Lidl si Billa, buni de plata in Bulgaria | Progresiv

Comisia de Protectie a Concurentiei din Bulgaria (CPC) a amendat doi mari retaileri internationali care activeaza in piata locala, Billa si Lidl, anunta publicatia The Sofia Globe. Celor doi retaileri li se imputa faptul ca au incalcat regulile anticoncurentiale si au inselat consumatorii bulgari prin campanile lor publicitare. Billa trebuie sa achite astfel  aproape jumatate de million de euro, in timp ce Lidl va scoate din buzunar aproape 190.000 de euro. Lidl si Billa, buni de plata in Bulgaria

Reprezentantii comisiei regulatoare au spus ca, in cazul Billa, consumatorii au fost indusi in eroare de mesajul unei campanii de marketing pentru brandul privat Clever, care spunea ca are cel mai mic pret prin comparatie cu brandurile competitoare. Totusi, campania nu stipula ca Billa obisnuieste sa tina evidenta preturilor competitiei si sa ajusteze preturile la nevoie. In plus, s-au descoperit situatii in care produsele Clever erau mai scumpe decat cele similare ale competitiei.

In dreptul Lidl, lantul de discout parte a grupului german Schwarz, au fost aduse in discutie doua nereguli. Prima face referire la campania “cel mai bun din Bulgaria, cel mai bun din Europa”, o afirmatie care, spun reprezentatii CPC, nu era intarita cu nicio dovada in acest sens, cum ar fi studii de piata sau studii comparative intre produse. Cea de-a doua neregula descoperita de autoritatea bulgara face referire la faptul ca retailerul a folosit inscriptia “produs in Bulgaria” pe mai multe produse in conditiile in care nu avea acest drept. Doar retailerii care fac parte din Asociatia “Produs in Bulgaria” pot folosi aceasta titulatura pe produsele lor.

Pe langa amenzi, celor doi retaileri li s-a cerut sa inceteze aceste campanii de publicitate in cel mult o saptamana de la notificarea CPC, care a fost publicata in data de 2 ianuarie.

Sursa foto: sofiaglobe.com

balint csaba_membru CA BNR
Csaba Bálint, membru CA al BNR: Ce tip de stat ne dorim?
România, la fel ca multe alte economii, traversează o perioadă plină de provocări fiscale (deși, în cazul nostru, presiunile par mai...
Bodan Chiritoiu, Autoritatea de concurenta, amenzi
Bogdan Chirițoiu, CC: Deși suntem o țară ieftină, inflația diminuează acest avantaj
După două trimestre de stagnare economică înregistrate anul trecut, România a pierdut locul în topul celor mai bune creșteri ale Produsului...
Carrefour_campanie de reducere a preturilor. Detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Carrefour România reduce prețurile pentru 1.500 de produse
Carrefour România continuă să susțină puterea de cumpărare a clienților și lansează pe 7 februarie o serie de reduceri semnificative între...
Eataly anunță investiții de 100 de milioane de euro in expansiune. Detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Eataly pune la bătaie 100 de milioane de euro pentru expansiune
Retailerul Eataly, un promotor al principiului Slow Food și o sursă de inspirație pentru piața globală de retail, anunță investiții de 100 de...
Cosmin Monda fondator CEO Clean Recycle
Clean Recycle estimează o creștere de 8% a numărului de clienți pe parcursul acestui an
Clean Recycle, unul dintre primii cinci jucători de pe piața locală a transferului de responsabilitate în domeniul ambalajelor (OIREP), a...
inteligenta artificiala folosita la locul de munca
Trei din cinci angajați folosesc instrumente AI la locul de muncă
Inteligența artificială (AI) a evoluat rapid de la un subiect destinat specialiștilor în tehnologie la o prioritate pentru angajatori și un...