O treime din consumul de apa minerala e inregistrat vara | Progresiv

Apa minerala atinge varful vanzarilor in luna iulie, perioada in care consumul poate fi si de doua ori mai mare decat intr-o luna obisnuita. in lunile de vara, orice crestere de temperatura inregistrata determina majorarea consumului estival de baza cu pana la 10%. O treime din consumul de apa minerala e inregistrat vara

Apa minerala este un produs sezonier, dovada fiind faptul ca in luna iulie consumul inregistrat poate sa fie si cu peste 100% mai mare decat cel aferent lunii octombrie. Ca si trasaturi generale, conform datelor furnizate de Societatea Nationala a Apelor Minerale (SNAM), apa minerala carbogazoasa se caracterizeaza printr-o variabilitate sezoniera mai mare decat apa plata. La nivelul pietei, aproximativ 33% din consumul anual de apa minerala este inregistrat in cele trei luni de vara. „Se poate aprecia ca fata de consumul de baza inregistrat intr-o luna de vara, o crestere a temperaturii medii lunare de 1°C, antreneaza dupa sine o crestere a consumului cu circa 8-10%”, afirma Adrian Feru, Director Cercetare Dezvoltare in cadrul SNAM.

Tendintele conturate in ultimul an pe piata de consum a apei minerale fac referire la cresterea consumului de apa minerala plata, dar si la regandirea ambalajului. Astfel, s-a remarcat o atentie mai mare acordata  formei recipientului sau a etichetei, scaderea ponderii ambalajului de sticla de 1 si 0,5l  pe sectorul de larg consum, insotit de o crestere a recipientilor de stica de 0,33l sau 0,25l, destinat sectorului HoReCa.

PET-ul de 5l, peste jumatate din productie

Cea mai importanta schimbare observata de la debutul crizei economice vizeaza cresterea volumului recipientilor de comercializare a apei minerale. „Comercializarea apei plate in recipienti din PET de cinci litri a cunoscut o adevarata explozie, ajungand sa reprezinte in unele cazuri peste 50% din totalul productiei”, conform afirmatiilor facute de reprezentantul SNAM.
Conform datelor furnizate de SNAM, productia totala de apa minerala naturala in 2010 a fost de aproximativ 1200 de tone, in scadere cu 4-5% fata de anul 2009. La nivelul pietei, desi criza financiara a avut efecte negative asupra consumului si prin urmare asupra veniturilor marilor producatori, nu au lipsit in ultimul an actiuni masive de retehnologizare a fabricilor existente. Tot in ultimul an au fost puse in functiune unitati noi de productie care au lansat marci noi pe piata – Bilbor, Aqua Carpatica, Sara sau Perla Covasnei.
 

Casa del pan magazin specializat brutarie concept de magazin cu paine. paine in brutarie artizanala. vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Casa del Pan, conceptul în care pâinea devine destinație
Construit în jurul unui produs care se găsește pe masa tuturor românilor, conceptul Casa del Pan este un exemplu foarte bun de cum poți crește...
Allan Anderson Virgil Iantu Nawaf Salameh JA.AR Single Malt Whisk
Alexandrion Group extinde portofoliul de whisky cu JA.AR Single Malt Whisky 
Alexandrion Group, parte a Nawaf Salameh Family Office, anunță lansarea globală a JA.AR Single Malt Whisky. Acest produs este dedicat tinerilor...
Billa va investi anul viitor în Bulgaria peste 31 de milioane de euro. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Billa va investi anul viitor în Bulgaria peste 31 de milioane de euro
Lanțul de supermarketuri Billa va investi anul viitor pe piața din Bulgaria peste 31 de milioane de euro, mai mult de jumătate din buget fiind...
Auchan Ungaria, vândut antreprenorului Dániel Jellinek. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Auchan Ungaria, vândut antreprenorului Dániel Jellinek
Autoritățile de concurență din Ungaria au aprobat vânzarea retailerului Auchan Ungaria către antreprenorul Dániel Jellinek, CEO și fondator...
Remodelarea fostelor hipermarketuri Cora se va încheia anul viitor. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Remodelarea fostelor hipermarketuri Cora se va încheia anul viitor
Carrefour România a finalizat remodelarea hipermarketului din Centrul Comercial Esplanada din Pantelimon, București, acolo unde funcționa din anul...
Piața locală de fuziuni și achiziții, perspective de redresare pe termen scurt
România, tranzacții M&A de 1,7 miliarde de dolari în primele nouă luni ale anului 2024
În primele nouă luni ale anului 2024, piața de fuziuni și achiziții (M&A) din România a înregistrat tranzacții în valoare totală de 1,7...