ROMANIA: Farmec increased its export sales by 36% in the last three years | Progresiv

Farmec, the largest cosmetics producer in Romania, announces an increase in sales on the foreign market of about 36% for the last three years (2014-2017). The dynamics is due to the international expansion strategy, which aimed at implementing new trade policies for foreign partners, developing products tailored to the particularities of certain markets, and expanding the portfolio with innovative ranges. ROMANIA: Farmec increased its export sales by 36% in the last three years

"The upward trend in external sales is a validation of our global expansion goals, as well as a confirmation of the potential of the brands in our portfolio. The 36% increase in sales over the last 3 years is the result of a thorough analysis of the characteristics of each market and, consequently, the diversification of product ranges that meet these distinct needs. In 2018, alongside our strong domestic development, we will continue to expand Farmec beyond Romania. In this regard, we are counting on partnerships with collaborators from new outlets, as well as increasing market share in countries where we have been present for many years", said Ioana Turdean, Farmec Foreign Sales Manager.

The expansion strategy on the foreign market of the producer from Cluj aims, among other things, at the franchise openings of the Farmec and Gerovital brand stores, a step estimated for 2018. Globally, Farmec products are marketed in over 30 countries, and in Europe the company is present with 7 stores, opened by partners (3 centers in Spain, 2 in Italy and one space in Greece and Hungary).

The most demanded types of products on the foreign market are anti-age, anti-acne and hair care treatments that belong to Gerovital H3 Evolution, Gerovital Stop Acne and Gerovital Treatment Expert respectively. The fastest growth in sales was reported by the premium ranges of Gerovital H3 Derma + Premium Care and Gerovital Luxury, both launched in 2017.

According to the latest information, Farmec ended 2017 with a 9.5% increase in sales, up to the 215 million lei threshold. Locally, Farmec operates 8 stores under the Farmec brand and 13 Gerovital stores.

 

Arnaud Dussaix
Arnaud Dussaix se întoarce în Carrefour și preia conducerea Supeco
Arnaud Dussaix, cu o experiență vastă de peste două decenii pe piața de retail din sud-estul Europei, se întoarce în Carrefour România....
Genesis Biopartner statie biogaz Cordun Neamt
Genesis Biopartner a investit 17 milioane de euro într-o nouă stație de biogaz
Grupul Genesis Biopartner a inaugurat o nouă stație de biogaz în comuna Cordun, județul Neamț, după o investiție de aproximativ 17 milioane de...
Auchan Bradu 2
Auchan redeschide încă un magazin în Pitești după ce a finalizat modernizarea acestuia
După ce a dus conceptul de hiperstore la Pitești prin remodelarea locației din Găvana, Auchan anunță redeschiderea celui de-al doilea...
Lidl România, rată de profitabilitate de 4,7% în 2023, în scădere față de anul anterior
Lidl continuă investițiile în expansiune
Discounterul german Lidl continuă investițiile pe plan local prin deschiderea unui nou magazin în municipiul Beiuș, județul Bihor. Noul magazin...
Roxana Draghici Head of Sales eJobs Romania locuri de munca romania cautari joburi. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro.
eJobs: Angajatorii sunt tot mai determinați să readucă angajații la birou
În ultimul an, numărul de joburi remote nou apărute în piață a scăzut, asta după ce în perioada 2020-2022 a cunoscut creșteri...
Andrei Ursulescu
Scandia își securizează creșterea printr-un amplu proces de reorganizare
În urmă cu 14 ani Scandia însemna o fabrică în Sibiu și 550 de angajați, iar în prezent businessul numără șapte unități de producție...