Lekkerland iese de pe piata romaneasca | Progresiv
Grupul german Lekkerland, specializat in distributia pe canalul "convenience", a iesit de pe piata romaneasca si a inchis afacerea, ca urmare a performantelor slabe ale subsidiarei romaneasti, Lekkerland Convenience Distributie, au anuntat reprezentantii grupului german.
„In ultimii ani, rezultatele financiare ale Lekkerland Romania nu au fost satisfacatoare. In cadrul strategiei noastre de dezvoltare pe anul 2012, ne-am uitat cu atentie la companie si am analizat motivele scaderii performantei. In consecinta, ne-am dat seama ca nu suntem in masura sa urmam modelul nostru de afaceri – distributia de produse - in Romania. Aceasta constatare, impreuna cu obiectivul nostru strategic general de a ne concentra pe afacerea noastra de baza a condus la decizia de a inchide Lekkerland Romania”, a declarat, pentru Magazinul Progresiv, Inga Koenen, Director Corporate Communications al Lekkerland.
Lekkerland Convenience Distributie a inregistrat in anul 2011 o cifra de afaceri de 210 milioane de lei, in crestere cu 20% fata de anul precedent. Totodata, compania a trecut in 2011 pe profit, cu un rezultat net de 420.000 lei dupa pierderi de peste 7 milioane de lei in 2010. Distribuitorul avea 115 angajati in Romania.
Potrivit unor surse din piata, Lekkerland a pierdut in ultima perioada o serie dintre clientii importanti, mari lanturi de benzinarii, catre care isi distribuia produsele.
Compania Lekkerland, prezenta pe piata romaneasca din 2005, a avut un portofoliu de circa 2.000 de produse alimentare, nealimentare si tutun pe care le distribuia in retelele de benzinarii si magazinele de proximitate.





