ROMANIA: Jidvei enters the online channel and aims for 5-6% of sales | Progresiv

Jidvei, one of the most important local wine producers, has entered the online commerce  following a "minimum" investment and expects to reach 5-6% of the total sales in the ranges marketed on this channel in the first year of operation, said for Progresiv Maria Necsulescu, Deputy General Manager of the company. ROMANIA: Jidvei enters the online channel and aims for 5-6% of sales

The decision to open their own online store was supported by the opening of a warehouse in Bucharest.

"It's clearly a trend today to move purchases from offline to the online. Even in the wine sector, which was slower in adopting online commerce, there has been a significant increase in the proportion of online trade in total sales. Thus, according to some studies, global wine trade has come to account for 4% of total sales. However, for many consumers, e-shops are more used as a place to collect wine information, a place where they are not overwhelmed by the large selection of bottles. That's why we did not launch this e-shop with the main purpose of increasing sales, but to strengthen the reputation of online selling ranges and Jidvei brand”, said Maria Necsulescu.

In the online store, buyers will only be able to find top brands such as Mysterium and Owner's Choice, with eight wines currently available from the two ranges. By the end of the year, the company plans to add sparkling wine. The producer estimates sales of 5,000 bottles in the first year of operation.

"Since we only sell wines from our top ranges, we can not talk about the share of online in total business. Instead, we can only focus on sales for the respective ranges, for which we expect online to reach 5-6% in the first year, and then increase to 10-15% later", added Maria Necsulescu.

The company, which owns 2,500 hectares of vineyards and wine cellars located in Jidvei, Blaj and Balcaciu, reported in the first eight months of this year a turnover of 109 million lei, up by 8% over the same period last year. Jidvei ended 2016 with a 150.6 million lei business and a net profit of 13.8 million lei.

unilever_16
Unilever reușește să iasă de pe piața din Rusia după vânzarea operațiunilor
Gigantul britanic Unilever a anunțat finalizarea vânzării operațiunilor din Rusia către Arnest Group, un producător local de parfumuri,...
Raftul bunatatilor locale Timisoara Profi Via Profi
Profi extinde programul Raftul cu Bunătăți Locale și în județul Timiș
Profi extinde programul de susținere a producătorilor locali „Raftul cu Bunătăți Locale” în județul Timiș, în magazinele selectate din...
angajati generatii diferite
Angajații tineri vor un job lipsit de stres, generațiile mai mature caută un sentiment de apartenență
În timp ce reprezentanții generației Z pun mai mare accent pe lipsa presiunii și a stresului, pentru angajații din generația Baby Boomers e mai...
Tazz, creștere de 37% a partenerilor din retail. Planurile aplicației de food delivery includ listarea Profi, Penny și Carrefour
Tranzacție în piața de food delivery: Tazz este cumpărat de Wolt
Tazz, una dintre cele mai importante platforme de livrare din România, parte a grupului eMAG, anunță încheierea unui contract privind achiziția...
Ionut Ardeleanu Director General Auchan Retail Romania
Ionuț Ardeleanu, Auchan: Anul viitor, expansiunea va fi concentrată pe francize
Cu o rețea de 440 de magazine la nivel național sub mărcile Auchan, ATAC, My Auchan, Simply și Auchan Go, care servesc în medie, peste 350.000...
comert electronic
ARMO: Comerțul electronic din România ocupă locul 3 în Europa Centrală și de Est
România se clasează pe locul 3 între statele membre UE din Europa Centrală și de Est în ceea ce privește valoarea comerțului electronic,...