production line, we enrich our product portfolio and deliver Stragghisto to consumers, a completely new and authentic product, made according to a traditional recipe from the heart of Greece. We are pleased to announce its availability on the Romanian market and dedicate it to all lovers of quality dairy products", said Athanasios Giannousis, Commercial Director of Olympus Romania.

The new yogurt has low lactose content and the highest level of protein compared to products in the same category on the market, Olympus representatives claim.

Olympus was the first dairy producer to launch Greek yogurt on the local market in 2011. Yogurt is entirely intended for domestic consumption and is distributed in most major chain stores across the country.

Spread over an area of 35,000 sqm, the factory in Halchiu, Brasov County, has a total milk collection capacity of 75 tons per hour. Here are produced yogurt, fresh milk and UHT, cheese and cream. Part of the production is exported to countries such as Italy, Germany, Austria, England and Sweden.

The Olympus Group has been present in Romania since 1999. Between 1999 and 2018, Olympus' total investment in Romania amounted to 130 million euros. The group of companies, owned by a family of third generation dairy farmers, is based in Trikala, Greece, and operates in 43 countries around the world. Currently, Olympus has five production units in three countries (Greece, Romania and Bulgaria), which produce a full range of dairy and natural juices.

Gabriela Beres Managing Director Puratos tendinte brutarie patiserie ciocolaterie. Vezi pe revistaprogresiv.ro
Produsele tip răsfăț au cel mai mare impact asupra cheltuielilor alimentare
82% dintre români se răsfață cu produse dulci de patiserie-cofetărie, chiar și cu un buget limitat, în timp la ce nivel european media este de...
sticla SGR colectare si reciclare pet ambalaje cu sigla sgr. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Bringo și Carrefour lansează primul serviciu de colectare a ambalajelor cu garanție SGR
Bringo, primul serviciu de livrare rapidă a cumpărăturilor online prin personal shopper din România, și retailerul francez Carrefour România...
paul_dieter
CITR: Numărul companiilor de impact aflate în dificultate atinge maximul ultimilor 11 ani
Numărul companiilor de impact aflate în insolvență iminentă crește cu 18%, de la 6.949 la 8.190, iar cel al companiilor de impact aflate în...
Alexander Pitchka
JTI a înființat un centru global IT în România
JTI a înființat un centru tehnologic în România, cu circa 140 de angajați în prezent, fiind analizată posibilitatea unei extinderi pe viitor....
raluca dumitra
eJobs: Competențele digitale vor fi cele mai căutate în următorii cinci ani
Angajatorii încep să devină tot mai preocupați de adaptarea oamenilor din companie la transformările de pe piața muncii, în contextul în care...
partslife romania OIREP
Partslife România a gestionat peste 60.000 de tone de ambalaje în doi ani de activitate
Partslife România aniversează doi ani de la intrarea pe piața locală, perioadă în care a preluat responsabilitatea pentru peste 60.000 de tone...