Metro AG reports slight decline in H1 sales, profits | Progresiv

Metro AG has reported slight declines in sales and profits for its fiscal first half, but said it had reported improvements at its banners in the second quarter. Metro AG reports slight decline in H1 sales, profits

For the six months, reported sales edged down 0.3% to 18.6 billion euros, but like-for-like sales grew by 1.3%.  Operating profit was down 18% to 413 million euros, and EBITDA was down 10.5% to 769 million euros, but on an underlying basis, the latter grew by 2.6%.

In its Wholesale unit, sales were up 2% on a constant-currency basis to 14.8 billion euros, with LFL sales up 1.2%.  The results were helped by a 2% increase in Germany, a 3.9% rise in Western Europe, a 5.4% increase in Eastern Europe (excl. Russia), and a 2.8% uptick in Asia. However, sales in Russia were down 9.6%, with LFL sales also down 8.8%.

The group was boosted by improved results at the Real banner, where sales were up 1.3% to 3.77 billion euros, on LFL growth of 1.7%.  Metro highlighted that online sales in particular continued to do well, growing by 37% in the half.

CEO Olaf Koch noted that the group had “achieved further dynamic growth in the delivery and online business”, adding that it had also “taken clear steps to restore growth to our Russian business”. (www.kamcity.com)

angajati generatii diferite
Angajații tineri vor un job lipsit de stres, generațiile mai mature caută un sentiment de apartenență
În timp ce reprezentanții generației Z pun mai mare accent pe lipsa presiunii și a stresului, pentru angajații din generația Baby Boomers e mai...
Tazz, creștere de 37% a partenerilor din retail. Planurile aplicației de food delivery includ listarea Profi, Penny și Carrefour
Tranzacție în piața de food delivery: Tazz este cumpărat de Wolt
Tazz, una dintre cele mai importante platforme de livrare din România, parte a grupului eMAG, anunță încheierea unui contract privind achiziția...
Ionut Ardeleanu Director General Auchan Retail Romania
Ionuț Ardeleanu, Auchan: Anul viitor, expansiunea va fi concentrată pe francize
Cu o rețea de 440 de magazine la nivel național sub mărcile Auchan, ATAC, My Auchan, Simply și Auchan Go, care servesc în medie, peste 350.000...
comert electronic
ARMO: Comerțul electronic din România ocupă locul 3 în Europa Centrală și de Est
România se clasează pe locul 3 între statele membre UE din Europa Centrală și de Est în ceea ce privește valoarea comerțului electronic,...
Mondelez
Mondelēz International, plan de investiții de 30 mil. euro pe piața locală
Mondelēz International, producătorul unor branduri precum Oreo și Philadelphia, a alocat un buget de investiții de aproximativ 30 de milioane de...
Punctul de vedere al Mega Image vizavi de angajamentele asumate pentru preluarea Profi
Mega Image vrea să asigure stabilitate prin angajamentele propuse pentru preluarea Profi
Mega Image anunță definitivarea angajamentelor care să asigure o bună funcționare a pieței, după ce autoritatea de concurență va aproba...