Orkla acquires Swedish food products distributor | Progresiv

Through its wholly-owned subsidiary KåKå AB ("KåKå"), Orkla Food Ingredients has entered into an agreement to acquire a majority shareholding in the Swedish sales and distribution company Werners Gourmetservice AB ("Werners"). Orkla acquires Swedish food products distributor

Werners is market leader in Sweden for premium products for restaurants, confectioners and professional chefs, and has also established a presence in Denmark, Finland and Norway. The company offers gourmet products such as truffles, caviar, chocolate, espresso coffee, desserts, spices and oils, and distributes well-known brands such as Valrhona and illy. The company also sells products under its own brand, Werners, both business-to-business and direct to consumers.

KåKå is Sweden's leading supplier of bakery ingredients and accessories to bakeries, confectioners and bakery industries, and the two companies are a good match.

"Werners holds a strong market position in growing categories and has valuable premium product expertise. The company is well established in the growing out-of-home channel, and also offers online shopping. This acquisition complements KåKå's strong position in the bakery, confectionery and café sector, and offers potential for broader distribution for both businesses," says Thore Svensson, Senior Vice President Orkla Food Ingredients S&D.

Werners has a total of around 60 employees. The company was established in 1990, and the three current owners work in the company. Two of them will remain in the executive management and as minority shareholders after the transaction. The company's head office and warehouse are located in Skara, Sweden, and it has a sales office in Nacka.

The company anticipates a turnover of SEK 180 million (ca. NOK 167 million) for the financial year that ended in April 2018. The company will be consolidated into Orkla's financial statements as of 1 May 2018. (www.orkla.com)

Mia Karimzadeh, Vicepreședinte Prodal ’94
Prodal ’94, în căutarea mixului perfect pentru creștere
După trei ani consecutivi de creștere, 2024 a adus provocări multiple pentru Prodal ’94. Compania a trebuit să găsească o strategie...
Annabella Retail Park
Businessul Annabella, pași mărunți în drumul spre o prezență națională
Pentru Annabella, 2024 a fost un an bun din perspectiva dezvoltării, proiectul emblematic fiind inaugurarea celui de-al doilea parc de retail în...
unilever_16
Unilever reușește să iasă de pe piața din Rusia după vânzarea operațiunilor
Gigantul britanic Unilever a anunțat finalizarea vânzării operațiunilor din Rusia către Arnest Group, un producător local de parfumuri,...
Raftul bunatatilor locale Timisoara Profi Via Profi
Profi extinde programul Raftul cu Bunătăți Locale și în județul Timiș
Profi extinde programul de susținere a producătorilor locali „Raftul cu Bunătăți Locale” în județul Timiș, în magazinele selectate din...
angajati generatii diferite
Angajații tineri vor un job lipsit de stres, generațiile mai mature caută un sentiment de apartenență
În timp ce reprezentanții generației Z pun mai mare accent pe lipsa presiunii și a stresului, pentru angajații din generația Baby Boomers e mai...
Tazz, creștere de 37% a partenerilor din retail. Planurile aplicației de food delivery includ listarea Profi, Penny și Carrefour
Tranzacție în piața de food delivery: Tazz este cumpărat de Wolt
Tazz, una dintre cele mai importante platforme de livrare din România, parte a grupului eMAG, anunță încheierea unui contract privind achiziția...