Marcile private Pilos si K-Classic au 29% din piata laptelui ambalat - GfK | Progresiv
Marcile private ale retelelor de magazine Kaufland (K-Classic) si Lidl (Pilos) detineau o cota cumulata de 12% din piata romaneasca a laptelui de consum, inclusiv vrac, la nivelul anului 2013, a afirmat Diana Scaunasu - Client Service Manager Consumer Panel Services la GfK Romania, in cadrul Conferintei Progresiv Sinaia, editia a 14-a.
Totodata, marca privata K-Classic are o cota de piata de 18% din volumul vanzarilor de lapte de consum ambalat, in timp ce cota de piata Pilos este de 11% din piata laptelui ambalat, rezultand o cota cumulata a celor doua marci private ale Kaufland si Lidl de 29% din piata de lapte ambalat, potrivit datelor prezentate de Diana Scaunasu, obtinute prin intermediul studiului GfK Consumer Panel care monitorizeaza consumul bunurilor de larg consum din gospodarii.
Datele GfK arata ca marcile private ale retailerilor au continuat sa creasca in 2013, ponderea lor ajungand la 13% din piata totala de bunuri de larg consum, in crestere cu un punct procentual fata de anul 2012.
Cea mai mare pondere este detinuta de marcile private din categoria alimentelor (22%), urmate de produsele de ingrijire personala (10%) si de bauturi (8%). In cazul produselor de curatenie, ponderea bradurilor proprii ale retailerilor este de numai 4%.



