Orkla expands in Greece, Sweden and Portugal with acquisitions | Progresiv

The company is buying a majority stake in Greek ingredients firm Stelios Kanakis Industrial and Commercial (Kanakis), alongside the purchase of Sweden’s Lecora and a minority investment in the owner of Portugal-based Captain Kombucha. Orkla expands in Greece, Sweden and Portugal with acquisitions

Founded in 1985, Kanakis produces confectionery, bakery and ice cream ingredients. Last year, the firm had a turnover of 20.2 million euros. Orkla has entered into an agreement to buy the company through its Orkla Food Ingredients subsidiary.

“Kanakis has a leading position in our core categories, in addition to a broad-based network of customers and suppliers who are well-known to Orkla Food Ingredients,” said Johan Clarin, Orkla Food Ingredients CEO. “The company is well-positioned in a region that is seeing good growth.”

Meanwhile, through its Orkla Foods Sverige subsidiary, Orkla has signed and completed an agreement to purchase Lecora, a Swedish manufacturer of frozen and chilled foods and ready meals.

Headquartered in Vadstena, the company had a turnover of 10.3 million dollars in 2018, which was primarily generated in Sweden.

Finally, Orkla has signed and completed an agreement to purchase 43.5% of the shares of Portuguese company Asteriscos e Reticências, producer of fermented tea-based health drinks that are sold under the Captain Kombucha brand.

Captain Kombucha was established in 2016 and is headquartered in Lisbon, Portugal. The business is currently owned by the two founders (85%) and the German venture capital firm Doehler Ventures (15%), which is financed by the ingredients manufacturer Doehler. After completion of the transaction, the founders will retain an interest of 48.5%, and Doehler will reduce its ownership share to 7.9%.

Last month, Orkla announced that its CEO, Peter Ruzicka, will step down from his role this May after more than five years in charge. The company’s operating revenue in 2018 grew by 3% to 4.8 billion dollars. (www.foodbev.com)

Melania Damian, SLooP: Este foarte greu în prezent, indiferent de geografia în care te afli, să dezvolți un brand puternic. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Melania Damian, SLooP: Este foarte greu în prezent să dezvolți un brand puternic
Consumatorii nu erau pregătiți în urmă cu 12 ani de un produs precum SLooP, însă tocmai aceasta a fost oportunitatea pentru brandul de smutiuri...
Preluarea magazinelor La Cocoș de către proprietarul Kaufland, sub lupa Consiliului Concurenței. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Preluarea magazinelor La Cocoș de către proprietarul Kaufland, sub lupa Consiliului Concurenței 
Consiliul Concurenței analizează tranzacția prin care grupul Schwarz intenționează să preia magazinele La Cocoș, dar și tranzacțiile prin...
TIPLOG și-a bugetat o creștere a afacerilor cu 36% în acest an. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
TIPLOG și-a bugetat o creștere a afacerilor cu 36% în acest an
TIPLOG, companie antreprenorială de tipar și logistică, și-a bugetat pentru 2025 o cifră de afaceri de 31 de milioane de lei (6,2 mil. euro),...
Introducerea accizei pe vinul liniștit pune presiune pe producătorii locali și crește riscul de falimente. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Introducerea accizei pe vinul liniștit pune presiune pe producătorii locali și crește riscul de falimente
România este un producător tradițional de vin cu zeci de mii de mici viticultori și crame artizanale, iar introducerea unei accize pe vinul...