ITALY: Organic and bio sales in Italy grows 16% this year | Progresiv

Organic and bio are driving food consumption in Italy, with sales reaching 2.5 billion euros in the first half of 2015, which represents a 16 per cent growth on the same period in 2014. This segment accounts for 2.5 per cent of total food sales, a figure six times higher in comparison to the early 2000s. ITALY: Organic and bio sales in Italy grows 16% this year

The data comes from the Coop Report 2015, prepared by the National Association of Consumer Cooperatives with contributions from Ref. Ricerche, Nielsen, Gfk, Demos, Doxa and the Mediobanca Research Department.

The turnover from hypermarkets and supermarkets exceeds 800 million euros, while stock of organic and bio products has grown by 13 per cent in the last twelve months. Almost 1 billion euros passes through specialty stores, especially widespread in large urban centers.

Besides food products, more and more household and hygiene products are also being purchased, as well as clothing and home textiles.

The number of organic and bio shops in Italy has increased by 16 per cent in the last five years, with their their number reaching 1,400 this year. (www.esmmagazine.com)

Marius Bîcu, proprietarul Ferma cu Omenie
Ferma cu Omenie demarează investițiile pentru o fabrică nouă la Ocna Mureș
Producătorul de brânzeturi Ferma cu Omenie a achiziționat un teren la Ocna Mureș, unde vrea să construiască o nouă fabrică. Proiectul este...
ambalaje cu garantie SGR colectare de RetuRO
Aproape 474 de milioane de ambalaje SGR, returnate în luna iulie
În cele opt luni de la implementare, Sistemul de Garanție-Returnare s-a dezvoltat constant, înregistrând lunar cifre în creștere. În luna...
centru comercial spatiu de retail livrare de proiecte de retail. Vezi mai multe pe revistaprogresiv
Livrările de proiecte de retail din prima jumătate a anului, triple față de 2023
Primul semestru din 2024 a fost foarte dinamic în ceea ce privește livrările de noi proiecte de retail, adăugând aproximativ 106.000 de metri...
Alexandru Turcanu Country Manager Munch
Munch, creștere de circa 80% a numărului de clienți în lunile de vară
Munch, aplicația care ajută la reducerea risipei alimentare, a raportat o creștere cu aproape 80% a numărului de clienți în cele trei lunile de...
cumparaturi de produse de tip nutriție specială pe Sezamo
Sezamo: 1 din 5 coșuri conține cel puțin un produs de tip nutriție specială
Supermarketul online Sezamo anunță creșterea interesului clienților pentru produse de tip nutriție specială, cu 1 din 5 coșuri conținând cel...
Ds Smith ambalaje 2749 RHM_DSS
DS Smith lansează un serviciu prin care companiile pot evalua reciclabilitatea ambalajelor
DS Smith, furnizor de top în domeniul ambalajelor sustenabile, anunță lansarea Serviciului de Evaluare a Reciclabilității (RES), prin care...