Lenta announces 2017 and long-term goals | Progresiv

Russian supermarket chain Lenta has announced its goals for 2017 and long-term targets for 2020. This year, it plans to open 30 hypermarkets, 50 new supermarkets, and explore new regions, starting with Novosibirsk. Lenta announces 2017 and long-term goals

It has decided to focus on the supermarket format, as it acquired 11 hypermarkets from Finland's Kesko last year and now is pursuing a 'conservative' fiscal policy.

The retailer will also add 200,000 square metres of selling space, and invest roughly 40 billion rubles in capital expenditures. In 2016, it spent 54 billion rubles on such projects.

As for its long term goals, it aims to be one of the top three multi-format food retailers and the largest hypermarket chain in Russia by 2020. It has also pledged to double its selling space by 2020, develop alternative models to aid growth, and continue enhancing its management team.

Lenta plans to add 150,000 - 200,000 square metres of hypermarket space each year, with long-term capacity for 400 more hypermarkets. In the medium term, it will focus on Moscow, St. Petersburg, and other larger cities, while continuing to roll out to smaller cities. As for supermarkets, the retailer wants to increase selling space by eight times by 2020 (which will equal 15-20% of its total selling space), and expand the network of existing distribution centres (beginning in 2017). It will mainly concentrate on renting supermarket premises, with 20-30% ownership.

Lenta is the largest hypermarket chain in Russia, in terms of sales space. It operates 192 hypermarkets across Russia and 49 supermarkets in Moscow, St. Petersburg and the Central region. (www.esmmagazine.com)

Florina Dobre, CEO Bringo
Florina Dobre, managerul pentru care flexibilitatea și învățarea sunt esențiale
După o experiență de aproape două decenii în telecom, Florina Dobre a intrat într-o industrie nouă, iar patru ani mai târziu a ajuns să...
Mia Karimzadeh, Vicepreședinte Prodal ’94
Prodal ’94, în căutarea mixului perfect pentru creștere
După trei ani consecutivi de creștere, 2024 a adus provocări multiple pentru Prodal ’94. Compania a trebuit să găsească o strategie...
Annabella Retail Park
Businessul Annabella, pași mărunți în drumul spre o prezență națională
Pentru Annabella, 2024 a fost un an bun din perspectiva dezvoltării, proiectul emblematic fiind inaugurarea celui de-al doilea parc de retail în...
unilever_16
Unilever reușește să iasă de pe piața din Rusia după vânzarea operațiunilor
Gigantul britanic Unilever a anunțat finalizarea vânzării operațiunilor din Rusia către Arnest Group, un producător local de parfumuri,...
Raftul bunatatilor locale Timisoara Profi Via Profi
Profi extinde programul Raftul cu Bunătăți Locale și în județul Timiș
Profi extinde programul de susținere a producătorilor locali „Raftul cu Bunătăți Locale” în județul Timiș, în magazinele selectate din...
angajati generatii diferite
Angajații tineri vor un job lipsit de stres, generațiile mai mature caută un sentiment de apartenență
În timp ce reprezentanții generației Z pun mai mare accent pe lipsa presiunii și a stresului, pentru angajații din generația Baby Boomers e mai...