ROMANIA: Doncafé producer, 17.6% decline of sales in Q1 | Progresiv

Strauss Romania, the producer of Doncafé and Amigo brands, reported in the first quarter sales of 44.88 million lei (51 million shekels), down by 17.6% over the same period of last year, according to data published in the company’s financial report. ROMANIA: Doncafé producer, 17.6% decline of sales in Q1

"The result was influenced by the negative conversion differences due to the depreciation of the leu, as well as the decrease in prices. Sales in shekels on the Romanian market reported a 10% decline in the first three months of the year compared to the same period of 2016. The decrease is mainly due to the growing competition that has led to a price reduction. Thus, compared to the first quarter of 2016, sales in shekels fell by 11 million", according to Strauss’ report.

At group level, the manufacturer reported sales of 961 million shekels in the first quarter, up by 23.3% from the first three months of 2016. Performance is based on increased volumes traded in most of the countries where the manufacturer is present, but also the increase in the selling price.

The value in lei of the financial indicators was calculated at the rate of 1 shekel = 0.880 lei.

Israeli Group Strauss Coffee has been present in Romania since 1994 and has a production unit in Bucharest. The manufacturer owns Doncafé, Fort and Amigo brands, the latter being acquired in 2014 from the Brazilian company CIA Iguacu De Café Soluvel for 20 million dollars. The company ended 2016 with business of 241 million lei, down by 6% from the previous year, the first decreases reported by the producer after a period of about two years of consecutive increases.

Tazz, creștere de 37% a partenerilor din retail. Planurile aplicației de food delivery includ listarea Profi, Penny și Carrefour
Tranzacție în piața de food delivery: Tazz este cumpărat de Wolt
Tazz, una dintre cele mai importante platforme de livrare din România, parte a grupului eMAG, anunță încheierea unui contract privind achiziția...
Ionut Ardeleanu Director General Auchan Retail Romania
Ionuț Ardeleanu, Auchan: Anul viitor, expansiunea va fi concentrată pe francize
Cu o rețea de 440 de magazine la nivel național sub mărcile Auchan, ATAC, My Auchan, Simply și Auchan Go, care servesc în medie, peste 350.000...
comert electronic
ARMO: Comerțul electronic din România ocupă locul 3 în Europa Centrală și de Est
România se clasează pe locul 3 între statele membre UE din Europa Centrală și de Est în ceea ce privește valoarea comerțului electronic,...
Mondelez
Mondelēz International, plan de investiții de 30 mil. euro pe piața locală
Mondelēz International, producătorul unor branduri precum Oreo și Philadelphia, a alocat un buget de investiții de aproximativ 30 de milioane de...
Punctul de vedere al Mega Image vizavi de angajamentele asumate pentru preluarea Profi
Mega Image vrea să asigure stabilitate prin angajamentele propuse pentru preluarea Profi
Mega Image anunță definitivarea angajamentelor care să asigure o bună funcționare a pieței, după ce autoritatea de concurență va aproba...
risipa alimentara legislatie actualizata de Guvern
Munch a salvat de la risipă trei milioane de pachete cu mâncare, la nivel de grup
Munch, aplicație care ajută la reducerea risipei alimentare, a atins un nou reper important: salvarea a trei milioane de pachete de mâncare de la...