Lidl Poland to launch online | Progresiv

The long-anticipated launch of Lidl’s Polish eCommerce venture is set. Lidl-sklep.pl will initially offer 650 SKUs from eight categories, including clothing and textiles, electricals, kitchen accessories, tools and home appliances. Lidl Poland to launch online

Lidl’s own brands will feature prominently, along with selected supplier items. Some promotions will be online-only. The offer will rotate three times a week and it is planned that the range will increase once the project has completed its public testing phase.

Delivery times will be up to 72 hours after ordering, with free delivery for orders over PLN149. Shipping for lower-value orders will carry a PLN9.90 fee. InPost and Geis will handle fulfilment duties and Lidl assures users its coverage extends to all areas of Poland. Click & collect or locker collection are not available at launch, although Lidl says it is exploring these options.

Grocery is not being considered at present, but again this was not ruled out as a potential future option. However, Lidl Polska management stressed that the cost of last-mile fulfilment was an issue, though ways to mitigate these costs were also being explored. (www.kantarretailiq.com)

unilever_16
Unilever reușește să iasă de pe piața din Rusia după vânzarea operațiunilor
Gigantul britanic Unilever a anunțat finalizarea vânzării operațiunilor din Rusia către Arnest Group, un producător local de parfumuri,...
Raftul bunatatilor locale Timisoara Profi Via Profi
Profi extinde programul Raftul cu Bunătăți Locale și în județul Timiș
Profi extinde programul de susținere a producătorilor locali „Raftul cu Bunătăți Locale” în județul Timiș, în magazinele selectate din...
angajati generatii diferite
Angajații tineri vor un job lipsit de stres, generațiile mai mature caută un sentiment de apartenență
În timp ce reprezentanții generației Z pun mai mare accent pe lipsa presiunii și a stresului, pentru angajații din generația Baby Boomers e mai...
Tazz, creștere de 37% a partenerilor din retail. Planurile aplicației de food delivery includ listarea Profi, Penny și Carrefour
Tranzacție în piața de food delivery: Tazz este cumpărat de Wolt
Tazz, una dintre cele mai importante platforme de livrare din România, parte a grupului eMAG, anunță încheierea unui contract privind achiziția...
Ionut Ardeleanu Director General Auchan Retail Romania
Ionuț Ardeleanu, Auchan: Anul viitor, expansiunea va fi concentrată pe francize
Cu o rețea de 440 de magazine la nivel național sub mărcile Auchan, ATAC, My Auchan, Simply și Auchan Go, care servesc în medie, peste 350.000...
comert electronic
ARMO: Comerțul electronic din România ocupă locul 3 în Europa Centrală și de Est
România se clasează pe locul 3 între statele membre UE din Europa Centrală și de Est în ceea ce privește valoarea comerțului electronic,...