Lidl si Billa, buni de plata in Bulgaria | Progresiv
Comisia de Protectie a Concurentiei din Bulgaria (CPC) a amendat doi mari retaileri internationali care activeaza in piata locala, Billa si Lidl, anunta publicatia The Sofia Globe. Celor doi retaileri li se imputa faptul ca au incalcat regulile anticoncurentiale si au inselat consumatorii bulgari prin campanile lor publicitare. Billa trebuie sa achite astfel aproape jumatate de million de euro, in timp ce Lidl va scoate din buzunar aproape 190.000 de euro.
Reprezentantii comisiei regulatoare au spus ca, in cazul Billa, consumatorii au fost indusi in eroare de mesajul unei campanii de marketing pentru brandul privat Clever, care spunea ca are cel mai mic pret prin comparatie cu brandurile competitoare. Totusi, campania nu stipula ca Billa obisnuieste sa tina evidenta preturilor competitiei si sa ajusteze preturile la nevoie. In plus, s-au descoperit situatii in care produsele Clever erau mai scumpe decat cele similare ale competitiei.
In dreptul Lidl, lantul de discout parte a grupului german Schwarz, au fost aduse in discutie doua nereguli. Prima face referire la campania “cel mai bun din Bulgaria, cel mai bun din Europa”, o afirmatie care, spun reprezentatii CPC, nu era intarita cu nicio dovada in acest sens, cum ar fi studii de piata sau studii comparative intre produse. Cea de-a doua neregula descoperita de autoritatea bulgara face referire la faptul ca retailerul a folosit inscriptia “produs in Bulgaria” pe mai multe produse in conditiile in care nu avea acest drept. Doar retailerii care fac parte din Asociatia “Produs in Bulgaria” pot folosi aceasta titulatura pe produsele lor.
Pe langa amenzi, celor doi retaileri li s-a cerut sa inceteze aceste campanii de publicitate in cel mult o saptamana de la notificarea CPC, care a fost publicata in data de 2 ianuarie.
Sursa foto: sofiaglobe.com