Pledoarie pentru inovatie | Progresiv

In urma cu trei ani lansam invitatia la o noua editie a conferintei Progresiv din Sinaia, evenimentul de business de referinta din sectorul FMGC, impreuna cu indemnul catre jucatorii din piata “Duceti lupta dincolo de pret!”. Suntem in pragul unei noi editii - cu numarul 14 - a conferintei si uitandu-ma in urma, la anul 2011, pot spune ca s-au facut pasi mari in directia diversificarii strategiilor de piata. Pledoarie pentru inovatie

Retailul se transforma sub ochii nostri, in ultimii trei ani am asistat la fenomenul dezvoltarii formatelor de magazine mici de proximitate, la lansarea primelor francize internationale in comert si a primelor platforme e-commerce ale retelelor mari, la aparitia unor concepte noi, fie integrate in magazine vechi, fie dezvoltate de la zero, iar rezultatele raportate au fost imbucuratoare.

Am surprins, de asemenea, dezvoltarea segmentului de magazine specializate care-si concentreaza oferta pe alimente traditionale. Chiar si retailerii mari au mers in aceasta directie: intoarcerea la traditiile locale si la produsele fabricate in Romania  a fost un mesaj tot mai des intalnit in campaniile lor de marketing.

O alternativa mai profitabila la promisiunea obsesiva “Cele mai mici preturi”, as spune. Iar aceasta noua tendinta in consum, de reintoarcere la traditii, nu are la baza neaparat nevoia consumatorului de a avea cele mai ieftine produse. Ea se refera mai degraba la cresterea gradului de educare a consumatorului, care percepe acum valoarea adaugata a produselor simple cu un grad redus de procesare industriala. O oportunitate sau o provocare pentru producatori?

In ceea ce priveste brandurile, dintre noutatile de produs lansate in ultimii trei ani si monitorizate lunar de catre revista noastra, am incercat sa identificam, asemeni oricarui consumator, acele inovatii care aduc beneficii suplimentare reale. Si nu putine au fost formele pe care le-a luat inovatia, de la ambalaje noi din PET care utilizeaza o cantitate mai mica de plastic, ambalaje resigilabile, pana la mezeluri, sosuri si conserve fara E-uri, alimente pentru copii cu vitamine adaugate si lansari de produse care au deschis sub-categorii noi in piata dulciurilor.

Chiar in aceasta editie a revistei, directorul general al Expur SA anunta strategia companiei de a impulsiona segmentul premium al uleiului imbuteliat  printr-o inovatie de produs. Iar analiza Focus aduce in prim plan o categorie care a reusit in ultimii trei ani sa ocupe tot mai mult spatiu la raft in magazinele mari, desi se adreseaza unui segment restrans de consumatori, cu venituri peste medie.

Sunt si alte exemple pe care le veti afla in curand la Conferinta Progresiv de la Sinaia, unde miza pe care v-o propunem este regandirea retailului.

Annabella Retail Park
Businessul Annabella, pași mărunți în drumul spre o prezență națională
Pentru Annabella, 2024 a fost un an bun din perspectiva dezvoltării, proiectul emblematic fiind inaugurarea celui de-al doilea parc de retail în...
unilever_16
Unilever reușește să iasă de pe piața din Rusia după vânzarea operațiunilor
Gigantul britanic Unilever a anunțat finalizarea vânzării operațiunilor din Rusia către Arnest Group, un producător local de parfumuri,...
Raftul bunatatilor locale Timisoara Profi Via Profi
Profi extinde programul Raftul cu Bunătăți Locale și în județul Timiș
Profi extinde programul de susținere a producătorilor locali „Raftul cu Bunătăți Locale” în județul Timiș, în magazinele selectate din...
angajati generatii diferite
Angajații tineri vor un job lipsit de stres, generațiile mai mature caută un sentiment de apartenență
În timp ce reprezentanții generației Z pun mai mare accent pe lipsa presiunii și a stresului, pentru angajații din generația Baby Boomers e mai...