Nestlé sells American chocolate division | Progresiv

Nestlé wants to sell its chocolate and candy division in the United States. It is unable improve its competitive position and therefore hopes to attract 3 billion dollars. Nestlé sells American chocolate division

Back in June, Swiss food group Nestlé informed that it was looking at its chocolate and candy division’s strategic options in the United States. It currently generates 800 million euro, but cannot escape its fourth position: Nestlé trails Mars, Hersheyand Mondelez in the United States and because it cannot become more competitive, it will now sell its American division in the next three months. Nestlé expects to get between one and three billion dollar for the American chocolate and candy division, including the Butterfinger and BabyRuth brands.

A spokesperson intimated in a press release that the sales procedure was already underway and that a potential buyer has already been found. News agency suspects Hershey may be the buyer, after Rolo and Reese’s parent company already announced popcorn brand Amplify’s acquisition earlier this week.  

An increasing number of candy manufacturers have turned their attention to healthier snacks, because American consumers are also looking for more healthy snacks. Nestlé claims the sale has nothing to do with this new trend. (www.retaildetail.eu)

Gabriela Beres Managing Director Puratos tendinte brutarie patiserie ciocolaterie. Vezi pe revistaprogresiv.ro
Produsele tip răsfăț au cel mai mare impact asupra cheltuielilor alimentare
82% dintre români se răsfață cu produse dulci de patiserie-cofetărie, chiar și cu un buget limitat, în timp la ce nivel european media este de...
sticla SGR colectare si reciclare pet ambalaje cu sigla sgr. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Bringo și Carrefour lansează primul serviciu de colectare a ambalajelor cu garanție SGR
Bringo, primul serviciu de livrare rapidă a cumpărăturilor online prin personal shopper din România, și retailerul francez Carrefour România...
paul_dieter
CITR: Numărul companiilor de impact aflate în dificultate atinge maximul ultimilor 11 ani
Numărul companiilor de impact aflate în insolvență iminentă crește cu 18%, de la 6.949 la 8.190, iar cel al companiilor de impact aflate în...
Alexander Pitchka
JTI a înființat un centru global IT în România
JTI a înființat un centru tehnologic în România, cu circa 140 de angajați în prezent, fiind analizată posibilitatea unei extinderi pe viitor....
raluca dumitra
eJobs: Competențele digitale vor fi cele mai căutate în următorii cinci ani
Angajatorii încep să devină tot mai preocupați de adaptarea oamenilor din companie la transformările de pe piața muncii, în contextul în care...
partslife romania OIREP
Partslife România a gestionat peste 60.000 de tone de ambalaje în doi ani de activitate
Partslife România aniversează doi ani de la intrarea pe piața locală, perioadă în care a preluat responsabilitatea pentru peste 60.000 de tone...