ROMANIA: FMCG, the only sector where retailers took further the expansion | Progresiv

The only sector in which surveyed retailers expanded more in 2017 than in the previous year is the FMCG, where players opened 298 stores, compared to 249 units in 2016, according to the Retailers' METRICS study by Cushman & Wakefield Echinox. ROMANIA: FMCG, the only sector where retailers took further the expansion

About 66% of these stores were inaugurated by a single retailer active in supermarket and proximity stores, while hypermarket operators have just opened five new stores. On this background, the FMCG sector is the only one in which turnover growth is estimated in 2017 below 10% and 7.8% respectively.

The study examined the growth and turnover growth of a number of 99 retail companies operating under 120 brands from FMCG, Fashion, Electro-IT, Cosmetics, Sports Articles, Footwear, Children's Stores, Jewelry, Restaurants and Cafes, Home & Deco and Bookstores.

"With an average turnover of 11.3% and 524 new stores, 2017 was a new favorable year for the local retail market, even if the result is below the level recorded in 2016. Thus, 2017 was one year in which retailers continued to optimize their chains, which included removals and closures of stores, while benefiting from a favorable market environment where consumers had an increased appetite for shopping", said Cristi Moga, Research Consultant Cushman & Wakefield Echinox.

Nestlé România. Pentru a îndeplini așteptările consumatorilor și a răspunde tendințelor globale de adoptare a unei alimentații echilibrate, Nestlé își revizuiește strategia de nutriție și introduce o nouă abordare “Bun pentru tine, bun pentru planetă” Vezi mai multe pe revista.progresiv.ro
Nestlé vrea să-și crească vânzările de produse mai nutritive cu peste 20 miliarde euro până în 2030
Nestlé și-a stabilit obiectivul de a crește vânzările produselor sale mai nutritive cu 20-25 de miliarde de franci elvețieni (echivalent cu...
Logo magazin Lidl, fatada de sticla a unei locatii Lidl Romania, discounter activ pe piata din Romania
Lidl își propune să ajungă la zero emisii (Net-Zero) până în 2050
Lidl se angajează să ajungă o companie cu zero emisii (Net-Zero), ca urmare a unor noi obiective în ceea ce privește protejarea mediului prin...
Perla Harghitei_Tecon project 002
Perla Harghitei investește 2,8 mil. euro într-o nouă clădire de birouri
Perla Harghitei, una dintre cele mai importante companii de îmbuteliere de apă minerală naturală din România, a alocat un buget de 2,8 milioane...
Arnaud Dussaix
Arnaud Dussaix se întoarce în Carrefour și preia conducerea Supeco
Arnaud Dussaix, cu o experiență vastă de peste două decenii pe piața de retail din sud-estul Europei, se întoarce în Carrefour România....
Genesis Biopartner statie biogaz Cordun Neamt
Genesis Biopartner a investit 17 milioane de euro într-o nouă stație de biogaz
Grupul Genesis Biopartner a inaugurat o nouă stație de biogaz în comuna Cordun, județul Neamț, după o investiție de aproximativ 17 milioane de...
Auchan Bradu 2
Auchan redeschide încă un magazin în Pitești după ce a finalizat modernizarea acestuia
După ce a dus conceptul de hiperstore la Pitești prin remodelarea locației din Găvana, Auchan anunță redeschiderea celui de-al doilea...