ROMANIA: Coca-Cola HBC takes over Lavazza coffee distribution through a regional partnership | Progresiv

Coca-Cola HBC Romania, leader of the local soft drinks market, took over the Lavazza coffee distribution through a regional partnership with the Italian coffee maker. In Romania, the Lavazza brand was distributed through Aquila (retail and vending machines) and La Fantana (office area and HoReCa). ROMANIA: Coca-Cola HBC takes over Lavazza coffee distribution through a regional partnership

"What determined this joint venture partnership between Lavazza and Coca-Cola HBC was: Lavazza's desire to have a unique partner with extensive geographical coverage, and hence the opportunity to grow for Lavazza. As far as we’re concerned, the decision is based on the 24/7 strategy, as we call it, to be permanently near our consumers and customers on all occasions, at all times of the day, according to preferences", said Dan Timotin, Sales Director Coca-Cola HBC Romania.

The partnership was signed at regional level, in addition to Romania, Coca-Cola HBC taking over the distribution of Lavazza in the markets of Switzerland, Bulgaria, Hungary and Greece. On the local market, Coca-Cola HBC has opted for a direct distribution in international retail and independent trade chains, and in HoReCa and the vending area, distribution will be made with its partners.

"Regarding the plans that Coca-Cola HBC has set for this division, the goal is to double Lavazza's turnover over the next 3-4 years in Romania. Lavazza has a varied portfolio of products, and certainly in the next period we will see an expansion of the range of products", the manager added.

Founded in Turin in 1895, Lavazza produces and distributes coffee in more than 90 countries and employs about 3,000 people. Last year the company reported a turnover of 1.34 billion euros.

Coca-Cola Hellenic Bottling Company is one of the world's largest Coca-Cola bottlers with operations in 28 countries and a volume of more than 2 billion crates per year. In Romania, in 2016, Coca-Cola HBC reported sales of 167 million crates, up by 9% over the previous year. According to the financial results reported by the company to the Ministry of Finance, last year, the producer posted 2.22 billion lei, up by 5% from the previous year.

Cirese romanesti_Freshful by eMAG
Interesul consumatorilor pentru fructele bio continuă să crească
Freshful, hipermarket 100% online, a înregistrat o creștere semnificativă a interesului pentru fructe și legume certificate ecologic, raportând...
analiza sierra quadrant blocaj financiar intarziere plata facturi
Studiu: 1 din 4 angajați români ia în calcul schimbarea locului de muncă
Lipsa siguranței psihologice și reziliența scăzută sunt factorii care pot sta la baza deciziei angajaților privind schimbarea locului de...
România, țara în care decalajul puterii de cumpărare se adâncește
Raportul calitate-preț, principalul motiv pentru schimbarea mărcii de alimente
Consumatorii își doresc să cumpere alimente care să corespundă cu valorile lor în materie de sănătate, confort și sustenabilitate, dar...
Tranzactie pe piata de curierat: Sameday preia Cargus, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Tranzacție pe piața de curierat: SAMEDAY achiziționează Cargus
SAMEDAY, compania românească de curierat, își continuă strategia de dezvoltare prin semnarea contractului de achiziție a Cargus. Achiziția...
Radu Savopol, 5 to go
Radu Savopol, 5 to go: La început am fost un one man show. Acolo a fost greșeala majoră
Multe din momentele de succes ale unui antreprenor sunt precedate deseori de încercări și nereușite. În cazul lui Radu Savopol, Cofondator al 5...
Danone Terapie digestiva, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Danone România lansează campania educațională Terapia Digestivă
Danone România lansează campania educațională Terapia Digestivă dedicată sănătății digestive. Inițiativa este susținută științific...