Lidl launches fashion range in style | Progresiv

Fashion Week shows and pop-up stores herald the launch of Lidl's fashion collaboration with super model Heidi Klum, as the retailer further extends its reach into clothing. Lidl launches fashion range in style

The fashion line, called "Esmara by Heidi Klum" was officially launched in a supermarket-themed fashion show during New York Fashion Week in early September. The autumn/winter collection is inspired by New York City, and includes 18 pieces, and will go on sale in 28 countries, at more than 10,000 Lidl stores.

Discounters have been working with celebrities to co-create product ranges over a number of years, often with a focus on fashion. Recently Aldi Sud has developed a fashion line with designer Jette Joop, and is currently promoting its line with singer Anastacia. In the past Lidl has also partnered with Paris Hilton and Britney Spears to launch a hair styling products. High street discounters successfully use the same celebrity strategy; a good example is Jane Asher's baking range of products at Poundland, which has been a top performer for the retailer.

The combination of big names with small prices appeals to savvy shoppers. Lidl's marketing strategy, from the initial announcement, launch event, product preview, and upcoming in-store launch, has amplified media coverage, whilst building anticipation amongst shoppers. The range will attract new customers, providing a new reason to visit, as well as appealing to existing customers, including those open to an impulse addition to their shop. (www.igd.com)

1200 x 750 Visual_IBM_watsonx
Inteligența artificială la scară enterprise: watsonx, soluția completă de la IBM
Inteligența artificială redefinește rapid modul în care companiile își conduc operațiunile, iar organizațiile care adoptă strategic această...
Raftul cu Bunatati Locale pune bunatatile autentice romanesti la raft, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Profi duce „Raftul cu Bunătăți Locale” la Brașov
Profi a deschis oficial Raftul cu Bunătăți Locale în magazine selectate din județul Brașov, oferind producătorilor locali posibilitatea să...
Alin Serban Wolt Romania
Alin Șerban, Wolt: Prima lună în România ne-a confirmat potențialul uriaș al pieței
Cu o extindere treptată în întreaga țară, care s-a desfășurat pe parcursul lunii mai, Wolt a înregistrat o cerere neașteptat de mare din...
FEPRA oferă 10% din acțiuni angajaților prin programul ESOP
Grupul FEPRA oferă 10% din acțiuni angajaților prin programul ESOP
FEPRA, grup cu capital 100% românesc în domeniul managementul deșeurilor și a economiei circulare, anunță lansarea programului ESOP (Employee...
Voluntari_PG_Landscape
Procter & Gamble și Act for Tomorrow, o nouă ediție a campaniei Este Casa Noastră
Procter & Gamble și Act for Tomorrow au lansat o nouă ediție a campaniei Este Casa Noastră. Acțiunea de colectare a deșeurilor din natură...
Froo ajunge la 100 de magazine in Romania. detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Froo, 100 de magazine în 12 luni de la intrarea pe piață
Froo, formatul modern de proximitate dezvoltat de Grupul Zabka, a deschis cel de-al 100-lea magazin în România, la doar 12 luni de la intrarea pe...