Kaufland, a fi sau a nu fi in Serbia | Progresiv
Retailerul Kaufland a decis ca vrea sa intre pe piata din Serbia, dupa opt ani in care nu a incercat sa patrunda pe noi piete, anunta Planet Retail.
Retailerul german, membru al grupului Schwarz, intentioneaza astfel sa il urmareasca pe Lidl, care isi pregateste lansarea pe piata din Serbia de cativa ani. Potrivit Lebensmittel Zeitung, Kaufland a inceput in luna ianuarie a acestui an sa lucreze la stabilirea unei filiale nationale, care ar face din Serbia a opta piata pentru retailer.
Kaufland si-a inceput prima incursiunea globala in anul 1998 cand a intrat pe piata din Cehia. Ultima piata in care retailerul si-a pus amprenta a fost Bulgaria, in anul 2006. In statele din fosta Iugoslavie, Kaufland este prezent doar in Croatia. Pentru discounterul Lidl, Serbia va reprezentat a 27-a piata europeana.
Potrivit topului celor mai mari retaileri, realizat de firma de consultanta de audit si consultanta Deloitte, impreuna cu Planet Retail, grupul german de retail Schwartz ocupa locul al saselea la nivel mondial, in functie de veniturile obtinute in 2012, de peste 87 de miliarde de dolari.