Romania, the most dynamic market for Penny Market at group level in 2018 | Progresiv

Rewe Romania, the operator of Penny Market discount stores, reported for the financial year 2018 a turnover increase of 14.6% compared to the previous year, when businesses amounted to 2.9 billion lei, according to the financial report published by the company. This is the highest increase for the Penny Market banner at group level. Romania, the most dynamic market for Penny Market at group level in 2018

Overall, the Rewe group's international discount division, which operates in Italy, Austria, Hungary, Romania and the Czech Republic, reported a 7.5% increase in revenues for the financial year 2018, up to 4.8 billion euros. The number of stores also increased, by 2.7%, the retailer reaching 1.505 commercial units at the end of the five markets where discount stores operate. At the same time, the German discount division increased its revenue by 3.1%.

At the level of the whole business, Rewe picked up a 4.7 percent advance, to 61.2 billion euros, marking the threshold of 60 billion euros for the first time. "After an increase of 8.5% in 2017, the retail division contributed to the group's financial performance with an advance of 9.1%. The advantages of our retail brands are that we are talking about business with deep roots in the communities and cities we operate in, being in the vicinity of our customers and offering them regional and local products. In addition, the continued expansion of the chain of stores is a key factor in the growth equation", said Lionel Souque, CEO of Rewe Group.

Regarding the supermarket division, the retailer reported a 6.2% growth, to 9.4 billion euros.

Penny Market is one of the most active discounters, being present on the local market since 2005. At present, the chain has 237 stores and 3 logistics centers at Stefăneştii de Jos, Turda and Bacau.

Parc de Retail dezvoltat de K2 Retail Properties, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
K2 Retail Properties accelerează investițiile în orașele mici și mijlocii
Cu un portofoliu de 24 de parcuri de retail, dintre care 14 în curs în dezvoltare, pentru care a fost alocat un buget de investiții de peste 36 de...
Lansarea berii 1923 Un Mit in Auchan Crangasi 5
Noua bere a FC Rapid, disponibilă în premieră în rețeaua Auchan
După lansarea fan shop-ului FC Rapid, a berii Giuleșteana și a vinului oficial al FC Rapid, Povestea Alb-Vișinie, Auchan România continuă...
angajati loc de munca
Deloitte: Asistăm la o estompare accelerată a granițelor tradiționale dintre funcții, industrii și forme de muncă 
Angajatorii din România (66%) consideră că ajustarea structurii organizației pentru a echilibra agilitatea și flexibilitatea necesare...
Colruyt vinde 81 de magazine din Franța către proprietarul Intermarché. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Colruyt vinde 81 de magazine din Franța către proprietarul Intermarché
Retailerul belgian Colruyt Group intenționează să vândă 81 de magazine din Franța către Groupement Les Mousquetaires, proprietarul...
consum bere la meciuri de fotbal studiu Reveal Marketing Research
Studiu: Berea, strâns asociată cu fotbalul în percepția românilor
Berea este strâns asociată cu fotbalul în percepția românilor - aceasta este concluzia unei cercetări de piață realizate de Reveal Marketing...
Lidl : 18 cooperative agricole livrează roșii în toate magazinele din România. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Lidl: 18 cooperative agricole livrează roșii în toate magazinele din România
Lidl România anunță că, începând cu 19 iunie, clienții vor găsi în Piața Lidl doar roșii provenite exclusiv de la producători...