Provocari mai mari in 2013 | Progresiv
Rand Sherif, CEO-ul Interbrands Marketing & Distribution – cel mai mare distribuitor din piata FMCG – vede provocari mai mari in 2013, comparativ cu anul anterior. Motivele sunt multiple: puterea de cumparare, problemele cauzate de seceta in sectorul agricol si situatia economica instabila din zona Euro.
„Suntem ingrijorati de scaderea puterii de cumparare a romanilor, dar ne asteptam sa continuam cresterea, avand un target ambitios de vanzari pentru 2013”, a declarat Sherif. Directorul executiv al Interbrands se asteapta ca numarul retailerilor independenti din piata sa continue sa se diminueze, insa este convins ca cei ramasi vor reusi sa-si mentina importanta in afacerile producatorilor si distribuitorilor de bunuri de larg consum. Principalul argument este faptul ca micii comercianti sunt inca relevanti pentru consumatorii din orasele mici. In contextual actual, „secretul” supravietuirii lor este plasarea consumatorului in centrul strategiilor lor comerciale. „Retailerii trebuie sa se gandeasca, in primul rand, la consumatori, la nevoile lor, si sa adapteze gama de produse oferite la aceste nevoi in schimbare.”, mai spune Rand Sherif, care precizeaza ca acest lucru nu se intampla, din pacate, intotdeauna, existand inca multe exemple negative in piata.
Planuri de crestere numerica a distributiei
Cat despre Interbrands, Rand Sherif a afirmat ca pentru 2013 compania are in plan cresterea numarului de puncte de vanzare atinse, precum si a numarului de branduri distribuite. Targetul privind aria acoperita este de 30.000 de puncte de vanzare pentru divizia de bunuri de larg consum (excluzand tigaretele). Aceasta divizie a inregistrat in 2012 o crestere de 20% a vanzarilor valorice intermediate, comparativ cu anul anterior.
Sursele de crestere au fost diverse: dezvoltarea numerica a distributiei directe la peste 26.000 de puncte de vanzare, cresterea rapiditatii livrarilor in magazine, lansarea site-ului de e-commerce ShopiDoki.ro, extinderea portofoliului, in special datorita parteneriatului cu producatorul Kraft Foods, precum si extinderea distributiei unor branduri P&G (Duracell, Pringles, Ambipur, Braun) in canalul modern de vanzare.
9% crestere pe divizia de tigarete
La randul lor, vanzarile valorice de tigarete intermediate de Interbrands au avansat cu 9% in acelasi interval (2012 vs. 2011), pe baza majorarii cotelor de piata ale produselor distribuite de aceasta divizie. Compania distribuie de ani buni tigaretele din portofoliul British American Tobacco Romania, liderul pietei de profil.
A treia divizie a companiei, cea care distribuie produse profesionale de ingrijire a parului in saloanele de infrumusetare, a intregistrat in 2012 o crestere „robusta” fata de anul anterior, potrivit lui Rand Sherif. El explica aceasta evolutie prin intrarea unor branduri noi in portofoliul de produse distribuite: Wella Illumina si Nioxin.
Interbrands, parte a grupului Sarkis de origine libaneza, activeaza in Romania din 1993, an in care a demarat operatiunile locale cu o echipa de 100 de oameni, fiind partener al gigantului P&G pe piata locala. In 2007, distribuitorul atingea pragul de vanzari intermediate anual de un miliard de euro. Compania are acum aproximativ 4.500 de angajati, o flota de peste 1.000 de masini, pentru a deservi aproximativ 11 parteneri mari, printre care Nestle, Tchibo, Kotanyi, 3M sau Comceh, potrivit datelor disponibile la finalul lui 2011.





