Polonia si Turcia, posibile exit-uri viitoare ale Carrefour | Progresiv

In ziua mult-asteptatului plan de redresare al Carrefour, CEO-ul George Plassat s-a rezumat la a reitera prioritatile sale pentru urmatoarea perioada - reducerea costurilor si a datoriilor grupului - si la cateva comentarii legate de posibile miscari strategice in viitor, lasand sa se inteleaga faptul ca un exit din Polonia, Turcia si Indonezia reprezinta o optiune pentru a rezolva o parte din problemele cu care se confrunta compania in acest moment. Polonia si Turcia, posibile exit-uri viitoare ale Carrefour

Dupa anuntarea rezultatelor financiare la semestru, George Plassat a vorbit despre revizuirea business-ului Carrefour pe piete precum Polonia, Turcia si Indonezia, unde retelele operate de companie detin pozitii bune in retailul local. Acest lucru ar putea sugera posibilitatea unui exit de pe pietele mentionate, potrivit agentiei de stiri Reuters.
Cel mai recent exit confirmat de reprezentantii companiei este cel din Singapore, piata pe care retailerul opereaza in acest moment doar doua magazine. Exit-ul va fi realizat pana la finalul anului.
La polul opus, Carrefour si-a reconfirmat angajamentul pentru pietele mature ale grupului (incluzand Franta, tara de origine), precum si pentru Brazilia si China –  piete emergente cu un potential insemnat de crestere.
"Trebuie sa generam lichiditati si sa reducem costul datoriilor companiei”, a declarat George Plassat, citat de Reuters.

Zvonul unui exit din Romania, neconfirmat

Astfel, zvonurile recente privind exit-ul Carrefour din Romania nu au fost confirmate.
In Polonia - cea mai mare piata din regiunea Europei Centrale si de Est – retailerul francez opereaza 248 de magazine, dintre care 84 de hypermarketuri si 164 de supermarketuri. In Turcia, in schimb, miza francezilor este mai mult pe formatul de supermarket, avand operationale in prezent 215 magazine de acest tip si doar 28 de hypermarketuri.
In Europa, Spania si Italia sunt cele mai dezvoltate piete pentru Carrefour, excluzand Franta (unde retailerul opereaza 212 hypermarketuri si 568 de supermarketuri, generand 43% din vanzarile totale pe grup).

Performante slabe in Spania si Italia

George Plassat a mai afirmat, in cadrul conferintei de astazi, ca are nevoie de trei ani pentru revigorarea business-ului Carrefour. Printre cele mai mari provocari ale CEO-ului se numara in acest moment reinversarea trendului descendent al cotei de piata in Franta, diminuarea nivelului datoriilor companiei si climatul economic dificil din Italia si Spania – doua piete mature care genereaza aproximativ 20% din vanzarile totale ale grupului.
De altfel, directorul Carrefour a recunoscut faptul ca profitul raportat de grup pe primul semestru a fost afectat de performanta slaba inregistrata de subsidiarele din Spania si Italia, pe fondul masurilor de austeritate din cele doua tari.

Si-a redus nivelul pierderilor

La nivel de grup,  Carrefour a raportat pentru primul semestru din 2012 o crestere usoara a vanzarilor, de 0,9%, comparativ cu Sem. I din anul trecut, pana aproape de nivelul de 39 de miliarde de euro, si pierderi de 31 milioane de euro. Spre comparatie, pierderile inregistrate in Sem. I din 2011 au fost de 249 milioane de euro.
In Europa, vanzarile la semestru s-au diminuat cu 1,8% (la rate de schimb constante), fiind influentate de mediul economic dificil din aceasta regiune, in special din sudul continentului.

Kaufland Calarasi inaugurare
Kaufland continuă expansiunea și deschide un nou magazin în Călărași
Kaufland România își extinde prezența la nivel național și deschide al doilea magazin din orașul Călărași. Prin această investiție,...
Daniel Anghel Country Managing Partner PwC România
PwC: Investitorii pun accent pe abilitatea companiilor de a depăși crizele în decizia de investiții
Investitorii par optimiști cu privire la evoluția economiei globale, 51% dintre respondenții la sondajul PwC 2024 Global Investor Survey,...
Academia de Sustenabilitate parteneriat Auchan Romania
Industria de retail învață să fie sustenabilă cu Academia de Sustenabilitate și Auchan România
Academia de Sustenabilitate în parteneriat cu Auchan România lansează un curs gratuit despre sustenabilitatea în retail pentru antreprenorii care...
Lidia Chiraches Nespresso Romania
Cum vrea Nespresso să reducă emisiile de carbon cu 50% până în 2030
Nespresso reafirmă angajamentul pentru sustenabilitate prin publicarea unui studiu de Analiză a Ciclului de Viață, o cercetare realizată de...
Kaufland Moinesti inaugurare Bacau
Kaufland se extinde în regiunea Moldovei, inaugurând un magazin în Moinești
Kaufland România își extinde rețeaua națională prin deschiderea unui magazin în orașul Moinești, județul Bacău. Prin această investiție,...
Alimentele, mai ieftine în luna mai, dar cu aproape 3% mai scumpe ca în 2023
Alimentele, cu peste 5% mai scumpe în noiembrie 2024 față de noiembrie 2023
După ce în luna octombrie inflația scăzuse sub pragul de 5% (4,67%), pentru luna noiembrie Institutul Național de Statistică a anunțat o...