ROMANIA: Mega Image increased its sales by 11% in Q2 | Progresiv

Retailer Mega Image, part of the Dutch-Belgian group Ahold-Delhaize, reported sales up by 11% in the second quarter of this year, compared to the same period last year, according to the group's interim financial report. ROMANIA: Mega Image increased its sales by 11% in Q2

The April-June period marked an important step for Mega Image, the retailer inaugurating its first commercial unit in Cluj-Napoca. Moreover, according to the published information, in the coming period, Mega Image will continue its expansion in Transylvania.

At region level, Ahold Delhaize achieved net sales of 3.9% in Q2 versus the same period last year, to 1.43 billion euros. In terms of comparable sales (excluding fuel sales), they rose by 1.7% between April and June, with Romania, Serbia and the Czech Republic contributing significantly to this increase. According to the report, in Central and South Eastern Europe, 111 commercial units were inaugurated during this period.

Founded in 1995, Mega Image is the largest supermarket chain in Romania. The retailer is part of Ahold Delhaize Group, an international retailer operating on three continents. According to results reported to the Ministry of Finance, the company ended 2016 with 4.32 billion lei business, reporting an increase of 21.39% compared to 2015. Regarding the profit, the retailer reported a net result 134.8 million lei, up by 31% from 2015.

unilever_16
Unilever reușește să iasă de pe piața din Rusia după vânzarea operațiunilor
Gigantul britanic Unilever a anunțat finalizarea vânzării operațiunilor din Rusia către Arnest Group, un producător local de parfumuri,...
Raftul bunatatilor locale Timisoara Profi Via Profi
Profi extinde programul Raftul cu Bunătăți Locale și în județul Timiș
Profi extinde programul de susținere a producătorilor locali „Raftul cu Bunătăți Locale” în județul Timiș, în magazinele selectate din...
angajati generatii diferite
Angajații tineri vor un job lipsit de stres, generațiile mai mature caută un sentiment de apartenență
În timp ce reprezentanții generației Z pun mai mare accent pe lipsa presiunii și a stresului, pentru angajații din generația Baby Boomers e mai...
Tazz, creștere de 37% a partenerilor din retail. Planurile aplicației de food delivery includ listarea Profi, Penny și Carrefour
Tranzacție în piața de food delivery: Tazz este cumpărat de Wolt
Tazz, una dintre cele mai importante platforme de livrare din România, parte a grupului eMAG, anunță încheierea unui contract privind achiziția...
Ionut Ardeleanu Director General Auchan Retail Romania
Ionuț Ardeleanu, Auchan: Anul viitor, expansiunea va fi concentrată pe francize
Cu o rețea de 440 de magazine la nivel național sub mărcile Auchan, ATAC, My Auchan, Simply și Auchan Go, care servesc în medie, peste 350.000...
comert electronic
ARMO: Comerțul electronic din România ocupă locul 3 în Europa Centrală și de Est
România se clasează pe locul 3 între statele membre UE din Europa Centrală și de Est în ceea ce privește valoarea comerțului electronic,...