Nielsen lanseaza un serviciu care utilizeaza smartphone-urile pentru colectarea datelor | Progresiv
Nielsen lanseaza un nou instrument de cercetare, Smartphone Shopper, care foloseste smartphone-uri pentru a colecta date si ofera clientilor informatii de actualitate prin intermediul raportarii in timp real.
Scopul noului serviciu este de a oferi companiilor un instrument personalizat, care sa evalueze rapid experienta cumparatorilor, si, in acelasi timp, sa ofere insight-uri, grafice si detalii despre vizitele acestora de cumparare.
“Initiativa Smartphone Shopper reprezinta unul din pasii pe care ii vom face in urmatorul an pentru a ne apropia tot mai mult de consumatori. Apeland la cmartphone-uri, atat de prezente in viata consumatorilor, vom avea acces nemijlocit la tiparele de comportament atat de importante pentru companiile cu care colaboram”, a declarat, intr-un comunicat, Catalina Laschon, Head of Quantitative Research Nielsen Romania
Acest nou produs va fi lansat in contextul unui acord de tip joint-venture, impreuna cu furnizorul local de panel, Inovaction Research si stabileste ca obiectiv principal oferirea pe piata locala de cercetare a unui nou serviciu, eficient si diferentiator.
“Intrarea Inovaction pe aceasta nisa a cercetarii, constituie un pas firesc si normal, ca urmarea a politicii noastre de continua adaptare a activitatii la nivelul dezvoltarii pietei si a tehnologiei. Venim astfel atat in intampinarea clientilor nostri, cat si a membrilor panelului nostru, oferindu-le mereu solutii inovatoare, adaptate la modificarile de obiceuri si consum ale populatiei, generate de noile tehnologii digitale”, a declarat Mihai Ionita, Managing Director Inovaction Research
Cum functioneaza?
Utilizatorii de smartphone care intrunesc anumite criterii de eliginilitate, stabilite impreuna cu un client (ex: cumparatori ai unei categorii specifice, care isi fac cumparaturile in interiorul magazinelor unui anumit retailer) sunt pre-recrutati dintr-un panel reprezentativ. Ulterior, primesc un email cu instructiuni pentru descarcarea aplicatiei Nielsen pe telefoanele lor mobile (gratuit), precum si detalii cu privire la pasii urmatori (actiuni specifice).
De asemenea, respondentii sunt informati si cu privire la stimulentul financiar pe care il vor primi in urma completarii chestionarului. Panelistii completeaza chestionarul (ex: de fiecare data cand cumpara un produs alimentar semi-preparat, in urmatoarea saptamana) si raspunsurile sunt corelate cu rezultatele din segmentul de filtrare pentru obtinerea unor informatii suplimentare.
Totodata, functia de raportare in timp real ofera o trecere in revista rapida a rezultatelor campaniilor de marketing (in ceea ce priveste impactul asupra consumatorilor la punctul de achizitie), furnizeaza informatii ce pot ajuta in luarea deciziilor strategice cu privire la continuarea, oprirea sau modificarea din mers a respectivelor campanii.