Nielsen: Intentia de a cumpara online produse alimentare si bauturi a crescut cu 44% in doi ani | Progresiv
Intentia consumatorilor de a cumpara online produse alimentare si bauturi a crescut cu 44% in ultimii doi ani, mai mult de un sfert (26%) din respondentii la nivel global declarand ca planuiau sa cumpere in urmatoarele trei pana la sase luni produse alimentare si bauturi cu ajutorul unui terminal cu acces la Internet, cum ar fi calculatorul, telefonul sau tableta. In plus, 61% din respondentii globali au declarat ca au folosit Internetul pentru a se informa in legatura cu achizitionarea de produse alimentare, conform unui studiu recent al Nielsen, lider global in domeniul oferirii de informatii si insight-uri in legatura cu ceea ce vad si cumpara consumatorii.
In urma realizarii Studiului Global Nielsen despre Influenta Noilor Tehnologii asupra Cumpararii de Produse Alimentare, care s-a bazat pe chestionarea a mai mult de 28.000 de utilizatori de Internet, din 56 de tari, s-a putut constata ca in cadrul categoriilor de produse cu intentie ridicata de achizitionare prin intermediul unui dispozitiv conectat la Internet sunt incluse cosmetice si produse de ingrijire a pielii, care au obtinut un scor de 25%, cu 3% mai mult decat in 2010; softurile pentru calculator / jocuri au obtinut un scor cu 18% mai mare, ajungand la 29%, biletele la diferite evenimente au crescut cu 10 puncte procentuale, ajungand la 30%; produsele de hardware (computerr/jocuri) au ajuns la 25% (cu 6 puncte procentuale mai mult ca acum doi ani); produsele video/muzicale (CD, VCD, DVD) au crescut cu 5 puncte procentuale, pana la 23%; accesoriile si masinile / motocicletele au crescut cu 4 puncte, pana la 11%, iar hainele/accesoriile/incaltamintea/bijuteriile au crescut cu 1 punct pana la 37%. Unul din cinci (20%) respondenti intentiona la momentul realizarii interviurilor sa achizitioneze carti electronice si abonamente la diferite ziare si reviste, o noua categorie adaugata studiului in 2012.
„In timp ce bunurile nealimentare ambalate, cum ar fi imbracamintea, cartile si electronicele raporteaza cea mai mare intentie de cumparare, influenta mediului online pentru aceste produse este, in mod evident, in crestere” a declarat John Burbank, presedinte al departamentului de Initiative Strategice al Nielsen. “Specialistii in marketing trebuie sa determine segmentul de consumatori care se orienteaza spre sfera digitala cand vine vorba de nevoile lor de cumparare, astfel incat sa se poata concentra pe cumparatorii vizati cu strategiile digitale potrivite, astfel incat sa poata imbunatati experienta online de cumparare.”
Activitatile online si cumpararea de produse alimentare
Studiul realizat de Nielsen arata ca 61% din respondentii globali au raspuns ca au folosit Internetul in ultima luna pentru a se informa in legatura cu achizitionarea de produse alimentare, verificand preturi sau citind recenzii ale altor consumatori. 45% din consumatori au declarat ca au folosit Intenetul pentru a obtine informatii despre un produs alimentar, 43% pentru a cauta oferte speciale, 33% au citit un flyer/pliant promotional al unui retailer, 33% au cautat cupoane de reduceri, 26% au petrecut timp pe site-ul unui producator, 18% au oferit feed-back prin intermediul social media si 11% au folosit o lista digitala de cumparaturi.
„Cumparaturile online intrunesc acele atribute cheie dorite de cumparatori, cum ar fi comoditatea, preturile competitive si varietatea. Cu toate acestea, categoria produselor este cea care determina masura in care Internetul si, mai specific, comertul online (e-commerce), vor avea succes in randul consumatorilor. Pentru aceste categorii de bunuri nealimentare ambalate, comertul online devine o completare a retailului traditional”, a declarat Burbank.
Respondentii din tari din Asia-Pacific au declarat ca au folosit Internetul pentru a se informa (70%), a compara preturi (48%) si a oferi feed-back prin intermediul retelelor de social media (26%). Respondentii din America Latina au fost cei mai activi „vanatori” de oferte speciale (64%) si de asemenea au navigat pe site-urile producatorilor (41%), in timp ce 43% din nord-americani au cautat cupoane online, mai mult decat respondentii din oricare alta regiune.
Timpul petrecut online pentru activitati legate de cumparaturile de alimente
Potrivit studiului Nielsen, aproape jumatate (47%) din respondenti au declarat ca au petrecut cel putin 25% din timpul acordat cercetarii dedicate cumpararii de produse alimentare pe un dispozitiv conectat la Internet.
Din cei care au declarat ca au folosit Internetul pentru activitati legate de cumpararea de produse alimentare, mai mult de jumatate (63% - 91%, in functie de tipul de activitate) din respondentii globali au facut acest lucru saptamanal sau lunar. O treime din respondentii globali au mentionat ca au folosit Internetul zilnic pentru a se interesa in legatura cu diferite produse (37%), ofera feedback (reactioneaza) prin intermediul retelelor de social media (33%), cauta oferte (31%) si cauta informatii legate de produse (31%).
“Intr-o lume in care consumatorii au o influenta din ce in ce mai mare asupra perceptiei unui brand prin intermediul social media, al ratingurilor si recenziilor, este esential sa surprinzi reactiile spontane ale consumatorilor si sa generezi atasamentul emotional al acestora fara de marcile la care se raporteaza.”, a spus Burbank. Specialistii in marketing trebuie sa incurajeze feedbackul si sa ofere experiente personalizate care sa creasca angajamentul pentru a construi o relatie bilaterala cu brandul.





