Lidl si Billa, buni de plata in Bulgaria | Progresiv

Comisia de Protectie a Concurentiei din Bulgaria (CPC) a amendat doi mari retaileri internationali care activeaza in piata locala, Billa si Lidl, anunta publicatia The Sofia Globe. Celor doi retaileri li se imputa faptul ca au incalcat regulile anticoncurentiale si au inselat consumatorii bulgari prin campanile lor publicitare. Billa trebuie sa achite astfel  aproape jumatate de million de euro, in timp ce Lidl va scoate din buzunar aproape 190.000 de euro. Lidl si Billa, buni de plata in Bulgaria

Reprezentantii comisiei regulatoare au spus ca, in cazul Billa, consumatorii au fost indusi in eroare de mesajul unei campanii de marketing pentru brandul privat Clever, care spunea ca are cel mai mic pret prin comparatie cu brandurile competitoare. Totusi, campania nu stipula ca Billa obisnuieste sa tina evidenta preturilor competitiei si sa ajusteze preturile la nevoie. In plus, s-au descoperit situatii in care produsele Clever erau mai scumpe decat cele similare ale competitiei.

In dreptul Lidl, lantul de discout parte a grupului german Schwarz, au fost aduse in discutie doua nereguli. Prima face referire la campania “cel mai bun din Bulgaria, cel mai bun din Europa”, o afirmatie care, spun reprezentatii CPC, nu era intarita cu nicio dovada in acest sens, cum ar fi studii de piata sau studii comparative intre produse. Cea de-a doua neregula descoperita de autoritatea bulgara face referire la faptul ca retailerul a folosit inscriptia “produs in Bulgaria” pe mai multe produse in conditiile in care nu avea acest drept. Doar retailerii care fac parte din Asociatia “Produs in Bulgaria” pot folosi aceasta titulatura pe produsele lor.

Pe langa amenzi, celor doi retaileri li s-a cerut sa inceteze aceste campanii de publicitate in cel mult o saptamana de la notificarea CPC, care a fost publicata in data de 2 ianuarie.

Sursa foto: sofiaglobe.com

Perla Harghitei_Tecon project 002
Perla Harghitei investește 2,8 mil. euro într-o nouă clădire de birouri
Perla Harghitei, una dintre cele mai importante companii de îmbuteliere de apă minerală naturală din România, a alocat un buget de 2,8 milioane...
Arnaud Dussaix
Arnaud Dussaix se întoarce în Carrefour și preia conducerea Supeco
Arnaud Dussaix, cu o experiență vastă de peste două decenii pe piața de retail din sud-estul Europei, se întoarce în Carrefour România....
Genesis Biopartner statie biogaz Cordun Neamt
Genesis Biopartner a investit 17 milioane de euro într-o nouă stație de biogaz
Grupul Genesis Biopartner a inaugurat o nouă stație de biogaz în comuna Cordun, județul Neamț, după o investiție de aproximativ 17 milioane de...
Auchan Bradu 2
Auchan redeschide încă un magazin în Pitești după ce a finalizat modernizarea acestuia
După ce a dus conceptul de hiperstore la Pitești prin remodelarea locației din Găvana, Auchan anunță redeschiderea celui de-al doilea...
Lidl România, rată de profitabilitate de 4,7% în 2023, în scădere față de anul anterior
Lidl continuă investițiile în expansiune
Discounterul german Lidl continuă investițiile pe plan local prin deschiderea unui nou magazin în municipiul Beiuș, județul Bihor. Noul magazin...
Roxana Draghici Head of Sales eJobs Romania locuri de munca romania cautari joburi. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro.
eJobs: Angajatorii sunt tot mai determinați să readucă angajații la birou
În ultimul an, numărul de joburi remote nou apărute în piață a scăzut, asta după ce în perioada 2020-2022 a cunoscut creșteri...