Polonia si Turcia, posibile exit-uri viitoare ale Carrefour | Progresiv
In ziua mult-asteptatului plan de redresare al Carrefour, CEO-ul George Plassat s-a rezumat la a reitera prioritatile sale pentru urmatoarea perioada - reducerea costurilor si a datoriilor grupului - si la cateva comentarii legate de posibile miscari strategice in viitor, lasand sa se inteleaga faptul ca un exit din Polonia, Turcia si Indonezia reprezinta o optiune pentru a rezolva o parte din problemele cu care se confrunta compania in acest moment.
Dupa anuntarea rezultatelor financiare la semestru, George Plassat a vorbit despre revizuirea business-ului Carrefour pe piete precum Polonia, Turcia si Indonezia, unde retelele operate de companie detin pozitii bune in retailul local. Acest lucru ar putea sugera posibilitatea unui exit de pe pietele mentionate, potrivit agentiei de stiri Reuters.
Cel mai recent exit confirmat de reprezentantii companiei este cel din Singapore, piata pe care retailerul opereaza in acest moment doar doua magazine. Exit-ul va fi realizat pana la finalul anului.
La polul opus, Carrefour si-a reconfirmat angajamentul pentru pietele mature ale grupului (incluzand Franta, tara de origine), precum si pentru Brazilia si China – piete emergente cu un potential insemnat de crestere.
"Trebuie sa generam lichiditati si sa reducem costul datoriilor companiei”, a declarat George Plassat, citat de Reuters.
Zvonul unui exit din Romania, neconfirmat
Astfel, zvonurile recente privind exit-ul Carrefour din Romania nu au fost confirmate.
In Polonia - cea mai mare piata din regiunea Europei Centrale si de Est – retailerul francez opereaza 248 de magazine, dintre care 84 de hypermarketuri si 164 de supermarketuri. In Turcia, in schimb, miza francezilor este mai mult pe formatul de supermarket, avand operationale in prezent 215 magazine de acest tip si doar 28 de hypermarketuri.
In Europa, Spania si Italia sunt cele mai dezvoltate piete pentru Carrefour, excluzand Franta (unde retailerul opereaza 212 hypermarketuri si 568 de supermarketuri, generand 43% din vanzarile totale pe grup).
Performante slabe in Spania si Italia
George Plassat a mai afirmat, in cadrul conferintei de astazi, ca are nevoie de trei ani pentru revigorarea business-ului Carrefour. Printre cele mai mari provocari ale CEO-ului se numara in acest moment reinversarea trendului descendent al cotei de piata in Franta, diminuarea nivelului datoriilor companiei si climatul economic dificil din Italia si Spania – doua piete mature care genereaza aproximativ 20% din vanzarile totale ale grupului.
De altfel, directorul Carrefour a recunoscut faptul ca profitul raportat de grup pe primul semestru a fost afectat de performanta slaba inregistrata de subsidiarele din Spania si Italia, pe fondul masurilor de austeritate din cele doua tari.
Si-a redus nivelul pierderilor
La nivel de grup, Carrefour a raportat pentru primul semestru din 2012 o crestere usoara a vanzarilor, de 0,9%, comparativ cu Sem. I din anul trecut, pana aproape de nivelul de 39 de miliarde de euro, si pierderi de 31 milioane de euro. Spre comparatie, pierderile inregistrate in Sem. I din 2011 au fost de 249 milioane de euro.
In Europa, vanzarile la semestru s-au diminuat cu 1,8% (la rate de schimb constante), fiind influentate de mediul economic dificil din aceasta regiune, in special din sudul continentului.