Marca proprie Carrefour a ajuns la 13% din vanzari, cu un ritm de crestere de 10% pe an | Progresiv

Vanzarile de marca privata ale retailerului francez au atins pragul de 13% in Romania, cu un ritm de crestere de 10%, peste cel intregistrat de vanzarile globale. Oferta de marca privata cuprinde in acest moment de 1.400 de produse, peste 90% dintre acestea fiind realizate local, iar la acestea se adauga in fiecare an circa alte 100 de produse. Din punct de vedere pozitionare pret, potrivit reprezentantilor companiei, produsele marca privata Carrefour sunt cu “minim 20% mai ieftine decat marcile nationale”, iar 70% dintre vanzari sunt realizate de produsele din segmentul mediu de pret. Marca proprie Carrefour a ajuns la 13% din vanzari, cu un ritm de crestere de 10% pe an

“In Europa putem vorbi in medie de o pondere de 30% a marcilor private din total vanzari retail, in timp ce in Romania suntem la 8,5%, conform datelor Nielsen. Pentru noi, inceputul lui 2013 reconfirma ritmul de crestere accentuata. Cresterea se vede nu numai la noi ci si in cifra de afaceri a partenerilor nostri. O urmare pozitiva a actiunilor noastre de dezvoltare a marcilor private este si faptul ca, daca la inceput avem probleme in gasirea de parteneri, producatorii fiind reticenti, astazi ei au inteles care sunt oportunitatile pentru ei”, a declarat Vlad Ardelean, Directorul Comercial Carrefour Romania.

Vorbind despre strategia de devoltare pe acest segment, Monica Coliu, Director Marci Propii Carrefour, a precizat ca “ceea ce ne diferentiaza fata de alti competitori din piata este faptul ca am ales calea mai grea si anume producerea pe plan local si nu importurile. Ar fi fost foarte usor sa aducem produse deja dezvoltate in grup”. Printre cei 1.500 de furnizori locali cu care se colaboreaza se numara si companii consacrate precum Dobrogea, Overseas sau Apicola.

Carrefour a dezvoltat in ultima perioada si un proiect intitulat Panel Test, prin intermediul caruia retailerul testeaza, inainte de a pune pe rafturi, produsele cu ajutorul consumatorilor. “Avem un laborator pe care l-am infiintat in cadrul hypermarketului din Chiajna unde facem blind-teste pe produsele noastre in comparatie cu marcile private. Consumatorii care iau parte analizeaza mai multi parametri printre care gust, textura si miros. De asemenea, primim feedback si la nivel de ambalaj. Ulterior, pe baza rezultatelor, echipa noastra de calitate construieste viitoarele produse”, explica Monica Coliu.

O alta modificare notabila in strategia de marca privata a fost si rebranduirea marcii No.1, pozitionata pe primul nivel de pret, in Carrefour Discount. “A fost masura luata la nivel global si pe care am implementat-o si noi, insa primele rezultate arata ca a fost o decizie buna”, au mai precizat reprezentantii companiei.

In ceea ce priveste posibilitatea de a exporta in reteau Carrefour din alte tari produse realizate in Romania, Vlad Ardelean precizeaza ca “exista in acest moment o discutie cu colegii nostri din Italia, care, datorita numarului mare de cumparatori romani, ne-au intrebat in ce masura am putea sa le punem la dispozitie marcile noastre private de produse romanesti. Ne referim aici la miere, zacusca, telemea sau salam de Sibiu. Pe aceleasi principiu am putea exporta si catre Spania. Insa in acest moment suntem in stadiu incipient cu aceasta discutie”.

Magazinele Gulliver din Capitala intra in reteaua Express

Dezvoltarea ofertei de marca privata reprezinta unul doar unul dintre cei patru piloni de crestere formulati de Francois Melchior de Polignac, Directorul General Carrefour Romania. Acestuia i se alatura expansiunea multiformat, incluzand aici si recent lansata platforma de vanzari online, dezvoltarea francizei si sustinerea produselor locale.

Vorbind despre expansiune, executivul a precizat ca pe langa deschiderea noului hypermarket din Bucuresti, pe platforma fostei uzinei Vulcan, programata pentru acest an, “inca exista multe posibilitati pe segmentul hypermarket in tara”.

Tot la capitolul expansiune mentionam si recent incheiatul acord de colaborare cu reteau de magazine Gulliver. “Vorbim de 9 magazine care vor fi rebranduite in curand in Carrefour Express. Suntem in discutii cu mai multi comercianti care sunt interesati sa intre in sistemul nostru de franciza pentru ca au inteles ca piata de retail se schimba si au nevoie de un format modern pentru a ramane competitivi”, a mai precizat managerul.  

In Romania, grupul francez Carrefour numara 116 magazine dintre care: 24 de hipermarketuri Carrefour, 68 de supermarketuri Market, si 24 de magazine de proximitate Express.

Florina Dobre, CEO Bringo
Florina Dobre, managerul pentru care flexibilitatea și învățarea sunt esențiale
După o experiență de aproape două decenii în telecom, Florina Dobre a intrat într-o industrie nouă, iar patru ani mai târziu a ajuns să...
Mia Karimzadeh, Vicepreședinte Prodal ’94
Prodal ’94, în căutarea mixului perfect pentru creștere
După trei ani consecutivi de creștere, 2024 a adus provocări multiple pentru Prodal ’94. Compania a trebuit să găsească o strategie...
Annabella Retail Park
Businessul Annabella, pași mărunți în drumul spre o prezență națională
Pentru Annabella, 2024 a fost un an bun din perspectiva dezvoltării, proiectul emblematic fiind inaugurarea celui de-al doilea parc de retail în...
unilever_16
Unilever reușește să iasă de pe piața din Rusia după vânzarea operațiunilor
Gigantul britanic Unilever a anunțat finalizarea vânzării operațiunilor din Rusia către Arnest Group, un producător local de parfumuri,...
Raftul bunatatilor locale Timisoara Profi Via Profi
Profi extinde programul Raftul cu Bunătăți Locale și în județul Timiș
Profi extinde programul de susținere a producătorilor locali „Raftul cu Bunătăți Locale” în județul Timiș, în magazinele selectate din...
angajati generatii diferite
Angajații tineri vor un job lipsit de stres, generațiile mai mature caută un sentiment de apartenență
În timp ce reprezentanții generației Z pun mai mare accent pe lipsa presiunii și a stresului, pentru angajații din generația Baby Boomers e mai...