Mercator Group sees decline in revenue in Q1, but profits rise | Progresiv

Slovenian retailer Mercator Group has reported 564.6 million euros in revenue for the first three months of 2017, representing a drop of 6.7% year-on-year. Mercator Group sees decline in revenue in Q1, but profits rise

However, the retailer, which is part of Croatia's Agrokor Group, says that in real terms the annual decline was about 0.7%, given that the company divested some of its activities that are not part of the core business.

Net profit in the same period jumped 64.1% to 1.1 million euros, while operating profit amounted to 5.9 million euros.

Sales decreased in Slovenia and in the markets where Mercator operates real-estate activities (Bosnia-Herzegovina, Croatia), however, sales significantly increased in Montenegro.

In the period January to March 2017, Mercator completely renovated 22 stores, including 8 hypermarkets and 14 supermarkets, while at the same time renting six retail spaces. The biggest investment in the first quarter was in Slovenia, with the opening of a newly-built shopping mall in Bled. (www.esmmagazine.com)

Florina Dobre, CEO Bringo
Florina Dobre, managerul pentru care flexibilitatea și învățarea sunt esențiale
După o experiență de aproape două decenii în telecom, Florina Dobre a intrat într-o industrie nouă, iar patru ani mai târziu a ajuns să...
Mia Karimzadeh, Vicepreședinte Prodal ’94
Prodal ’94, în căutarea mixului perfect pentru creștere
După trei ani consecutivi de creștere, 2024 a adus provocări multiple pentru Prodal ’94. Compania a trebuit să găsească o strategie...
Annabella Retail Park
Businessul Annabella, pași mărunți în drumul spre o prezență națională
Pentru Annabella, 2024 a fost un an bun din perspectiva dezvoltării, proiectul emblematic fiind inaugurarea celui de-al doilea parc de retail în...
unilever_16
Unilever reușește să iasă de pe piața din Rusia după vânzarea operațiunilor
Gigantul britanic Unilever a anunțat finalizarea vânzării operațiunilor din Rusia către Arnest Group, un producător local de parfumuri,...
Raftul bunatatilor locale Timisoara Profi Via Profi
Profi extinde programul Raftul cu Bunătăți Locale și în județul Timiș
Profi extinde programul de susținere a producătorilor locali „Raftul cu Bunătăți Locale” în județul Timiș, în magazinele selectate din...
angajati generatii diferite
Angajații tineri vor un job lipsit de stres, generațiile mai mature caută un sentiment de apartenență
În timp ce reprezentanții generației Z pun mai mare accent pe lipsa presiunii și a stresului, pentru angajații din generația Baby Boomers e mai...