Nestlé to end iced tea venture with Coca-Cola and go it alone | Progresiv

Nestlé will end its 50-50 tea venture with Coca-Cola – Beverage Partners Worldwide (BPW) – and concentrate on growing its Nestea brand on its own. Nestlé said that BPW would be disbanded on 1 January 2018, ending a partnership that begun more than 15 years ago. Swiss-headquartered Nestlé will grant Coca-Cola a license to manufacture and distribute Nestea in seven mostly European countries – namely Spain, Portugal, Canada, Romania, Hungary, Bulgaria and Andorra.  Nestlé to end iced tea venture with Coca-Cola and go it alone

Nestlé already manages the Nestea brand through its Nestlé Waters division in several countries, including the US. Once the new agreement takes effect, Nestlé Waters will also manage Nestea in all remaining European countries not affected by the licensing agreements.

A spokesperson for Nestlé said that BPW ‘had performed well for more than 15 years’, but now was the time to wind it up in favour of chasing growth independently in the $4.5 billion iced tea market. The move represents Nestlé’s increasing confidence in both Nestea and the RTD category more generally, after it relaunched the brand with new packaging and a new ‘authentic’ range last month.

According to food and drinks consultancy Zenith Global, RTD tea is growing at a rate above the average for the global soft drinks market, making it one of the most exciting and dynamic categories with further potential for growth and innovation. The category is forecast to grow from 35 billion litres in 2015 to 44 billion litres in 2020, and has grown at a rate almost 20% faster than the rest of the soft drinks industry. (www.foodbev.com)

Florina Dobre, CEO Bringo
Florina Dobre, managerul pentru care flexibilitatea și învățarea sunt esențiale
După o experiență de aproape două decenii în telecom, Florina Dobre a intrat într-o industrie nouă, iar patru ani mai târziu a ajuns să...
Mia Karimzadeh, Vicepreședinte Prodal ’94
Prodal ’94, în căutarea mixului perfect pentru creștere
După trei ani consecutivi de creștere, 2024 a adus provocări multiple pentru Prodal ’94. Compania a trebuit să găsească o strategie...
Annabella Retail Park
Businessul Annabella, pași mărunți în drumul spre o prezență națională
Pentru Annabella, 2024 a fost un an bun din perspectiva dezvoltării, proiectul emblematic fiind inaugurarea celui de-al doilea parc de retail în...
unilever_16
Unilever reușește să iasă de pe piața din Rusia după vânzarea operațiunilor
Gigantul britanic Unilever a anunțat finalizarea vânzării operațiunilor din Rusia către Arnest Group, un producător local de parfumuri,...
Raftul bunatatilor locale Timisoara Profi Via Profi
Profi extinde programul Raftul cu Bunătăți Locale și în județul Timiș
Profi extinde programul de susținere a producătorilor locali „Raftul cu Bunătăți Locale” în județul Timiș, în magazinele selectate din...
angajati generatii diferite
Angajații tineri vor un job lipsit de stres, generațiile mai mature caută un sentiment de apartenență
În timp ce reprezentanții generației Z pun mai mare accent pe lipsa presiunii și a stresului, pentru angajații din generația Baby Boomers e mai...