Provocari mai mari in 2013 | Progresiv

Rand Sherif, CEO-ul Interbrands Marketing & Distribution – cel mai mare distribuitor din piata FMCG – vede provocari mai mari in 2013, comparativ cu anul anterior. Motivele sunt multiple: puterea de cumparare, problemele cauzate de seceta in sectorul agricol si situatia economica instabila din zona Euro. Provocari mai mari in 2013

„Suntem ingrijorati de scaderea puterii de cumparare a romanilor, dar ne asteptam sa continuam cresterea, avand un target ambitios de vanzari pentru 2013”, a declarat Sherif. Directorul executiv al Interbrands se asteapta ca numarul retailerilor independenti din piata sa continue sa se diminueze, insa este convins ca cei ramasi vor reusi sa-si mentina importanta in afacerile producatorilor si distribuitorilor de bunuri de larg consum. Principalul argument este faptul ca micii comercianti sunt inca relevanti pentru consumatorii din orasele mici. In contextual actual, „secretul” supravietuirii lor este plasarea consumatorului in centrul strategiilor lor comerciale. „Retailerii trebuie sa se gandeasca, in primul rand, la consumatori, la nevoile lor, si sa adapteze gama de produse oferite la aceste nevoi in schimbare.”, mai spune Rand Sherif, care precizeaza ca acest lucru nu se intampla, din pacate, intotdeauna, existand inca multe exemple negative in piata.

Planuri de crestere numerica a distributiei


Cat despre Interbrands, Rand Sherif a afirmat ca pentru 2013 compania are in plan cresterea numarului de puncte de vanzare atinse, precum si a numarului de branduri distribuite. Targetul privind aria acoperita este de 30.000 de puncte de vanzare pentru divizia de bunuri de larg consum (excluzand tigaretele). Aceasta divizie a inregistrat in 2012 o crestere de 20% a vanzarilor valorice intermediate, comparativ cu anul anterior.

Sursele de crestere au fost diverse: dezvoltarea numerica a distributiei directe la peste 26.000 de puncte de vanzare, cresterea rapiditatii livrarilor in magazine, lansarea site-ului de e-commerce ShopiDoki.ro, extinderea portofoliului, in special datorita parteneriatului cu producatorul Kraft Foods, precum si extinderea distributiei unor branduri P&G (Duracell, Pringles, Ambipur, Braun) in canalul modern de vanzare.

9% crestere pe divizia de tigarete

La randul lor, vanzarile valorice de tigarete intermediate de Interbrands au avansat cu 9% in acelasi interval (2012 vs. 2011), pe baza majorarii cotelor de piata ale produselor distribuite de aceasta divizie. Compania distribuie de ani buni tigaretele din portofoliul British American Tobacco Romania, liderul pietei de profil.
A treia divizie a companiei, cea care distribuie produse profesionale de ingrijire a parului in saloanele de infrumusetare, a intregistrat in 2012 o crestere „robusta” fata de anul anterior, potrivit lui Rand Sherif. El explica aceasta evolutie prin intrarea unor branduri noi in portofoliul de produse distribuite: Wella Illumina si Nioxin.

Interbrands, parte a grupului Sarkis de origine libaneza, activeaza in Romania din 1993, an in care a demarat operatiunile locale cu o echipa de 100 de oameni, fiind partener al gigantului P&G pe piata locala. In 2007, distribuitorul atingea pragul de vanzari intermediate anual de un miliard de euro. Compania are acum aproximativ 4.500 de angajati, o flota de peste 1.000 de masini, pentru a deservi aproximativ 11 parteneri mari, printre care Nestle, Tchibo, Kotanyi, 3M sau Comceh, potrivit datelor disponibile la finalul lui 2011.

Parc de Retail dezvoltat de K2 Retail Properties, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
K2 Retail Properties accelerează investițiile în orașele mici și mijlocii
Cu un portofoliu de 24 de parcuri de retail, dintre care 14 în curs în dezvoltare, pentru care a fost alocat un buget de investiții de peste 36 de...
Lansarea berii 1923 Un Mit in Auchan Crangasi 5
Noua bere a FC Rapid, disponibilă în premieră în rețeaua Auchan
După lansarea fan shop-ului FC Rapid, a berii Giuleșteana și a vinului oficial al FC Rapid, Povestea Alb-Vișinie, Auchan România continuă...
angajati loc de munca
Deloitte: Asistăm la o estompare accelerată a granițelor tradiționale dintre funcții, industrii și forme de muncă 
Angajatorii din România (66%) consideră că ajustarea structurii organizației pentru a echilibra agilitatea și flexibilitatea necesare...
Colruyt vinde 81 de magazine din Franța către proprietarul Intermarché. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Colruyt vinde 81 de magazine din Franța către proprietarul Intermarché
Retailerul belgian Colruyt Group intenționează să vândă 81 de magazine din Franța către Groupement Les Mousquetaires, proprietarul...
consum bere la meciuri de fotbal studiu Reveal Marketing Research
Studiu: Berea, strâns asociată cu fotbalul în percepția românilor
Berea este strâns asociată cu fotbalul în percepția românilor - aceasta este concluzia unei cercetări de piață realizate de Reveal Marketing...
Lidl : 18 cooperative agricole livrează roșii în toate magazinele din România. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Lidl: 18 cooperative agricole livrează roșii în toate magazinele din România
Lidl România anunță că, începând cu 19 iunie, clienții vor găsi în Piața Lidl doar roșii provenite exclusiv de la producători...